FIFA World Cup 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Nol, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lincoln10

Lincoln10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben doorgegaan met Zwitseralnd in die online WK.. na de groepsfase moest ik tegen Portugal, in de rust stond ik met 2-0 achter. Ik maakte gelijk tot de 80e minnut en in de 903 minuut scoor ik de 2-3 :D

2. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Net een zieke wedstrijd gespeeld!
    In de achtste finale van een online world cup tegen Italie.
    Ik stond 1-0, 2-1 en 3-2 achter, steeds kwam ik gelijk door Huntelaar.
    Op een gegeven moment stond ik 4-3 voor. 4 goals van Huntelaar en toen bleef ik doorjagen. Na een dieptepass was Huntelaar net te traag en speelde Cannavaro de bal terug op Buffon, Buffon stond verkeerd waardoor de bal het goal in rolde en ik dacht dat het door een eigen goal 5-3 stond. Alleen had ik met Huntelaar een sliding gemaakt op Cannavaro om bij de bal te komen en ik raakte hem aan nadat de bal weg was. Het gevolg was dat de goal niet telde en ik een rode kaart kreeg!
    De resterende 5 minuten overleefd en dus 4-3 gewonnen met 4 goals en een rode kaart voor Huntelaar8)
    Nu is hij alleen geschorst voor de kwartfinale:mad:

Kwartfinale met Kuyt in de spits, kwam op 2-0 voor, 2x Kuyt:cool: de tegenstander was wel goed maar had wat pech en leavde vlak voor rust toen ik de 4-1 scoorde.. nu de halve finale, Huntelaar mag weer spelen.

Groepsfase:

Nederland - Ierland 3-1
    Nederland - Engeland 8-0
    Nederland - Portugal 1-1

Nederland - Italie 4-3
    Nederland - Engeland 4-1

Laatst bewerkt: 30 apr 2010
  3. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Wtf ouwe.
    Als ik met Thailand speel dan vliegt de bullshit gewoon om de oren.
    Hoe hard je gewoon genaait word dat is niet te geloven ...
    Ram ik vol balk een bal weg schiet hij hem 2 meter voor uit en dan komt die in de voeten van de tegenstander en doelpunt.
    En dan had ik 2x een niet te missen kans schiet hij eerst recht op de keeper af wat normaal gewoon recht in de doel moet zeilen en de 2e keer schiet hij keihard de bal om de stadion uit ...

Edit :

Ja hoor schiet je 10x op doel en mis je alles en dan schiet hij 3x en dan sta je met 3-0 achter.
    Game is echt gewoon bullshit

Laatst bewerkt: 30 apr 2010
  4. Momus

Momus Lionel Andrés Messi

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien geen Thailand meer? ;)

5. Lincoln10

Lincoln10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sja wat verwacht je van Thailand hé... Die gasten staan de volgende dag weer vroeg op om te werken bij de plaatselijke krantenkiosk...

Weet iemand trouwens hoeveel punten je telkens nodig hebt om te promoveren in je league vna Quick Ranked?

6. Momus

Leuk Bevonden:
    0
    16 punten uit 10 wedstrijden betekent dat je promoveert naar een hogere divisie.

7. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ik speel ook gewoon met Frankrijk maar daar heb ik dus precies hetzelfde mee.
    Waar ik bij FIFA 10 ongeveer 150 games speelde en er maar 30 verloor en 120 won sta ik hier op 22 verlies en 19 winst dankzij dingen die eigenlijk schaars moeten voorkomen maar bij mij nu gewoon elke wedstrijd iets van 3 of 4x gebeurt.

Edit 1
    Wedstrijd tegen Ivoorkust (5-2 gewonnen).
    Verdediger die niet gewoon niet bestuurd op me besturing en gewoon recht door blijft lopen waardoor uiteindelijk een doelpunt valt.

Tijdens de 1-2 achterstand of 2-2 gelijk kreeg ik een vrije trap rond ongeveer 20 meter.
    Die schiet ik er altijd in maar niet als een speler van je eigen vol naar je vrije trappen nemer sprint en terwijl je mannetje al bezig is met de aanloop en de sprinter voor je BAL blijft staan om het te BLOKKEN!

Voordeelregel die ik niet kreeg terwijl ik de bal gelijk daarna inleverde bij de tegenstander tijdens een 2-2 stand.

Laatst bewerkt: 1 mei 2010
  8. Juugen

Juugen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    online is alweer verpest door custom tactics

9. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Deze spel is gewoon echt naar de klote geholpen door EA.
    Nadat ze van FIFA 08 naar FIFA 10 alleen maar omhoog zijn gegaan zijn ze nu zwaar terug gevallen.

Ik heb nu al zoveel blunders/errors van spelers gezien in mijn 40 wedstrijden FIFAWC2010 dan mijn 300-350 FIFA 10 wedstrijden online.

Net ook weer een bullshit wedstrijd tegen Algerije waar ik Wales koos.
    Bij FIFA 10 had je toch dat soms de computer zomaar de bal tot corner word geschopt nou bij mij worden ze in me eigen goal geschoten en dat is me al 2x gebeurd.
    Ook zie je dat de AI echt lomp is als je als verdediger 1 op 1 staat met de aanvaller en dit gaat nog erger worden als je met een slechtere team speelt.
    Als ik van speler switch loopt mijn speler automatisch langs zijn spits die dan rechtstreeks op me keeper af kan gaan.
    Bij FIFA 10 had ik dit dus bijna nooit en hier heb ik het 4x per wedstrijd.

Ook de switching systeem is naar de klote geholpen en is ook slechter als je met een mindere team bent.
    Er staat dat je automatisch switcht naar de dichtsbijzijnde speler die de bal heeft maar bij mij kiest hij een speler die nog helemaal niets met die speler te zoeken heeft.
    Ik weet dat het je het zelf ook kan met de rechterpookje maar ook dit helpt niet.

En dan nog de LB+A paasjes die bij FIFA 10 gewoon een normale paas maar dat alleen de speler mee loopt.
    Bij mij lijkt het of het gewoon een steekpass is en dat gebeurd dus de hele tijd door bij FIFA 10 had je dit soms maar niet heel vaak.

En dan nog de bugs/errors van spelers die niets doen wat jij doet.
    Die heb ik hierboven uitgelegt en het ergste geval is dat hoe slechter de team hoe meer dit soort gevalletjes voorkomen.

1. Paasjes gaan de links vanplaats naar rechts of andersom (Bij FIFA 10 was het ook soms maar hier is het vele malen erger)

2. Speler functioneert niet op de knoppen wat je doet en loopt gewoon rechtdoor.

3.Eigen speler die je vrije trap gaat blokken.
    Nadat jij je aanloop hebt genomen kan er een speler naar je toe komen die dan voor de bal komt te staan waarbij je volop tegen aan schiet en waarbij vaak de bal bij de tegenstander komt.

4.Dat als je bal afpakt en je tegenstander valt dat je er dan overheen springt en dan 5 meter verder bent beland.
    Meestal is de tegenstander al weer opgestaan of hij is automatisch geswichted waarbij jij niet meer wat je moet doen.

5. Eigen spelers die in jou baan gaan lopen en dan je blokt wanneer je aan de bal bent en de bal dan inleverd bij de tegenstander.

6 Het warpen van spelers die bij een bepaalde actie die ze nog moeten uitvoeren meteen bij de bal zijn.

7. Scheidsrechter die absurde beslissingen neemt.
    Ben tot de conclusie gekomen dat je met een mindere team je overtreding zwaarder en eerder word bestraft.
    Voorbeeld :

Thailand vs Frankrijk.

Mijn verdediger geeft een lichte schouderduwtje en pakt gewoon normaal de bal af maar de scheids geeft me een vrije trap tegen.
    Ook had hij me daarvoor is een keer een penalty gegeven.
    Superhumanschouderduw die na 10 seconden nog steeds bezig is zonder bal waar je als mindere team geen vrije trap voor krijgt.
    Mindere team krijgt minder snel de voordeelregel.
    Mindere team krijgt sneller de kaarten dan een betere team.

Conclusie : Als je een mindere team kiest word je ongelooflijk hard genaaid door het spel.

Als ik het spel een cijfer zou moeten geven zou het niet boven de 5,5 uitkomen omdat de enige wat veranderd is zijn de lobjes terwijl FIFA 10 een goed spel is.

Jullie zouden denken waarom ik niet zo stoppen met de game is omdat ik een footie fan ben en ik PES al helemaal dramatisch vind en daarom blijf ik dit spel dus ook gewoon spelen.

10. Colintt

Colintt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Alpine
    Ik lees je diverse verhalen nu al een aantal pagina's. Volgens mij speel jij geen fifa worldcup 2010, maar 2006?

11. robbin92

robbin92 Atletico y Feyenoord

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat je je speelstijl wat moet aanpassen, heb ik ook moeten doen. Het is een ander spel, precies hetzelfde spelen zoals in FIFA 10 is dus geen garantie op succes.

12. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Het is ook aan het veranderen maar de dingen die ik net had op genoemd gebeuren nou eenmaal en je kan er niets aan doen.
    Het is gewoon vette pech en alleen heb ik er in deze game in de wedstrijden iets te veel pech.

Het ene potje lukt je niks en het andere potje gaat het zoals je wilt.

13. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    367
    Misschien moet je de game gaan ruilen en ligt het aan je disk ;), in geen van de minpunten die je noemt kan ik me vinden. Als je diverse reviews bekijkt, dan blijkt ook de game alleen maar beter, dit in vergelijking met Fifa10.

Dit spel een 5.5 :confused: Je snapt niets van games of voetbal of een combinatie hiervan, maar eigenlijk kan ik mij dat niet voorstellen. Ik ga er maar vanuit dat je reacties voort komen uit frustratie, maar het is zeker verre van objectief.

Het enige nadeel wat ik tegenkom is dat het spel net iets te veel op de amusementswaarde is gericht. Ik heb vaak wedstrijden die eindigen in 5-4 of 5-7, niet echt realistisch, maar ligt misschien ook aan de aanvallende speelwijze van beide teams.

14. Reuj

Reuj Awake

Leuk Bevonden:
    0
    Vond dat in FIFA 10 erger van die grote uitslagen. Wat ik dan niet snap van FIFA is dat alle spelers van landen zoals Ghana, Nigeria en Ivoorkust zo'n beesten zijn en alles en iedereen zomaar van de bal zetten. Daarnaast lijkt het wel of ze allemaal een sprintsnelheid van in de 90 hebben. Heb dit tot nu toe alleen nog maar in mijn voordeel gehad maar ik kan me voorstellen dat mijn tegenstander er helemaal gek van wordt.

En over wat Alpine zegt, spelen met grote voetballanden heeft nou eenmaal zijn voordelen tegenover spelen met kleine landen. Ik speel dan ook niet met een 2 sterrenland tegen een 5 sterrenland, kan nu al zeggen dat ik gefrustreerd zal raken net als jij. Speel gewoon met gelijkwaardige teams tegen elkaar en dan merk je hoe goed dit spel is. Al die dingen die jij opnoemt heb ik nog geen een keer meegemaakt en vind dit wel degelijk een grote vooruitgang in vergelijking met FIFA 10.

15. Gradekocks

Gradekocks Gta + Fifa = Me

Leuk Bevonden:
    0
    KRoatie speelt fucking nice! Eduardo is snel jonge! En dan geeft Pranjic hem voor.

16. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
  17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
  18. Momus

Leuk Bevonden:
    0
    Ben begonnen met Estland (2 sterren) in de Online Fifa World Cup. Eerste wedstrijd moest ik tegen Koeweit (1.5 ster), won de wedstrijd simpel met 1-4. Daarna tegen Zwitserland, ik speelde subliem. Ik won met 1-4 door drie doelpunten van Oper.

19. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    8)

Met Nederland op Legendary geplaatst voor de WorldCup, de kwalificatiepoule is natuurlijk heel makkelijk, maar de oefenwedstrijden zijn alleen maar tegen goede teams! Ik heb moeten oefenen tegen Rusland, Kroatie, VS, Italie, Spanje, Duitsland en Engeland:+
    Me WK poule met ook te doen zijn: Zwitserland, Ghana, Oezbekistan (8))

Mijn kwalificatiereeks:

Macedonie - Nederland 1-3 (wereldklasse)
    Nederland - IJsland 3-0 (wereldklasse)
    Noorwegen - Nederland 2-2 (legendary)
    Nederland - Schotland 3-0 ('')
    Nederland - Macedonie 5-0 ('')
    IJsland - Nederland 1-1
    Nederland - Noorwegen 2-0
    Schotland - Nederland 1-3

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0