BlazBlue

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kevf, 12 mrt 2009.

1. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan niet bepaalde aanvallen mappen onder buttons. Je moet dus echt de input zelf doen. Je kan echter wel andere dingen mappen zoals throws, barrier burst, barrier block, taunt. Er staat niet letterlijk 'Barrier Burst', maar wel de combinatie van knoppen die je ervoor moet gebruiken (dus in-game is het ABCD). Deze ABCD combinatie van knoppen in BlazBlue kan je dan mappen onder bijvoorbeeld RB. Dus het is niet zo dat je (bijvoorbeeld) Nu's 236236D (Distortion drive, ik weet niet 100% zeker of het de juiste input bent, aangezien ik het al een tijdje niet heb gespeelt) kan mappen.

Simpelweg, waar jij je control scheme kan veranderen, staan er A/B/C/D en combinatie's ervan. Deze kun je bundelen aan de controls op je controller. Je kan dus 'A' (in het spel) mappen onder 'X' op je controls. Maar het blijft simpelweg alleen bij A/B/C/D (en combinatie's) mappen onder de controls van je controller.

Het is iig wel een aanrader om zaken zoals barrier burst en throws te mappen onder RT/LT/RB/LB omdat het allemaal (vind ik) gemakkelijker dan gaat. Maar ik zou alleen de 'technieken' mappen die meerdere knoppen verwijzen onder RT/LT etc.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hmmm toch nog maar even goed naar kijken dan, tis wel echt anders dan SF en ik snap ook niet alles wat er op het scherm staat. Is er een tutorial? Vanavond eens even die dvd checken

waarom speel je het niet meer?

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik speel het wel, maar ik was vorige week naar Parijs, de week daarvoor deed ik gewoon rustig aan en kwam ik bij van de toetsweek/examenweek. Verder ontvang ik maandag JC2, heb ik vandaag SC2 ontvangen en heb ik vrijdag SC:C ontvangen. 21 Mei komt RDR uit en dan heb ik ook al minder tijd. Fear not, ik ga het niet wegstoppen :p. Als je wilt, kunnen we wel es tegen elkaar een potje spelen ookal ben ik niet echt van de mic en moet ik weer wat inkomen.

Verder kan je YT checken, maar ook sites zoals Dustloop en DestructiveNature om beter te worden en meer te leren. Daar hebben ze veel guides en zijn er ook members die je graag helpen.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    vandaag en gisteren in totaal 3 potjes online gedaan, ranked. Gewoon niet grappig meer.....ik ben echt geen top vechter maar ken de basics van Litchi nu een beetje maar werd echt compleet en dan ook compleet afgeslacht. Weinig mensen online en de mensen die online zijn, zijn allemaal rond level 50

5. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Level zegt niet alles. Een level 7 kan voor hetzelfde geld een lv50 afmaken.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    anyways; ik was gewoon kansloos. Replays opgeslagen en me nog eens zitten verbazen. Vooral de combo's in de luch worden me vaak fataal. V-13 is overigens overpowered maar ook nog eens met alleen maar projectiles, erg suf

7. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    De geweldige D-combo :eek:. Maar je hebt wel één van de moeilijkere chars gekozen om mee te beginnen. Misschien was dat niet het beste idee.

8. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dit spel speel ik niet online.
    Vind alleen DOA leuk online met zo'n grote lobby.
    Heb 1 potje ranked gedaan een maand geleden, maar wel gewonnen ;)

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Valt toch wel mee? Ze zit halverwege de tier. Met wie speel jij dan?

en wat bedoel je met D-combo?

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Tiers zeggen niet veel in dit spel. Althans, volgens de pro's. Op blazblue.com>forum is er een hele discussie over te vinden. IIG, ik speelde eerst Noël, maar ik ben uiteindelijk gegaan voor Nu omdat ik haar prettiger vindt. En voor het geval dat je het wilt vragen, ik spam niet alleen D's, alhoewel haar D aanval een belangrijk deel is voor combo's.

Met de D-combo bedoel ik: 5DD>6DD>2DD>j.DD>jc>j.DD>241D. Aangezien ik BB nog (steeds) een tijdje niet heb gespeelt, kan deze combo iets verkeerd zijn genoteerd. De 5 en 6 etc. is gebruikt in de standaard notatie van BB waarbij je gebruik maakt van je numpad (of hoe het ook heet). Dus 5 is gewoon 'midden' en dat je niet naar voren gaat, 6 is linker analoge stick naar voren en DD etc.

E: Misschien is het handig om toch sites te bezoeken zoals www.dustloop.com en www.destructivenature.com. Bij DN geven ze veel advies en spelen de spelers vaak tegen elkaar. Op beide sites kan je veel guides vinden, wat je kan helpen met je combo's. Daarnaast is filmpjes kijken ook goed :p. Mij is ooit verteld dat Litchi wordt gebruikt om spelers op een afstand te houden (niet zoals V-13/Nu) en zo te zorgen dat men niet dicht bij je kan komen. Dit doe je door gebruik van je staf, maar dat lijkt me opzicht wel logisch. MAAR, ik ben geen Litchi expert en ik weet dus ook niet veel van haar af. Dus ik ben bang dat het daar blijft.

Laatst bewerkt: 3 mei 2010
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    j=jump en c = crouch neem ik aan? En D = drive
    Ik word iig gek van haar gespam, zal de sites eens bezoeken.

12. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    jc > jump cancel. Dus het is springen + DD> en dan jump cancel je (eigenlijk gewoon springen nadat je de j.DD hebt gedaan) en dan doe je weer DD in de lucht wat je noteert als j.DD. Als je wilt kunnen we wel es spelen tegen elkaar. Alleen ben ik waarschijnlijk wel slechter dan dat ik eerst was..wat ook niet veel voorstelde >.>.

E: Crouch is trouwens '2' of '3' (waarbij je blokt) en misschien kan je '1' ook meetellen.

Laatst bewerkt: 3 mei 2010
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Lijkt me zeker cool! Eerst nog wat oefenen though en misschien switchen van character.

14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Tegen iemand vechten is ook een goede oefening. Je moet immers je combo's in praktijk kunnen brengen. Voeg me maar toe als je een potje wilt BB'en.

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb deze game sinds kort ook aangeschaft. Ik moet zeggen dat het me meer bevalt dan SFIV, die ik hier ook heb liggen stof verzamelen. Ik heb vooralsnog Jin gekozen als main. Combo's kan ik nog niet echt, dus ik zal eens die sites checken die hierboven genoemd zijn. Heb een paar keer online gespeeld maar merkte direct dat er weinig activiteit is en dat de aanwezigen allemaal veel uren in deze game hebben zitten.

Ik ben erg geneigd om een aantal van Jin z'n attacks nogal te spammen, maar met het leren van combo's zal dat wel beter gaan. Nu in Arcade op Hell-moeilijkheidsgraad was wel irritant trouwens, vooral omdat ik 'em had staan op two rounds voor een overwinning.

16. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Guiltygear X was wreed en dit is gaar.

17. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Maar dit spel vind ik veel leuker dan Street Fighter.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  19. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    De nieuwe is al wel speelbaar op de PS3 in Nederland :eek:. Maar ik twijfel nog of ik het ga halen.

20. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439

Deel Deze Pagina