[Multiplayer] Battlefield: Bad Company 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Gamersea, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Idd, dat had ik nog niet eens gezien. Grappig. Maar goed voor mij is het 'full-auto clip legen op jump-kip' (dan hebben we het later wel over de 'lag')

    Btw, zelf zit ik trouwens in een bizarre BC2 dip. Van de ene op de andere kill raak ik plotseling de game niet meer aan (viel samen met de 3e platinum ... na AN94, M16 toen voor XM8, had echt zo van genoeg is genoeg). Jullie ook last van?

    Hoop dat het gevoel terugkomt (misschien potje SDM) want de game is best lekker, en wachten op RDR enz duurt nog ff
     
  2. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ken het gevoel , al speel ik het nog wel maar dan max 1 a 2 potjes.

    Komt omdat het spel weinig verrassingen meer heeft en de levels ook wel een beetje de strot uit komen..
     
  3. Ruud

    Ruud Guest

    Handig dat jullie jezelf tegenspreken, hoef ik het niet te doen.

    Als je in die clip niet ziet dat de game lagged zou ik gauw weer terug gaan naar je krantenwijkje, want van je hersencapaciteit moet je het iig niet hebben :):

    De An-94 is feitelijk een beter wapen, helemaal close range. Dat weet alleen bijna niemand, dus heb jij er minder last van.
     
  4. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    ja want je hersencapaciteit wordt gemeten aan de hand van je kennis over lag...
     
  5. Ruud

    Ruud Guest

    Misschien moet je eens beginnen met spelen zoals het spel bedoelt is? Ik noem wat geks, eh, samenwerken? Level 28, bijna 4000 kills met assault en een objective score van krap 8000 punten :'-(
     
  6. Ruud

    Ruud Guest

    Ik hoop het in zijn geval niet, want dan is het nog bijzonder dat 'ie weet hoe een toetsenbord werkt :thumbs:

    Wat ik wil zeggen is, als je geen flauw idee hebt waar je 't over hebt, ga dan ook niet interessant lopen doen met je 'rant'. Ik heb bijvoorbeeld geen idee hoe het is om een krantenwijk te hebben voor de rest van mijn leven, dus zal ik 'm daar echt niet op gaan verbeteren.
     
  7. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Offtopic hoor maar volgens mij voel jij je heel wat of niet?
    Vind het een beetje sneu om mensen zo te behandelen op een forum.

    En nee ik heb geen krantenwijk ;)

    [​IMG]

    :9
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2010
  8. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Ehhh, je wilt toch niet beweren dat een BURST van gemiddeld 5/6 ... OP DIE AFSTAND ... dat je dan effectief bent. Recoil baby! Hooguit de eesrte kogel is raak uit zo'n XM8

    En dan nog ... je sprayt op een jump-kip ...

    Voordat je over lag begint moeten we het eerst hebben over:

    1. Effectief schieten (hooguit 1/2 shot burst)
    2. Gericht schieten (is hier vaag in de richting een clip legen, zelf zou ik wachten tot ie was uitgejump ... hij zag jou toch niet)
    3. Halo jump kip gedrag van sommige spelers die maar snel terug moeten naar die andere games

    en dan komt

    4. Ja, er is misschien ook wel lag

    (btw, en niet om het beter te weten, maar ben wel plat in AN94, M16 en Xm8 dus ik weet best ongeveer wat en hoe die wapens schieten en heb ook een gem hogere accuracy, terwijl ik toch mijn meeste kills op mid/long range (typisch die afstand van jou clip of nog verder) maak dus dan moet je dubbel opletten hoe je schiet)

    lol, bedankt voor het advies:)
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2010
  9. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    word het soms ook in eens een beetje zat, denk dat het vooral toch komt doordat je de alles wel zo'n beetje unlocked in je eerste week en daarna enkel nog voor je rang kunt gaan. Daarnaast zijn er gewoon vrij weinig mappen.

    Het blijft leuk om te doen maar zonder persoonlijk doel gaat het toch sneller vervelen.
     
  10. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Ach, zolang het clubje hier blijft spelen blijf ik ook nog wel spelen.. Wanneer je in een volle squad zit met bekenden kan dr geen ander spel tegenop, dat blijft gewoon vet :)
     
  11. Ruud

    Ruud Guest

    Fuck yeah!
     
  12. Ruud

    Ruud Guest

    Het is echt een nutteloze discussie, want ik speelde op dat moment, jij niet. Ik vroeg al eerder, snappen jullie waar lag allemaal invloed op heeft. Wat ik hier opneem is iets wat gebeurd NA de lag die IK ervaar. Dat wil zeggen, ik druk te trigger in op mijn controller en 400 (ik noem maar wat) milliseconde later registreert de server dit, koppelt het effect van mijn handeling terug bij mijn Xbox, en als ze het daar over eens zijn laat het spel dit zien. Pas HIER neemt MIJN pvr dit op. Valt het kwartje?

    Dat is wat jij nu ziet en jij slaat hier gemakkelijkerwijs maar even de helft van het effect van lag over.
    Gokje: nooit Counterstrike gespeeld? Tegengas bieden aan recoil. Aimen op de borst waardoor je naar een headshot toe 'recoiled'? Enkele schoten ZIJN niet eens bursts. Als je mij niet geloofd, zoek dan maar naar sasbenjr op Youtube, misschien dat je 't van hem aan wilt nemen.
    Zie mijn punt bovenaan. Wat jij hier ziet is een paar honderd milliseconde nadat ik al actie heb genomen. Hoe wil anticiperen op iemand die zo beweegt?
    In Halo spring je drie keer je eigen hoogte, in deze game NORMAAL GESPROKEN niet. Spring maar lekker hoor, daar heb ik bij een normale verbinding geen last van, alleen maar baat bij als 'ie in een rechte lijn rent.

    Nogmaals, compleet nutteloze discussie. Ik heb geen baat bij jullie overtuigen van mijn gelijk, maar doe in ieder geval niet alsof je het beter weet dan ik. Fiets naar Enschede en ga achter mijn Xbox zitten.
     
  13. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik kan je idd niet meer volgen

    (tenzij je een punt probeert te maken dat jij, omdat je captured, meer last van lag hebt .. dan begrijp ik dat, ik capture ook wel eens ... maar als je DAT punt probeert te maken was me dat niet helemaal duidelijk geworden)
     
  14. Ruud

    Ruud Guest

    Het capturen is niet de bron van lag, gelukkig niet ;) Het beeld wat ik capture is het beeld dat mijn Xbox naar mijn TV stuurt. Hier zit vrijwel 0 ms vertraging tussen.

    Misschien als ik het zo verwoord:

    Om de situatie te vereenvoudigen kunnen we even uit gaan van drie partijen. Ik, mijn Xbox en de BC2 server. Je hebt een steeds herhalend (weer vereenvoudigd) proces.
    1. ik neem waar en verricht een handeling
    2. mijn Xbox stuurt dit naar de server
    3. de server stuurt terug wat mijn handeling voor een effect heeft in het spel
    4. mijn Xbox geeft dit weer
    Wat jij ziet in deze video is wat de PVR opneemt bij de vierde stap. Waar zit de lag die voor mij, als gebruiker, merkbaar is? Tussen stap twee en drie!

    In werkelijkheid is het allemaal nog wat complexer, maar dat is nu even niet belangrijk.
     
  15. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik kan je helemaal volgen, maar dit is toch de 'lag' die IEDEREEN heeft. En waar idd niet onderuit is te komen. Die is voor iedereen (met eenzelfde ping) hetzelfde.

    Ik heb zovaak dat ik denk nog net weg te kunnen duiken terwijl ik al dood ben. Dan lijkt het net alsof de vijand 'om een hoekje' heeft kunnen schieten (maar in feite was het dus die onontkombare 'lag')

    Ik ben niet superdiep in dit gedoe maar een lag van 2xping hou je altijd lijkt me.
     
  16. Ruud

    Ruud Guest

    Nee hoor, dit hoeft niet. Jij kunt best een goede verbinding hebben met de server en ik niet.

    Dat 'magic bullet' syndroom is inderdaad erg storend, maar goed te verklaren. Om jou niet het idee te geven dat je speelt in een level vol met stroop (actie = wachten op reactie server) doet je Xbox maar vast 'alsof' (actie = reactie van Xbox, in de tussentijd checken met de server of het klopt).
    Bij een goede ping is dit 'vooruit' kijken van je Xbox niet merkbaar en 'klopt' het. Bij een heeele hoge ping of zelfs een time-out is dit effect het meest duidelijk: jij kunt een stukje lopen en wordt terug getrokken naar je startplek, alsof je aan een elastiekje zit. Je Xbox handeld naar jouw acties maar de server zegt 'naaa aaaah'.

    Bij die situatie dat je om de hoek dood gaat gebeurd 't zelfde. Jij bent al de hoek om gebanjert, maar als je Xbox dat ondertussen checked bij de server heeft je hitbox al 'n kogel meer gevangen dan dat jouw Xbox wist: dood 8)
     
  17. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Duidelijk, dus bij gelijke ping hebben beide evenveel last van deze 'lag'.

    Als er overduideijk 'lag' is dan quit ik meestal en ga op zoek naar een andere match. Soms echter is de 'lag' minder duidelijk maar lijk je alsnog achter de feiten aan te lopen (weinig kills maar veel dood enz) dan zal dat misschien ook een geval zijn waarbij jij in de match iemand bent met net iets meer lag (hogere ping) dan de rest.

    Wat mij betreft, een duidelijk verhaal, en er valt (binnen grenzen) mee te leven. Maar een lage ping naar de server is natuurlijk altijd goed:)
     
  18. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    En dit was dus totaal niet te zien op jouw filmpjes.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2010
  19. Ruud

    Ruud Guest

    Haha, jij bent een mooie voorbeeld van 'onbewust wetend'. Dat het niet te zien is op mijn video is dus precies wat ik al vijf posts lang aan het uitleggen ben ;)
     
  20. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Zowel aan het einde van je eerste video als je 2e video zeg je "kijk eens naar mijn lag op mijn videos", dus als je nu zegt dat het niet te zien is op je videos dan spreek je jezelf een beetje tegen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina