De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik weet niet hoe je dat precies moet doen maar ik weet wel dat op de afstandsbediening van de 37X10 een Opname knop zit waarmee dus je via Viera iets kunt opnemen (hoe het precies werkt weet ik niet).
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Neen dat kan niet. Ze kunnen een decoder met interne hdd kopen of n aparte hdd recorder kopen.
    Ik gebruik zelf ook n hdd recorder.

    Het is mij nooit duidelijk geworden hoe je dit icm n cam module moet doen. Waarschijnlijk gaat de coax uit de muur eerst naar de hdd recorder en via de coax output naar de tv.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2010
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn inmiddels wel tv's met een ingebouwde HDD waarmee je wel kunt opnemen via een cam module.

    De simpelste manier is het kopen van een SD- of HD-decoder (Humax of Cisco) met een ingebouwde HDD.

    Met de LG (CI+) kan je kijken naar de HD-kanalen.

    Voor NED1/2/3 en Eurosport HD hoef je niets te regelen die zenders worden automatisch geactiveerd door de CI+ cam module.
    Voor de overige HD-kanalen moet je een speciale HD-abonnement afsluiten.
    Dit kan je snel en simpel online activeren via Mijn Ziggo.

    Voor de CI+ Ziggo Cam module betaal je € 69 en voor de Smartcard ben je nog eens € 29,95 kwijt.

    Omdat de tv het signaal decodeert moet de hdd-recoder via de scart (video-uit) op de tv worden aangesloten.
    Als dat werkt dan zit je nog met 2 problemen.
    1. Het video-signaal uit de tv is Composiet.
    2. TV moet tijdens het opnemen aanstaan en natuurlijk op de juiste kanaal zijn afgestemd.
     
  4. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Een vriend van me heeft de Panasonic VIERA G10 Series TC-P42G10 42-Inch 1080p Plasma HDTV

    Nu heb ik hem mijn HD-VGA kabel gegeven omdat hij geen HDMI op zijn xbox heeft, maar als ik dus de HD-VGA kabel in zijn TV/XBOX stop en de settings verander naar 1080P krijg ik alleen maar zwart beeld en gaat hij na 20 seconden weer terug naar 480P dus.. en als ik hem op 720P zet dan zie je alleen maar een gedeelte van het scherm (omdat het dus extra uitvergroot wordt o.i.d)

    Wat is nu het probleem, ondersteund de TV geen HD over VGA?
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De TC-P42G10 ondersteund de volgende resoluties via de VGA.

    (60hz).
    640x480
    800x600
    852x480
    1024x768
    1280x1024
    1366x768

    Je kan het beste de Xbox360 instellen op 1360x768.
    Werkt deze niet dan zal hij de resolutie moeten terug schroeven naar 1024x768
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Gebruik idd de 1366x768 instelling op de xbox. Panasonic plasma's accepteren 1080p alleen via hdmi en daarom pakt die m niet.

    Vergeet niet de Beeldscan van de tv op UIT te zetten. Deze zit waarschijnlijk bij Menu-Instellingen-Beeldscan (2de bladzijde). Dan zal je niet van t beeld missen.

    Volgens mij is die ook bij vga uit te zetten, maar ik ben niet 100% zeker.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2010
  7. Mavi

    Mavi Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft er iemand ervaring met de nieuwe Sharp LE820 ? Ik ben op zoek naar een nieuwe tv en kwam deze tegen bij Expert. ? helaas nog niet zoveel van terug te vinden op het web. Deze tv heeft Quad Pixel wat voor nog betere kleurweergave moet zorgen.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja, Sharp heeft bij de standaard 3 primaire kleuren rood, groen en blauw een 4de kleur toegevoegd. Hierdoor zouden goudkleuren en huidtinten mooier weergegeven moeten worden.
    Ben benieuwd of t zichtbaar is.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik wil een nieuwe TV.
    Ik heb nu een Samsung LE26R32B
    [​IMG]


    Begin ik nu toch wat te klein te vinden. Nu denk ik dat een upgrade naar 32" al voldoende zou zijn, maar wat ik dus wil weten is of het dan ook 'nodig' is om gelijk voor Full-HD te gaan.

    Ik was eerst van plan om dat wel te doen, maar nu ik bij Bol een 32" HD-Ready TV zien voor maar €299 begin ik toch te twijfelen of Full-HD misschien een overbodige luxe is?
     
  10. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ten eerste moet je niet ingaan op de vaak o zo leuke aanbiedingen bij bijvoorbeeld Bol.com

    Je moet veel meer research doen --> wat is m'n budget/welk beeldformaat wil ik (32")/waar gebruik ik hem voor (puur gamen of ook tv en films) enzovoorts.

    En aan de hand daarvan kun je eens door in winkels te gaan kijken of op bijvoorbeeld tweakers.net rond te neuzen al een keuze maken van like what, 5 of 10 tv's die het eventueel kunnen worden. :)

    ps
    Op welke afstand zit je van je tv af?
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het gaat niet om het verschil tussen hdready en full hd, want dat is niet te zien bij zulke kleine schermen.

    Het gaat om veel belangrijkere zaken zoals zwart- en kleurweergave, motion resolution (blijft het beeld scherp bij bewegende beelden, motion handling (gaat het beeld vloeiend), daadwerkelijk contrast, eventueel inkijkhoek etc etc.

    Wèl is het zo dat de full hd lcd's betere componenten/panelen/software hebben dan de hdready's van hetzelfde merk.


    Ik blijf echter mezelf herhalen: koop geen scherm door naar specs te kijken, maar neem je xbox mee en ga daadwerkelijk gamen en testen!
    Sommige lcd's doen het bijvoorbeeld heel beroerd bij 60hz games en als jij helemaal leip bent van Halo3 of Gears of War, heb je een probleem ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2010
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Metertje of 2/3

    Mijn budget pas ik aan / staat niet vast. Maar hoe goedkoper hoe beter natuurlijk. ;) Ik zit dus de hele tijd te kijken naar TV's in de richting van €299 / €399

    Niks mis met dat TVtje van Bol hoor. Ik weet wel dat ik research moet doen ed, maar serieus... als ik door een winkel loop zie ik gewoon geen verschil meer tussen al die tv's. Kan ik net zo goed op internet kijken.

    Misschien dat jullie verschillen zien maar ik echt niet. 8)

    Pfft, ga ik straks blij zijn met mijn 32" noem jij het nu al klein. :'-( :+

    Mijn Xbox meenemen en testen... poeh, ik zou geen winkel weten die dat toelaat.

    Maar ik kan me toch niet voorstellen dat ik er op welk gebied dan ook op achteruit zal gaan tov mijn huidige TV (model van 2006/2007)? Waar ik overigens over het algemeen best tevreden mee ben (ook bij games als Halo 3 en Gears).
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    In een winkel kan je bijna geen verschil zien en dat heeft meerdere oorzaken:
    - er is veels teveel licht in de winkel
    - de bekabeling is gesplitst naar vele tv's
    - de beeldinstellingen staan bijna altijd beroerd (dynamisch, 100% contrast en scherpte)
    - ze draaien alleen blu-ray's of langzame hd demo's

    Wat jij wilt is zeker zijn dat de tv geschikt is voor jouw gebruik, dus voor de xbox met snelle games.
    Misschien wil je er SD op kijken zoals dvd's en gewone digitale of zelfs analoge tv.

    Als je dat erop gaat kijken, komen er vaak behoorlijke verschillen aan het ligt.

    Het is wel zo dat je er sowieso op vooruit gaat, maar vaak ga je je al snel aan dingen ergeren, juist omdat het scherm groter is en je naast het meer genieten ;) je ook sneller aan de mindere kanten van een scherm kunt gaan irriteren.
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Mijn zus is op zoek naar een nieuwe tv voor in de huiskamer, budget is zo'n beetje tussen de 400-500 euro. Nou had ik al de Samsung B550 uitgezocht, alleen zat ik dus te zoeken naar de aanbiedingen vanwege de meimaand. Iemand enig idee waar ik het beste allemaal kan kijken? Had al in de online flyer van de mediamarkt gekeken, staat niets interessants in.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hoe groot? Al bij plasmadiscounter Naarden van Tom Coronel gekeken?

    Voor €465 heb je daar n 32C550. Blijkbaar de opvolger van de B550 (ik hou de modellen van Samsung niet meer bij pff!) ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2010
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Sorry was ik er vergeten bij te zetten, 32". Niet groter en niet kleiner.

    Wist niet dat ze bij Plasmadiscounter ook LCD's verkochten, bedankt, ik ga eens even rondkijken!
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2010
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja hoor. Scherpe prijzen, NL-modellen en n winkel in Naarden en dus kan je m daar betalen/pinnen en inladen.
     
  18. Rnd

    Rnd Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kun je beter wachten of niet?

    Want omdat voetbal er weer aan komt gaan ze zeker weten wel stunten met TV's. Dus de toppers krijgen hun korting dan wel
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar vergis je je behoorlijk in.

    De huidige budget tv's zijn behoorlijk minder van kwaliteit als ik die vergelijk met mijn bijna 4 jaar oude LE32R71B.
    Als ik de R71B naast mijn Sony Bravia zet dan lijkt het beeld van de R71B veel grijzer.
    Voor dagelijks gebruik ( analoge tv en teletekst ) voldoet de R71B nog steeds perfect en wil hem dan ook niet kwijt.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wachten kan je altijd, maar het is gewoon zo dat hdtv's steeds goedkoper worden.
    Wanneer je er nu één koopt, dan is die over 3 maanden €100 goedkoper ja.

    Je hebt geen ongelijk hoor, maar als ik op zoek zou zijn en ik zie een goede aanbieding, dan zou ik het doen.
    Zeker weten dat er met het WK gestund wordt, maar met kerst ook weer etc etc ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina