Yes! Heb eindelijk de laatste 4 gehaald in de online WK. Ik ben (aangezien iedereen dit doet) met Engeland gaan spelen (ik weet het: schaam, schaam). Maar het frustreerde mij gewoon dat ik de hele tijd door dat soort landen uit het toernooi werd gekicked.
In de groepsfase wel lucky door gegaan. Zat in een poule met Italië, Frankrijk en Argentinië.
Eerste wedstrijd tegen Frankrijk kansloos verloren met 3-1, ook al waren het lucky goals van zijn kant (2 blunders van mijn keeper en scoren in de rebound).
Tweede wedstrijd tegen Spanje gewonnen met 2-0, maar hij quitte in de tweede helft, daardoor kreeg ik een 3-0 win.
Derde wedstrijd tegen Italië was beslissend dus. Spanje had al verloren van iedereen en Italië had verloren van Frankrijk, maar had wel een beter doelsaldo dan ik. Ik moest met minimaal 2 goals verschil winnen.
Ging eigenlijk heel goed. Ik kwam op 1-0 en de kansen stapelden zich op. Door gepruts van mij werd het wel 1-1 en moest ik dus vol aan de bak. Ik kwam in de 77e minuut op 2-1 en had nog hoop op de derde goal. Toen quite de tegenstander echter, waardoor ik in het zadel werd geholpen. Daardoor kreeg ik precies die goal extra die ik nodig had om door te gaan. Kreeg naderhand ook nog een hate message, waarop ik antwoordde: if you wouldn't have quit the game, you'd gone trough. Dat voelde iig wel lekker.
Daarna in de 1/8e finales tegen Portugal. Werd een walk in the park, want ik won met 4-0. Toen kwamen de door mij zo gevreesde 1/4e finales. De ronde waarin ik er tot nu toe altijd uit vlieg. De tegenstander werd Brazilië en iemand met een leuke 5-3-2 opstelling, met 8 verdedigers. Ik koos daarom vol voor de aanval, met een 4-3-3 opstelling. Dat werkte in het begin totaal niet. Hij kwam er makkelijk door het midden heen en stond na 24 minuten al op 2-0. Toch hield ik er de moed in dat ik het tij kon keren en dat lukte! Tweede helft ging ik nog meer pressie spelen. Defoe maakte de verdiende aansluitingstreffer na een dieptepass zoals Frank de Boer dat ook deed op het WK '98. Daarna werd ik nog sterker (zoals altijd in Fifa als je scoort). Alles ging wat makkelijker en ik maakte in de 77e minuut de 2-2. Hij ging steeds meer teruglopen en daardoor scoorde ik in de 80e minuut weer. Met de voorsprong op zak was het de laatste 10 minuten vooral geen gekke dingen doen. Hij bleef in de counteropstelling spelen dus ik kon de bal rustig rond laten gaan.
Nu dus bij de laatste 4. Hopen dat ik een gooi kan doen naar de Cup! \o/
Laatst bewerkt: 4 mei 2010