Vindt het echt een kut FIFA, de 1e paar potjes voelde wel lekker aan, en had je echt het vrije gevoel op het veld. Maar nu kom ik steeds meer irritante puntjes tegen zowel offline als online:
Online:
- Mensen die alleen met Spanje, Engeland of Brazilie voetballen. Die gasten rennen het hele veld over in 2.6 seconden. Speel zelf gewoon standaard met Nederland, maar het is net zo'n gatenkaas.
- Verdedigen lukt echt voor geen kloot. Je laat je verdediger de bal blokken, deze valt via via via weer net voor de tegenstander zijn voeten, die dan 1 op 1 staat tegenover je keeper. Dit is echt mega irritant, want het is net zo'n stuiterbal soms.
- Ik hou van pass-combinatie voetbal, dus probeer dit ook altijd met FIFA. Online duurt het soms een volle seconde alvorens mijn man de bal door speelt. Door die ene seconde wordt mijn pass weer onderschept en kan hij weer vrij door rennen.
- Lijkt soms ook alsof mensen met 20 man op het veld staan. Rare opstellingen ben ik ook al tegengekomen. 5-1-4 of 4-1-5. Hierdoor kan je lekker het middenveld over steken, maar sta je in een overmacht van verdedigers.
Offline:
- AI die nog steeds magische ballen klaar legt op Legendary of Pro. Ik krijg minimaal 10 Frank de Boer (WK '9
cross-passen over het hele veld, die zo pan klaar neergelegd worden.
- AI op lage moeilijkheden blijft steeds doelloos met de bal rondlopen op het veld.
- De besturing van de spelers is veel te vrij geworden. Vooral in de verdediging kiest de PC soms een speler uit die ik helemaal niet wil besturen, en dus de verkeerde kant op loopt. Tegenstander kan hierdoor weer vrij doorlopen.
Ik koop niet elke FIFA game, maar heb sinds 1997 wel een stuk of 14 edities gespeeld. Persoonlijk vindt ik het realisme/animatie van de spelers wel steeds realistischer geworden, maar de besturing wordt ieder jaar kutter. Heb hier nog een good old FIFA 06 liggen en als ik het vergelijk met de besturing van FIFA WK 2010 dan vindt ik die toch veel aangenamer. Ik weet niet of ik nu zo slecht ben in FIFA, maar ik irriteer me soms mateloos en het gebrek aan richting in de besturing. Online lopen tegenstanders gewoon langs me heen, omdat mijn verdediging die bal niet blokt. En als ik hem dan blok, dan valt hij weer voor de voeten van de tegenstanders.
Zo weer ff me irritatie af kunnen schrijven. Iemand interesse in de game, PB me maar wat hij gaat de deur uit.
Klik om te vergroten...