Pro Evolution Soccer 2011

Discussie in 'Algemeen' gestart door Molly, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ben bevoegd genoeg om zelf te bepalen waar m'n 60 euro's heen gaan ('t zijn er maar 37 als je de goede shop pakt btw). Anyway, het enige wat jij hier (weer) komt doen is inhoudsloos bashen, iets waar ik (en vele anderen) niet op zitten te wachten.

2. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Tsja, het is elk jaar hetzelfde =(

3. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Na een nachtje erover te hebben geslapen denk ik dat de liefhebbers van PES in het najaar echt een juweeltje voorgeschoteld krijgen. In de teaser zitten keiharde en overtuigende aanwijzingen naar zaken die beter moesten. Vooral zaken als animaties en totale vrijheid. Konami is toegewijd om het nu goed te doen en durft de 'clash of the titans' bewering aan. Oftewel, ze willen echt weer de koning worden.
    Het individualisme en het speciale gevoel bij doelpunten (iets dat FIFA bij mij niet echt iets doet) was altijd al goed. Ook in de mindere recente delen. De graphics hebben vorig jaar een megasprong gemaakt en worden verder verbeterd. Het is afwachten, maar ik durf de voorspelling aan: PES zal de oude vorm weer hervinden op next-gen.

4. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Dat vind ik een boel gewaagde uitspraken na het zien van een teaser :) Ja, ik hoop dat je gelijk hebt, maar wacht de eerste gameplay indrukken af. Duurt nog een week of 3 dus als ik dat goed begrijp?
    Nogmaals de zaken waaraan ik me enorm gestoord heb en waar de teaser geen antwoorden op geeft:

- Ingame animaties (vooral het houterige rennen)
    - Balans offence/defence
    - Overrated (cover) players
    - Lag (was dit in 2010 nog steeds ondoenlijk?)

Laatst bewerkt: 5 mei 2010
  5. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Je eerste punt komt anders goed in de teaser naar voren ;) Messi is daarnaast niet de enige die meedeed aan de Motion Captured bewegingen, dus zal er genoeg diversiteit zijn. Ik denk dat we in Juni de eerste gameplay beelden en previews krijgen, dus ff geduld!

Je onderste twee punten waren in 2010 al nagenoeg niet meer aanwezig. Messi was niet overrated, hij is gewoon een voetbal god, net zoals veel andere topvoetballers. Logisch dat deze er dan bovenuit steken.

Messi in PES 2010 heeft een geweldige dribbel, is snel en kan korte pasjes goed geven. Dat vind ik juist één van de geweldige aspecten aan PES, de invidu van de spelers. Als je messi aan de bal zag, merkte je het ook dat het messi was.

Maar wat ik wel hoop is dat je niet meer van de ene kant naar de andere kant kan dribbelen, maar zoals te lezen valt kan dit niet meer door 2 punten :
    - Fatique heeft echt effect op je speler, dus als iemand moe is kan je niet zomaar ff een wereldsprint maken en daar een geweldig schot aan toe voegen.
    -Dribbelen wordt moeilijker, verdedigers beter!

Vooral het fatique aspect lijkt me geweldig, als ze het goed uitwerken. Dat je in de 2e helft van de verlenging met veel vermoeide spelers op het veld staat, het steeds stroever gaat, passen komen steeds minder makkelijker aan, schieten gaat niet meer zoals het in de reguliere speeltijd ging en dan breng je een wisselspeler in, die zo fris is dat hij al die slome verdedigers eruit loopt en hem keihard in het dak van het doel ramt.

Lijkt me geweldig_O_

Nog 3 weken geduld op nieuwe informatie en hopelijk een eind augustus/begin september release date!

6. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.081
    Het meest irritante aan PES vond ik dat de CPU 'cheat' wanneer je voorstaat. Dus opeens is dan je verdediging compleet ruk, of je weet er op geen enkele manier meer een bal in te krijgen, etc etc. Alsof de game even beslist dat het leuker is wanneer we het even extra spannend houden. Tja, dat hoef ik niet. Als ik beter ben dan wil ik niet genekt worden doordat de AI van mijn spelers opeens gaat tegenwerken.

7. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    @kwdtje: De release date wordt in het persbericht op de herfst gehouden, dus augustus/begin september is rijkelijk optimistisch ;)
    Wat de bedenkingen van Geert betreft zal de vraag over lag wel het laatst beantwoord worden, zoals elk jaar. Ik heb echter met 1 vs 1 regelmatig lagloze wedstrijden gespeeld tegen mensen in mijn friendlist. Als je echter ranked ging spelen, kwam je wel eens mensen tegen die moedwillig de verbinding verstierde om een winst te behalen. Dat is nu eenmaal het nadeel als er geen dedicated servers gebruikt. De vraag is dan ook eerder of er dit jaar wèl dedicated servers komen.

De ingame animaties worden zeker beter omdat er meer dan 1000 nieuwe animaties aan het spel zijn toegevoegd, waar er tot nu toe 200 next gen animaties waren ( de rest was gekopieerd van de last gen playstation 2 versie).

De balans tussen aanval en verdediging zal verbeterd zijn, want er is specifiek melding gemaakt van verbeterde verdedigende AI. Er stond zelfs bij dat je nu niet zomaar meer door de verdediging kan lopen.

Hier de citaten waar dat staat in het persbericht:

en

8. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Ga liever niet af op dit soort teasers :) Ingame materiaal geeft beter beeld. Ik hoop echter dat je gelijk hebt/krijgt ;)

Ja, topspelers mogen idd die extra skills krijgen die ze in real life ook hebben. Echter, als iedereen Barca (Messi) kiest, omdat Messi in z'n 1tje het hele veld op rolt (al zet je 8 verdedigers op hem, nog was ie niet van de bal te krijgen), dan gaat de lol er op een gegeven moment vanaf.
    Barca - Inter gaf mooi weer hoe Messi af te stoppen is. Ik zou graag zien dat je met de juiste tactiek (dubbele mandekking op Messi) zo'n voetballer kunt stoppen

Dat mag, zie ik ook graag terug :) Wel icm. bovengenoemde ;)

Dit hoop ik idd ook. Laat ze maar is wat verdedigers overraten, zodat je lange spannende 0-0 wedstrijden krijgt. Ik kan veel meer genieten van een wedstrijd waarin 2 of 3 goede kansen worden gecreëerd, waardoor het scoren een nog geiler gevoel geeft

Eens :)

Kan niet wachten :)

Oja, die was ik nog vergeten. Icm. met rare acties van keepers, verdedigers die stil blijven staan en meer van dat soort grappen.

9. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
  10. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zat ik 1 unit naast jou, hahahaha, ;-).

Maaru, mooie woorden van konami, maar ik wil het eerst zelf spelen voordat ik er weer in trap.

11. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhmmmm, sorry hoor, maar de ''200 extra'' man hebben ze al eerder uit hun duim gezogen. Ik beweer niet dat het nu weer zo is, maar hou een slag om de arm.

@Han

ik weet dat je een grote fan bent van pes, ben ik ook hoor. We hebben vannacht 9 uur nonstop gespeelt.

Maar als ik jouw reacties lees, neem je alles weer voor waarheid aan. Oei oei oei, heb je echt zoveel vertrouwen dat het nu echt goed komt? Ik hoop dat je gelijk hebt maat.

Ennuh, Yi-Long heeft voor mij de belangrijkste ergenis opgenoemd. Ik hoop dat dat er echt uit is. EN als ik konami moet geloven, dan is dat ook zo.

Ik ben erg benieuwd hoor.

12. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Nee, ik heb al eerder gezegd dat ik het haast te mooi vind om waar te zijn; dat zegt al genoeg.
    Aan de andere kant zeggen ze dingen die gewoon niet verkeerd of dubbel uit te leggen zijn. Die moeten dus wel kloppen. Vorige jaren pleegde Konami van hun pers-berichten ware meesterwerken van dubbelzinnige diplomatie te maken, waar je alles uit kon halen wat je wilde. Daarom vind ik de concrete opsommingen van nieuwe zaken zo prettig. Wat kan je verkeerd lezen als er stamina-bars komen of manuele passing meters? Dat kan gewoon niet dubbelzinnig worden uitgelegd en zo zijn er veel meer dingen.

Komt nog bij dat Konami vast van alle kanten gehoord hebben dat het dit jaar echt twee voor twaalf is en dat ze anders de strijd met FIFA definitief hebben verloren. Ze móeten dus wel met iets echt goed komen.

Verder, heb je de teaser gezien? Leg die eens naast de teaser van vorig jaar en let dan eens op de foot-planting en de bewegingen van Messi?
    Dat is echt de nieuwe engine aan het werk! Die engine zat trouwens al in PES 2010, maar totaal niet ondersteund met genoeg animaties en een goed control-systeem. Daarom heb je in PES 2010 niets aan die engine en in PES 2011 - met alle ondersteuning - wel.

Ik hoop dat je hieruit begrijpt waarom ik nu toch wel onder de indruk ben van wat ik gezien heb.... :)

13. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp het wel hoor, maar ik hou zelf toch echt nog een slag om de arm. en jij ook dus blijkt nu, ;-). Ik was namelijk hememaal in mijn nopjes toen ik de 1ste screens van 2008 zag, en wat video's....

Nouja, we zien het wel.

Over de animaties, tsja, die zijn belangrijk hoor, maar voor mij is echt de gameplay het allerbelangrijkst. En voorlopig zien we daar nog even niks van. Of Messi nu schokkend door mijn verdediger kan of vloeiend, het is beide ghosting/bad collision=undefendable for 90 minutes. ;-)

Even af wachten dus.

14. Gi-Joe

Gi-Joe Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop zo dat deze veranderingen de doorslag geven voor de spelervaring.

Ik heb dit jaar voor het eerst fifa gebrobeert maar ik kan er niet aan wennen.

Fifa 10 is op bepaalde punten gewoon duidelijk beter dan pes 2010 (en dat is jammer) maar het PES-gevoel van vroeger wordt bij Fifa gewoon niet bereikt.

Als dat met deze aankomende versie helemaal terugkomt kan fifa van mij weer de pot op :)

15. Oz_1991

Oz_1991 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds Pes2008 is er geen leuke pes meer uitgekomen. Als pes2011 beter dan fifa wilt zijn moet het ten eerste meer licenties hebben. Ook spelen de laatste delen minder fijn dan fifa. Bij Pes moeten ze ook een keer iets veranderen aan de toeschouwersgeluiden

16. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dit soort zaken kunnen me gestolen worden, mij gaat het om gameplay! PES 5 is nog altijd beter dan elke Fifa.

17. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Ik ben dus niet de enige gek die dit blijft beweren 8)

Ik heb het gevoel dat ze sinds PES 5 de tactische elementen veel dunner hebben gemaakt en dat handmatige settings minder effect hadden op mijn team en spel.

Maarja, PES 5 blijft gewoon de ongekroonde koning der footies, al zal dat wel ontkracht worden omdat het slechtere graphics heeft dan FIFA 10 en veel minder licenties.

18. Julien

Julien Ridder

Leuk Bevonden:
    0
    Meer licenties vind ik sowieso dikke onzin. Het is allemaal leuk en aardig dat FIFA zoveel licenties heeft, maar als ik ook zie wat voor teams er in FIFA zitten... Er zijn genoeg teams die niemand ooit gebruikt, denk ik. Toeschouwergeluiden hecht ik doorgaans ook geen waarde aan. De helft van de tijd speel ik PES zonder geluid met een muziekje der onder.

Zoals ieder jaar ga ik wederom voor PES kiezen. Alleen vind ik nu wel dat ze een grote slag moeten slaan. Laatst heb ik FIFA ook eens gespeeld en ik moet zeggen dat bijvoorbeeld de steekpassjes daar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter zijn. Het schieten in FIFA vind ik dan weer veel minder: met PES kan ik veel beter knallen. Maargoed, ik hoef FIFA en PES verder niet tegenover elkaar te zetten.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar in hoeverre de beloftes omtrent PES 2011 worden waargemaakt. Om eerlijk te zijn heb ik er wel vertrouwen in :).

19. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jij zat gewoon in een unit ?
    luxe shit ! ik hing aan vleeshaken in de riool grot !
    probeerde te schreeuwen, maar helaas :x

20. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    toeschouwers ? praat me d'r niet van !
    kan echt niet meer hoor a la 2010

ze hebben allemaal dezelfde trui aan en juichen precies hetzelfde !!!
    wedden dat ze ook allemaal na de wedstrijd in dezelfde auto rijden !

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina