Deze spel is gewoon echt naar de klote geholpen door EA.
Nadat ze van FIFA 08 naar FIFA 10 alleen maar omhoog zijn gegaan zijn ze nu zwaar terug gevallen.
Ik heb nu al zoveel blunders/errors van spelers gezien in mijn 40 wedstrijden FIFAWC2010 dan mijn 300-350 FIFA 10 wedstrijden online.
Net ook weer een bullshit wedstrijd tegen Algerije waar ik Wales koos.
Bij FIFA 10 had je toch dat soms de computer zomaar de bal tot corner word geschopt nou bij mij worden ze in me eigen goal geschoten en dat is me al 2x gebeurd.
Ook zie je dat de AI echt lomp is als je als verdediger 1 op 1 staat met de aanvaller en dit gaat nog erger worden als je met een slechtere team speelt.
Als ik van speler switch loopt mijn speler automatisch langs zijn spits die dan rechtstreeks op me keeper af kan gaan.
Bij FIFA 10 had ik dit dus bijna nooit en hier heb ik het 4x per wedstrijd.
Ook de switching systeem is naar de klote geholpen en is ook slechter als je met een mindere team bent.
Er staat dat je automatisch switcht naar de dichtsbijzijnde speler die de bal heeft maar bij mij kiest hij een speler die nog helemaal niets met die speler te zoeken heeft.
Ik weet dat het je het zelf ook kan met de rechterpookje maar ook dit helpt niet.
En dan nog de LB+A paasjes die bij FIFA 10 gewoon een normale paas maar dat alleen de speler mee loopt.
Bij mij lijkt het of het gewoon een steekpass is en dat gebeurd dus de hele tijd door bij FIFA 10 had je dit soms maar niet heel vaak.
En dan nog de bugs/errors van spelers die niets doen wat jij doet.
Die heb ik hierboven uitgelegt en het ergste geval is dat hoe slechter de team hoe meer dit soort gevalletjes voorkomen.
1. Paasjes gaan de links vanplaats naar rechts of andersom (Bij FIFA 10 was het ook soms maar hier is het vele malen erger)
2. Speler functioneert niet op de knoppen wat je doet en loopt gewoon rechtdoor.
3.Eigen speler die je vrije trap gaat blokken.
Nadat jij je aanloop hebt genomen kan er een speler naar je toe komen die dan voor de bal komt te staan waarbij je volop tegen aan schiet en waarbij vaak de bal bij de tegenstander komt.
4.Dat als je bal afpakt en je tegenstander valt dat je er dan overheen springt en dan 5 meter verder bent beland.
Meestal is de tegenstander al weer opgestaan of hij is automatisch geswichted waarbij jij niet meer wat je moet doen.
5. Eigen spelers die in jou baan gaan lopen en dan je blokt wanneer je aan de bal bent en de bal dan inleverd bij de tegenstander.
6 Het warpen van spelers die bij een bepaalde actie die ze nog moeten uitvoeren meteen bij de bal zijn.
7. Scheidsrechter die absurde beslissingen neemt.
Ben tot de conclusie gekomen dat je met een mindere team je overtreding zwaarder en eerder word bestraft.
Voorbeeld :
Thailand vs Frankrijk.
Mijn verdediger geeft een lichte schouderduwtje en pakt gewoon normaal de bal af maar de scheids geeft me een vrije trap tegen.
Ook had hij me daarvoor is een keer een penalty gegeven.
Superhumanschouderduw die na 10 seconden nog steeds bezig is zonder bal waar je als mindere team geen vrije trap voor krijgt.
Mindere team krijgt minder snel de voordeelregel.
Mindere team krijgt sneller de kaarten dan een betere team.
Conclusie : Als je een mindere team kiest word je ongelooflijk hard genaaid door het spel.
Als ik het spel een cijfer zou moeten geven zou het niet boven de 5,5 uitkomen omdat de enige wat veranderd is zijn de lobjes terwijl FIFA 10 een goed spel is.
Jullie zouden denken waarom ik niet zo stoppen met de game is omdat ik een footie fan ben en ik PES al helemaal dramatisch vind en daarom blijf ik dit spel dus ook gewoon spelen.
Laatst bewerkt: 1 mei 2010