[XOne] Magna Carta 2

Discussie in 'Games' gestart door KEN_123, 5 mei 2009.

1. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Is de vergelijking met Lost Odyssey een beetje te maken (die vond ik trouwens erg leuk)?

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Niet echt. LO was turn based en deze is real time. Vergelijk hem maar met Eternal Sonata, Star Ocean, Tales of Vesperia of Infinite Undiscovery.

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Iemand dit gespeeld? Ik zag ondertaande ZeitGeist review en het ziet er toch best leuk uit. Karakter design is typisch Koreaans.

Dixons schijnt hem nog steeds voor 30 euries te hebben. Toch eens rondkijken. Dit doet me erg aan Sudeki op de Xbox denken... lijkt het daar enigszins op?

Laatst bewerkt: 18 apr 2010
  4. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Heb hem zelf niet gespeeld maar is absoluut anders dan Sudeki.
    Gewoon een echte Japanse RPG. Gametrailer review is een goede review om te checken.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Heb hem gespeeld (3 uurtjes nog maar, want ik kreeg hem tegelijk met FF XIII :+).

Erg leuke game! Grafisch heel erg matig vergeleken met FF XIII, maar ook niet heel slecht. Het doet een beetje denken aan IU qua real-time battles, want de hele wereld is de arena, maar je moet wel switchen tussen vechtmodus en loopmodus.

Voor een klein prijsje is het zeker wel een leuke game.

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nou ik ben heel benieuwd. Dixons heeft hem ook voor rond de 25 euro, dus het checken waard naar RoF. Over de graphics: FFXIII maakt duidelijk dat het hebben van mooie graphics ook niet alles is.

Dus het lijkt niet op Sudeki? Raar, maar ik moet bij het zien van deze game steeds aan Sudeki denken. Misschien komt dat door het karakter design, al kan ik mij niet herinneren dat Sudeki gemaakt is door een Koreaans team...

Laatst bewerkt: 18 apr 2010
  7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vind hem meer van IU weg hebben.

8. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    FF13 vond ik zelf een tof spel om te spelen. Maar het begon me steeds meer te vervelen naarmate ik het einde naderde. Het werd mij té eentonig. De graphics zijn idd beter bij FF, maar dat maakt een spel bij mij niet beter.

Ik heb zowel Magna Carta als FF uitgespeeld en kan niets anders zeggen dat Magna Carta beter is dan FF. Ik heb daar gewoon veel meer plezier in beleefd. En het spel bleef me pushen om door te gaan. Bij FF moest ik mezelf soms dwingen door te gaan zodat ik hem uit kon spelen. En dat zegt in mijn ogen ook veel.

9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nou, ik ben benieuwd of het wat is Brocade. Ik heb gisteren een tweetal uren gespeeld. Mijn eerste reactie was een "slik" bij de graphics... maar al heel snel realiseerde ik mij dat post-FFXIII's "miljoenenbudget" alles op audio-visueel gebied wel wennen zal zijn. De gameplay was verder niet onaardig. Het verhaal komt slaperig langzaam op gang. Je loopt alweer rond met met een tiener die zijn geheugen kwijt is. Aan de andere kant: het is ook een slaperig dorpje (that's the whole point) en welke JRPG begint nou niet sloom? De combat opties zijn verder nog ietswat beperkt, maar beloven veel goeds voor de toekomst.

Nadat ik het spel afzette had ik zeker geen ontevreden gevoel en dat is voor nu voldoende. Dus vanavond een volgende MC2 speelsessie en dan hoop ik een betere indruk van het spel te hebben gekregen. :)

Laatst bewerkt: 20 apr 2010
  10. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Hehe. De eerste paar uurtjes vond ik het ook niet echt leuk te noemen. Maar op een gegeven moment had ik het battle systeem onder de knie en toen pakte de game me volledig. Je moet ff door het begin heen bijten. Maar dat is denk ik wel met elke JRPG het geval :)

11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    En? Intussen al verder gespeeld? ik twijfel nu ook al een tijdje over deze game.

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik ga hem volgende week weer verder spelen, dus dan hoor je het wel. :)

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Mkay. Gezien je door de 1e paar uur heen moet bijten om het spel meer te gaan waarderen is het minder makkelijk om het maar even te gaan proberen.

Dus ik wacht nog wel even wat bevindingen af (van jou en Zifnap in dit geval) :)

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hmm ik zal kijken of ik hem nog een stukje verder speel. Eerste indruk was niet onaardig, cliché maar het speelt redelijk weg. Magna Carta worstelt met zijn eigen identiteit, ik heb continue het gevoel dat ik alles al een keer heb gezien. MMO-achtige quests helpen daar ook niet bij. Maar nogmaals: mijn indruk toen ik het de laatste keer speelde was redelijk neutraal.

Toen viel ook Resonance of Fate op de deurmat en die is in ieder geval qua setting een stuk unieker. RoF slokt op dit moment mijn console tijd op.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Weer een paar uurtjes de game gespeeld en er vielen me een aantal dingen op:

-Na een lange tijd FF XIII gespeeld te hebben en deze game niet, zijn de graphics echt enorm matig. Het gebruikt de Unreal Engine 3, maar dit zou je niet zeggen. Overigens zijn de dorpjes wel sfeervol en vol met NPC's waarmee je kunt praten. :)

-Het battlesysteem en de bijbehorende skills worden steeds meer uitgebreid. Het Chain Break systeem is erg leuk en de toevoeging van stamina (wat er natuurlijk al vanaf het begin in zit, maar ik wil het nog even benadrukken) geeft het toch een nieuwe dimensie ten opzichte van andere "j"RPG's. Het is hier tijdens de normale battles dus niet mogelijk maar constant A te bashen, want je overheat op een gegeven moment.

-Als laatste moet ik zeggen dat je wel goed moet opletten wat er gebeurt. Ik heb de game dus heel lang niet gespeeld door FF XIII, die er tussendoor kwam, en ik wist mijn god niet meer wat er allemaal aan de hand was. Er zijn dingen als Interne Kan, Environmental Kan, Almonds, etc. waarvan Interne Kan weer permanent is en de andere weer wegraakt over tijd. Als je de game een tijdje niet speelt is het toch weer overweldigend, haha.

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik richt me nu eerst op Resonance of Fate, maar daarna ga ik zeker weer MC2 spelen. Wat dat betreft was ik nog niet zo ver (net van het eiland af), maar het klonk allemaal best uitgebreid qua features.

Dat hele gedoe met environment Kan was me nog niet duidelijk en dat geldt ook voor het chain breaken.

17. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Gisteren de game besteld en ga er vanuit dat ik deze vandaag binnen heb. Ik ben FF XIII momenteel een beetje zat.

Ik heb dat deze een beetje traditioneel is. Gelukkig is het van het weekend Pinksteren en kan ik dus wel even het spelletje rustig doorspelen.

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik ben nog steeds met MC2 bezig en ik zeg: leuke game.

Maar even serieus. MC2 springt nergens echt in uit, maar valt ook nergens echt in tegen. Het speelt gewoon lekker weg. Het is een heel degelijk JRPG, zeker als je eenmaal wat verder in het verhaal bent. Combat speelt vlotjes. Ik zou meer varieteit willen zien in de tegenstanders, maar de mechanics voor het chainen van aanvallen zijn erg goed gedaan. EN: heel interessante plottwist! FFXIII is er niks bij. :)

Resonance of Fate ben ik trouwens zat. Stijl spreekt me onvoldoende aan en continue ligt de verveling op de loer. Niet zo erg als bij White Knight Chronicles, maar er is gewoon weinig dat mij doet verder spelen. Het verhaal is teveel verdeeld in snippits met humorachtige stukjes die wel leuk zijn om te kijken maar waarbij ik nog steeds een interessant plot moet ontdekken. De combat blijft lastig, maar ontwikkelt zich nauwelijks. Jammer, al de tweede JRPG die ik dit jaar moet opgeven (uniekum).

Laatst bewerkt: 20 mei 2010
  19. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Nu al een tijdje gespeeld en moet zeggen dat ik het wel een leuke game vind. Hij had wat beter afgewerkt mogen worden. Ik heb het idee dat ik een beetje een soort MMORPG speel. Met name door de quests die je krijgt.

Momenteel zit ik op lvl 11 & ik ben wel erg nieuwsgierig naar het verhaal voor de rest.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Dat is precies hoe ik het ook zie. Het is gewoon een aardige game, maar ook niet meer dan dat. Maar daar tegenover doet het inderdaad ook niks fout.

Deel Deze Pagina