Xbox 360 Algemeen [vragen / opmerkingen] Deel 6

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Magneto 360, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat was het nadeel van 1080i ook alweer? Ik heb de 360 daar nu op gezet omdat een vriend zei dat ie dat zoooooooooveel mooier dan 720p vond. Mijn plasma is niet FULL HD.
     
  2. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Interlaced versus Progressief
    De resolutie 1280x720 wordt vaak aangeduid als 720P, de 720 staat voor het
    aantal beeldlijnen en de 'P' staat voor een progressief beeld.

    Bij een progressief beeld wordt het beeld in 1x op het scherm getoond. Bij een
    interlaced beeld worden eerst de oneven regels op het beeld getoond en met de
    volgende verversing de even regels. Doordat er gewerkt wordt met een hoge
    verversingssnelheid (refreshrate) zie je hier in de praktijk over het algemeen
    niets van. Je gaat pas problemen krijgen met interlaced beelden op het moment
    dat er snelle actie op het scherm te zien is. Het volgende plaatje laat je het
    combing effect zien dat optreed bij een snelle beweging.



    Ook aan onderstaande 2 plaatjes is het verschil goed te zien:

    Interlaced:

    Progressive:


    Wat je hier dus ziet gebeuren kun je vertalen naar een shooter als Halo. Na het
    op het scherm tonen van de oneven lijnen draait de speler een fractie naar
    rechts. Op het moment dat nu de even lijnen op het beeld worden getoond is de
    speler dus iets opgeschoven en lijkt het beeld versprongen ten opzichten van het
    eerste beeld, je ziet nu een soort van kam (comb) effect.

    Hierdoor wordt vaak gekozen om bij sport uitzendingen en games te werken met een
    720P signaal en bij een film met de hogere meer gedetailleerde interlaced variant.

    Waarom dan niet altijd een progressief signaal zul je je wellicht afvragen. Het
    antwoord is simpel, een progressief signaal kost 2x zoveel bandbreedte omdat je
    nu in 1x het hele beeld moet vullen.
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Juist dat is ook zo, kortom...tearing en dat soort shit word eerder zichtbaar dan op 720p. Bij films werd echter 1080i aangeraden meen ik.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het verhaal klopt niet helemaal ;)

    Voor een hdtv is het onmogelijk om een interlaced signaal te tonen, zoals een crt dat wèl doet.
    Een hdtv kan niets anders weergeven dan een progressive beeld.

    Hij kan wel een interlaced signaal ontvangen, maar moet dit zelf de-interlacen en dus de 2 opeenvolgende frames met de oneven en even beeldlijnen inelkaar schuiven en vervolgens in 1 keer op het scherm tonen.
    Ook hier zie je het combeffect, domweg omdat frame 2 al is verschoven ten opzichte van frame 1 en dus de lijnen niet helemaal meer kloppen.

    De ene hdtv kan dit beter dan de andere en dus blijft het voor een ieder verschillend. Op sommige tv's ziet het beeld, wanneer er een 1080i signaal naartoe wordt gestuurd, er inderdaad scherper uit.
    Het is zeker zo dat hoe sneller de beelden zijn (formule 1, sport, games), dat 720p geschikter is.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2010
  5. HaRrIeHaKkEr

    HaRrIeHaKkEr PSN: Zwaarface

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem als mijn batterij leeg is van mijn pay and charge dan laad ik hem op en dan na 2 minuten geeft hij alweer groen aan! ik haal hem eruit ik speel 2 minuten en de batterij is weer leeg..vandaag heb ik het gewoon laten gaan en de play en charge er 4 uur ingelaten en ik haal hem eruit en na een half uurtje spelen was hij alweer leeg!
    Weet iemand hoe dit komt?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Reden is simpel , batterij is aan het overlijden.

    Heb hier nu 2 batterijen liggen met de zelfde probleem.
     
  7. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ben ik helaas ook achtergekomen, ik kon oa. DoA niet kopiëren. Daarnaast zag ik dat ik toch wel veel vrij grote bestanden had staan dus handmatig overzetten ging 'm niet echt worden, ik heb de kabel dus maar besteld :p

    Wat ik me trouwens afvroeg toen ik naar het mogelijke overzetten aan het kijken was, met het gebruik van een USB-stick met de Xbox vroeg de Xbox hoeveel van de opslagruimte gereserveerd moest/kon worden voor de Xbox. Als ik nou een deel de opslagcapaciteit gebruik voor de Xbox, kan wat daarnaast nog vrij is "gewoon" gebruikt worden? En is dit verder weer ongedaan te maken? (gok door het formatteren van de USB stick, maar je weet maar nooit). EDIT: Ah en is deze reservering van geheugen dan voor een bepaalde Xbox specifiek, of voor de Xbox in het algemeen (oftewel als een memory card die ik voor alle xboxen kan gebruiken)
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de savegames die je niet kunt kopieëren, door de laatste usb update nu wèl kunt overzetten mbv een usbstick dmv verplaatsen (dus niet kopieëren maar knippen).
     
  9. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje over oude hdd

    Mijn oude 360 was plots overleden en heb dus een nieuwe elite gekocht.
    Nu heb ik gamertag gerecoverd en op de xbox site licensies overgezet.
    Werkt allemaal perfect alleen wilde ik dus mijn oude harde schijf op mijn elite klikken en dat gaat allemaal maar zodra ik de gegevens op een usb stick wil zetten gaat het mis. Klik een savegame aan en wil move of copy doen en dan moet ik inloggen. Ook dat gaat goed maar dan zegt hij dat ik niet echte eigenaar ben van de savegame. Snap er echt helemaal niks van en waarom moet dit allemaal zo moeilijk gaan.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Is het niet de bedoeling dat je eerst savegames kopieert en dan licenties?
    Anyway misschien gaat het nog wel lukken met een transfer kit..
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben weer aan de Street Fighter en dan gebruik ik zo nu en dan die speciale controller, die is wel bedraad helaas. Hoe dan ook....moet ik elke keer perse de 360 uitzetten en die controller erin pluggen voordat het werkt of kan het anders? Wat ik ook deed net toen de 360 aan stond, ik kon de andere controller niet als player 1 krijgen.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als er op die stick niet zo'n connect knop zit als op een controller kan dat niet nee.
     
  13. Nino1110

    Nino1110 Guest

    Hoe kan ik mijn Xbox weer terugzetten naar fabrieksinstellingen?
    Ik heb namelijk mijn XBox op Full HD staan maar de TV die ik hier tot mijn beschikking heb is maar 720P, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn beeld weer naar 720P gaat?

    Ik maak gebruik van een componentkabel, ik kan met een schuifje kiezen tussen HD AV en TV, hij staat nu op TV maar wanneer ik hem zet op HD AV dan krijg ik geen beeld.

    Bedankt!

    Edit: Gelukt, zie hier hoe: klik
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2010
  14. mikalanca1

    mikalanca1 Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft de xbox elite een heatpipe?
     
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wat zou dat uit maken? Een heatpipe is niks anders dan een koperen pijpje waardoor de warmte naar een heatstink vervoerd wordt.
     
  16. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke tv zouden jullie me aanraden om mooie HD Scherpe graphigs te zien met de xbox 360. Dus welke merk is goed. En welke hebben jullie.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is echt een discussie waar je niet uitkomt en is van heel veel factoren afhankelijk.
    Zo ben ik plasmafan terwijl anderen liever n lcd hebben. (totdat ze een keer bij mij zijn komen kijken ;) ).

    Belangrijk zijn:
    - wat is je budget?
    - wat wordt de grootte?
    - wil je er ook veel op internetten?
    - wat vind jij zèlf t mooiste?
    [​IMG] [​IMG][​IMG] ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2010
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Vraag maar niet aan Ferry welke hij heeft want dan kost het je een hoop geld 8)
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoeveel Pioneer aandelen heb je eigenlijk :+
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Gezien de prijs van het toestel bezit ik nu de helft van de aandelen ;)

    Ben jij al aan t rondkijken geslagen ivm vakantiegeld? Lijkt het jou niks om 3D te gaan kijken?
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina