1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

  1. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik lees weer heel verschillende reviews en berichten, de TB X41 schijnt heel veel storing te geven met een mobiele telefoon e.d. maar heeft wel het beste geluid, de Astro A40 dus heel veel draden en een vrij "hol" bassloos geluid, de Tritton AX720 is ook wel aardig maar heeft weer als nadeel

    De prijs weegt iig niet tegen de Astro A40 op voor mij, veel (te korte) draden en bassloos geluid is voor mij toch een te groot struikelpunt.

    De TurtleBeach lijkt me perfect maar aangezien ik continue Bluetooth, mobiel+mobiel internet aan heb staan word dit meer een gok.

    Dan de Tritton die is dan dus vrij zwaar en heeft stukken minder draagcomfort.



    Denk dan toch de gok nemen met de X41 Turtlebeach...meer info hierover welkom Averagegamer ;)!


    EDIT: gvd, je word helemaal gek gemaakt op YT, nu een stuk of 15 reviews en VS filmpjes gekeken en ze zeggen continue tegenstrijdige dingen.
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2010
  2. Ruud

    Ruud Guest

    Haha, beter zoeken dan, maandje geleden nog twee besteld.
     
  3. San Solo

    San Solo Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik zit dus met hetzelfde probleem. Wie moet je nou geloven? Ik vind geluid echt belangrijk, zeker dynamisch geluid dus de TB X41 scoort daar het beste mee. Me telefoon kan ik wel ergens anders neerleggen. Zit wel met een draadloze laptop in de buurt en me TV heeft een wifi verbinding en de wii staat er ook nog. Zou wel willen weten of dit van grote invloed is.
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2010
  4. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Bassloos geluid bij de Astro is niet helemaal waar... Ik ervaar het juist als prettig, te veel bass dringt de rest van het geluid naar achteren wat weer een nadeel wordt om andere geluiden goed te kunnen horen ( voetstappen ).. Zeker bij CoD/BF van belang.. Veel explosies waardoor je de rest niet meer goed hoort..

    Bij de Astro is dat echt perfect.. Is niet zo dat je helemaal geen bas hebt, met muziek had het wel wat meer gemogen inderdaad, maar daar koop je zo'n set in eerste instantie niet voor.. ( mijn mening )

    Ik heb ook een meerdere headsets gehad, maar daar kan toch geen aan de Astro tippen..
     
  5. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66

    Mja het ligt natuurlijk ook aan op welke frequenties alles zit, TB X41 zit op 2.4 net als WiFi dus. Maar het is alleen als ie er dicht bij staat, als je ergens een kamer beneden ofzo een draadloze router hebt staan en je laptop op je burau aan de andere kant van de kamer zul je er -na horen zeggen- niks van merken.
    Hier meer over 2.4

    Maak me er verder stukken minder zorgen over nu ik het een en ander heb nagelezen erover...maar een besluit nemen lukt me nog niet echt. De Astro ligt er zoiezo uit want die bos kabels over/onder/door me heen lijkt me echt helemaal niks, en dan zeker niet zo'n kastje op m'n tafel voor me.

    Hoe ervaar je Bad Company 2 met de Astro? En draden(lengte)? :)
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2010
  6. San Solo

    San Solo Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed punt drokz, kabel lengte. Heb zelf niet zo'n probleem met kabels. Tuurlijk, wireless is mooi maar omdat mijn TV al wifi heeft en de wii staat daar naast dan is het een risico om die Turtle aan te schaffen gezien die problemen heeft met wifi's in de buurt. Ik zit zo'n 3 meter van mijn tv af. Mijn xbox staat naast de tv dus gaan die asto draden dat redden? Ook hoor ik mensen klagen over het afstemmen van het game geluid en chat geluid? Is dat echt een probleem?
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bedankt!

    Wat vind jij van de geluidskwaliteit? Zit er wel genoeg bass in?

    Ah, zelfs maar €64 en dat is 15 euro goedkoper dan de consoleshop. Is besteld.
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2010
  8. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Bij de turtle beach stelt ie dat automatisch af, gaat je geluid van de game hoger (bijvoorbeeld een mortar strike op je in BC2) de andere na mijn weten niet.
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689

    En wat zijn je ervaringen? Ik heb op youtube een review gezien war bij werd gezegd dat je wel constant last hebt van bijgeluidjes, hissing, crisps enzo en soms ook dropouts, waarschijnlijk door wifi inteferencie. Klopt dit ?

    Wat is volgens jou dan beter aan die A40 ?

    EDIT:
    Ik zit er roch weer aan te denken te gaan voor de Sharkoon x-tatic digital. Enige wat ik daar niet uitgevonden kan krijgen is of de chat volume apart geregeld kan worden... De X41 is mijn te link voor dat geld met al die verhalen over inteferentie. Ik heb notabene een wireless g laptop naast de 360 staan ...
    Voor de sharkoon wil ik wel de v3 ...
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2010
  10. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    De WiFi interferentie is (blijkbaar) alleen als je hem op hetzelfde bureau/tafel zet maar aan de andere kant van de kamer zal je er weinig last van hebben.

    Jah de A40 is te duur voor de -volgens vele reviewers- kwaliteit die hij levert in vergelijking met de andere.
    Als je hem wilt kopen zou ik toch zeker even wat reviews ervan lezen/bekijken want wellicht zijn sommige punten voor jouw niet zo'n groot probleem als voor een ander.


    Na een dag half gamen half internetten ben ik er nog steeds 100% overuit, reviews zeggen vaak compleet tegenstrijdige dingen wat blijkt dat het toch allemaal heel persoonlijk is.


    Zelf heb ik de knoop doorgehakt en ga voor een de TurtleBeach X41, mits ik hem ergens vertrouwd en snel kan halen.
     
  11. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    In BF heb je de optie Sound over headset of iets in die richting.. Het geluid is fenomenaal..

    Verder voor de lengte van de kabels kijk even in de startpost staat alles bij voor de Astro.. Alleen de Optical niet maar die kun je overal voor weinig bestellen..
     
  12. San Solo

    San Solo Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Had die lengtes niet eens gezien. Dus als ik het goed begrijp sluit je em zo aan.
    - optische kabel van xbox naar mix amp
    - headset in mix amp pluggen

    dat zijn dus 2 kabels. mix amp krijgt stroom dmv een 3e kabel (usb)
    batterijen ook een optie toevallig?

    (ik heb nou zo veel reviews gezien dat ik haast niet meer weet wat nou welke headset precies had)

    die turtle valt al af gezien alle wifi dingen in mijn huiskamer dus de a40 blijft over. die keus is dus gemaakt :)
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2010
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik was er ook uit en heb een adres waar ik hem binnen drie dagen heb, alleen ik ben toch bang dat ik teveel last ga krijgen van de interferentie. Ik heb een laptop naast mijn 360 staan (voor xbw bezoek e.d. tijdens het gamen :D ).
    170,- is te veel voor storingen.

    Over de Sharkoon heb ik niks dan goeds gehoord, alleen weet ik dus niet of je de voice apart kan regelen. Maar het gaat mij ook in de eerste plaats om 5.1 op een headset...

    Ik ben benieuwd of je die X41 gaat aanschaffen...

    EDIT:
    Die Astro vind ik wel ERG duur, 250,-

    EDIT2:
    Ik twijfl of de Turtle Beach EarForce X31 Headphone nog wat is. Die is ook draadloos. maar met IR (ik zit er vlakbij dus geen punt).
    Veel functionaliteit zelfde als x41... Hmmm, geen 5.1 volgens mij...
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2010
  14. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Van Mixamp naar Headset? :) Is dat

    -Een sublieme verpakking met alle denkbare kabels, het enige wat niet wordt meegeleverd is de Toslink kabel en voor die prijs hadden ze die er best bij mogen geven. Zijn wel los bestelbaar tot 10 meter
    -RCA to RCA ( rood/wit tulp ) lengte 4 mtr
    - 2.5mm to 2.5mm XBL controller kabel lengte 1.5 mtr
    - USB to mini USB opladen Mixamp lengte 4 mtr <-- Deze?
    - 3.5mm to RCA ( PC ) lengte 2 mtr
    - 3.5mm to 3.5 mm voor MP3 speler lengte 2 mtr

    Mja er is niet echt een alternatief, ik moet absoluut 5.1 en vind draden en zware logge headsets bijzonder kut dus tja... :p Die storing is enkel erg als je alles naast elkaar hebt, blijkbaar.
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2010
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik zie, hoor en lees er toch net ff te veel over om er 170€ voor te vergokken ... Doe maar draden, geen last van storingen...
     
  16. San Solo

    San Solo Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef toe dat 250 erg veel is maar ik kan em ook via de optische kabel op mijn blu ray speler aansluiten om zo films te kijken. Is nog altijd goedkoper dan een versterker en boxen :)
     
  17. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Mwah lees er toch allen berichten over dat het voorkomt als je je Live via WiFi hebt, of je router echt ernaast hebt staan.

    Vraag op CNET hierover:
    While possible, I've generally found this to be exceedingly rare in practice. However, if either the headphones or router allow you to select the channel they operate on, try moving them in opposite directions. So if the router and headphones are both on channel 6, move the router to say channel 5, and the headphones to channel 7. That puts about 20MHz of spectrum between the two, which should be more than sufficient. Commercial radio stations are often only separated by less than 1MHz.
     
  18. San Solo

    San Solo Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, kan geen knopje vinden op mijn router voor een ander kanaal. maar als ik het goed begrijp komt de storing enkel door de router? deze staat 4 meter bij mijn tv weg en er zit ook nog een muurtje tussen. dacht dat hij last zou hebben van alle wifi apparaten. waarom zou hij anders op een mobiele telefoon reageren?
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dat is volgens mij ook zo. ik zou die X41 graag kopen, de specs zijn geweldig, maar dit houdt me er vanaf. Ik wil geen 170 weggooien aan iets waar ik me straks mateloos aan ga irriteren ...
     
  20. San Solo

    San Solo Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, het blijft een gok. met die astro natuurlijk ook. voor hetzelfde geld vind je die ook niets :) ben benieuwd of er ergens op het net staat wat de beste afstand is tussen router en headset ontvanger. kan natuurlijk die turtle niet bij de xbox zetten maar gewoon een optische kabel gebruiken van een paar meter. staat die niet bij me tv en wii en bij de router stond die zo wie zo niet in de buurt.
     

Deel Deze Pagina