Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Thanks! Watching now :D

EDIT:

Een aantal van die spots had ik gevonden, maar leveren niet echt veel cp op (als je bedenkt dat de upgrades 60k of 120k kosten).
    Moet ik dan toch aan de adamantoises ????

Laatst bewerkt: 30 apr 2010
  2. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ondanks dat ik geen zin heb in de SQ op dit moment blijft dit wle het beste spel wat ik in TIJDEN gespeeld heb...
    ik mis het wel een beetje:D

hoelang moeten we wachten tot een nieuw deel :p ?

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Nou, voor mij not even close. Average at best :)

Ik ben met de titan trials bezig, nog maar 4 te doen, maar ik begin er nu echt wel een beetje goenoeg van te krijgen. Alleen wil ik nog 3 roles maxen 8)

4. Ashavan

Ashavan Guest

ben nu ook in de toren met de titans. mooi plekje gevonden op de 5th tier om te farmen. 8000cp in een gevecht met een 5-6tal van die pulsework gladiators. moet alleen ver lopen heen en terug eer ze weer opnieuw gespawned zijn. Heb nu 2 van de 3 main roles allemaal afgerond (Role lvl4 en zal later nog wel iets vrij spelen vermoed ik) en iedereen zit nu rond de 3500-4000health.

Helaas worden de gevechten steeds langdradiger en minder uitdagend. Dacht om een zwakker team samen te stellen om het interessant te houden. Dus nu heb ik Lightning, Vanille en Sazh en ga er nu nog sneller door heen dan met Lightning, Hope, Fang.

Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2010
  5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Dat zijn niet de Titan trials die ik bedoel. Die kun je pas doen na de storyline, als je bepaalde mark missions hebt volbracht ...

6. Ashavan

Ashavan Guest

Ah ok...

Ik heb nu in ieder geval de drie hoofd roles op hun huidige max staan met lvl4. Hope heeft slechtste HP met 3600 en Snow zit al over de 5500 heen. De rest zit rond de 4500-5000hp.

Ben nu bezig om bij iedereen de medic of sentinel role ook omhoog te brengen. Wat extra heals en de lading HP die het geeft is ook wel handig. Zit te denken om bij Lightning voor een andere role te gaan zoals Sabateur. Zou wel wat extra's toevoegen met de debuffs/despells naast de defensieve buffs van Hope en offensive buffs van Sazh.

Grinden voor CP op die Pulsework Gladiators is geweldig. Je hoeft niet eens de verdieping omhoog blijkt. Je moet de trap terug op naar het save punt + 3mins wachten voor re-spawn. Je slaat die gasten binnen een minuut in elkaar. Dus als je ruim 5mins per 8000CP neemt zit je rond de 95000CP per uur wat lekker aantikt als je er een uurtje of 5-6 rond hangt. Als je in de tijd dat er gewacht moet worden nog even de Vampire op de verdieping er boven mee pakt krijg je 10.000CP per 5mins...120.000 per uur. Erg lekker op dit punt.

Eens kijken of ik iedereen rond de 6000-6500hp kan krijgen voor ik naar Dahaka ga. Eerder had ik hem bijna verslagen met Lightning, Sazh en Hope. Maar richting het einde begon die eikel Aero te spammen en toen ging het hard terwijl de rest van de battle een eindje was.

Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2010
  7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    PFFFFFFFFFFT Die titan trails zijn echt fucked up. Ik heb alle D en C missions gedaan en moet nog 1 B mission en een paar A missions.

Sommige A missions waren prima te doen, maar nu ben ik bij mission 45 en daarvoor moet ik Neochu verslaan. Gewoon niet te doen met Lightning, Fang en Hope, met bijna hun main roles maxed. Hp van Fang is 15k en zelfs als een sentinel gaat dit vaak met 1 klap weg. Daar is niet tegenop te healen met twee meds. En dan heeft ie ook nog eens een stagger point van 888%, oftewel nimmer noooit niet en 2.6M HP.

Ik een guide gekeken, blijkt dat je deze ook met vanille death moet spammen omdat het anders bijna niet te doen is. Dat is toch geen gameplay meer ???? :mad:

EDIT:
    Ik heb ook 2 chars met de random: instant chain effect, maar dat heb ik nog nooit zien gebeuren en dat wordt ook opgegeven als tip voor dit gevecht :|

EDIT2:

WTF!?! Ineens in mijn 7e poging doet fang een instant stagger, maar met stagger lock, dus ik snel met lightning een klap uitdelen >> stagger. Hope is al dood en met zijn tweeen als com com hem dood gekregen.... pfffft!

Laatst bewerkt: 1 mei 2010
  8. Ashavan

Ashavan Guest

geen wonder dat ik je niet begreep. je hebt het over die l'cieth missies niet titan missies :p

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Nee, hij heeft het wel degelijk over de Titan Trials. Dat zijn missies die je moet doen voor die reus die op Gran Pulse loopt.

En Gakkie, bereid je maar voor op twee andere missies dan, met respectievelijk 9 en 15 miljoen HP en stagger point van 999%. :p

10. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18

Hahaha instant chain is inderdaad relaxt. Anders krijg je cactuar ook nooit gestaggerd. Maar Ochu is irritant maar zodra je maxed bent (helemaal) gold watch hebt en wat aegisol en fortisol is 5 sterren makkelijk!

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Weet je dat ik Cactuar 5 sterren heb gehaald zonder Instant Chain? :eek:

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Tot flink over de helft van het spel snapte ik ook niks van het grootste deel wat hier gepost werd door oa modder en vegeta :D

En nu ik het wel snap, zou ik willen dat ik het nooit had geweten ;)

Nee toch he, ik moet er nog maar twee en dat zouden dan die twee zijn ?
    Dan haal je bijna bij voorbaat voor mij de lol er al van af 8)
    Naja, veel HP is niet erg, als ze maar te doen zijn. Die neonchu is op 'normale' manier nauwelijks te bevechten, en zeker niet als je nog niet als je chars en alle roles gemaxed heb.

Overigens heb ik de achievements voor de D en C missies al en ik wil ook die voor B en A niet perse. Alleen de laatste missie die ik voor B moet doen is Gigantuar (of zoiets) en die schijnt ook bijna niet te doen te zijn, in elk geval voor mijn chars ... Waarom zit die dan niet tussen de A's ??? :):

Ik wil graag nog de trials afronden en de 5 roles achievements (moet er nog :cool: en dan hou ik het voor gezien. Ik ga niet grinden om al die wapens enzo te upgraden...

13. Rickk

Rickk Active Member

Leuk Bevonden:
    128
    Ik heb ook niet zo'n zin in die grindsh*t enzo.

Heb dit spel veel gespeeld maar toen ik terug kon in Ch13 naar Gran Pulse is het spel stof gaan happen. Eigenlijk wil ik het spel nog wel even uitspelen.

Heb de verhaallijn heel rustig gespeeld, geen vijanden ontlopen enzo maar alles verslagen...
    Verder heb ik maar 20 Cie'th missions gedaan? Zou ik het spel op deze manier uit kunnen spelen of moet ik echt gaan grinden? Heb gedurende het hele spel maar 2 keer moeite gehad om bepaalde vijanden te verslaan.

14. Ashavan

Ashavan Guest

als ik de eindbaas versla ben ik klaar met de game. ga echt niet terug om nog openstaande side quests e.d. te doen. zo geweldig is de game niet om daar me tijd aan te gaan zitten verdoen.

Zit nu ergens in Ch12. kom van die reusachtige adamantis gevallen tegen. easy as hell, maar zo enorm tijd rovend terwijl ze net 4500cp geven ofzo :confused:

Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2010
  15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Echt grinden hoeft niet voor de eindbaas. Als je Crystarium voor de main roles van je party een eind richting de max zitten is het OK. En dat haal je al zonder dat je daarvoor veel gegrind hoeft te hebben.

Mja, je hebt twee soorten beginnend met adam.... Die ene gaat nog wel, maar die andere (die met de grote slagtanden en met de naam eindigend op toise) die is echt kut. Laatste keer dat ik die probeerde kon die mijn party one-shotten, terwijl mijn sen 11k HP heeft.

Ik denk dat ik nog eens een poging ga doen nu deze 15k HP heeft. En dan maar met Vanille, want de normal way istie niet te doen...

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Juist de normal way is ie nog beter te doen. Dan doe je hem standaard rond de 1 minuut 20.

Daarnaast zijn er 4 typen. Ook nog de Long Gui (met 12 miljoen HP en supersterk) en de Shaolong Gui, kleiner maar nog steeds sterker dan een Adamantoise.

17. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Long Gui is prima te doen als tortoise paradigm hebt. Gewoon goed switchen!

En de mark missies zijn goed te doen. Zorg gewoon dat je wel helemaal maxed bent voor de laatste en dat je constant switcht zodat je fulle healht bent maar ook dat hij poison op zich heeft. Dan is hij zo kapot!

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb net die Zirnitra verslagen, gewoon the normal way... en 5 stars! Mojo deed wel f*king veel dmg. Heb Fang 3x moeten raisen :D

Laatst bewerkt: 2 mei 2010
  19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Maar die Zirnitra was dan ook niet moeilijk. ;)

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    De guide beval de vanille-death manier aan O-)

Nu alleen de final nog... ben er bang voor :D

EDIT:
    WTF ?!?? 9.5M HP en niet te staggeren. Dat duurt eeuwen :eek:

EDIT2:

WTF????????? Heel de tijd Fang sen laten zijn, hij zit op 1/5 van zijn health, target hij ineens Lightning en die gaat in 1 salvo dood (14k HP).... grrrrrrrrrrrrrrrrr :mad:

Damn, ik dacht dat die genji clove Cp zou verdubbelen :mad:

En nog Doom op het eind ook nog... maar ik heb hem :D

Laatst bewerkt: 2 mei 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina