Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tellekampz

tellekampz Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de snelle reacties!

De optische kabel zit er goed in, zowel in xbox 360 in de dongle als in de versterker. De versterker heeft alleen optical inputs, 1 voor dvd/bd en 1 voor cd. Ik heb deze in de dvd/bd gestopt en dan komt alleen de bas eruit. Gek genoeg, krijg ik alleen 2.1 geluid met de witte en rode draad erbij. Zou het kunnen dat de optische kabel het geluid niet goed doorgeeft, zodat het alleen subwoofer geeft?
    Ook heb ik het volgende geprobeert :

HDMI out van xbox naar hdmi in van versterker, en vanaf daar door linken te linken aan mijn televisie.
    Gek genoeg geeft hij via wit en rood geluid geen subwoofer over, kijk er erg naar uit om van 5.1 te mogen genieten.

Xbox 360 digital output instellingen heb ik geprobeerd op digital stereo, dolby digital 5.1 en doby digital with WMA Pro..

Ik gebruik nu de HDMI/AV set die voor 50 euro aangeboden word maar ik bij mijn elite kreeg.

Ik ga nog proberen de andere te gebruiken waar video en alles aanzit..

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Rood + wit is stereo signaal. Kan je dus never nooit je subwoofer in doen. Waarom laat je het geluid niet via hdmi doen dan? Of heb je dat ook al geprobeerd?

3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7

Heb je ook in de versterker in gesteld dat het een digitale invoer is? aangezien je ook je HDMI hebt aan gesloten.
    Ik moet op mijn versterker in stellen wat voor lijningang ik gebruik, analoog of digitaal.

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik zal vanavond s in de handleiding kijken, want ik zou toch zweren dat deze ook n optical output had.

Vaak moet je ook de instellingen wijzigen in je surround! Je moet dan invoeren dat je, wanneer je de hDMI 1 gebruikt, hij t geluid door de speakers moet laten horen wat via de optische kabel wordt aangeleverd.
    Dit gaat meestal niet automatisch. Ook moet je dan nog invoeren hoe die dit via de speakers moet uitsturen (dolby digital, neo II, all speakers stereo etc).

Dit lijkt in t begin heel moeilijk, maar uiteindelijk valt dit mee.
    Dit gaat waarschijnlijk net als bij mij in t setup-menu.

Hier geef je dus aan
    -wat je met de hdmi input moet doen (passthrough),
    -waar die t geluid vandaan moet halen (optical 1)
    -hoe die dit moet laten horen (dolby digital, all channel stereo, neo6)
    -hoe die de beelden moet uitsturen (hdmi out- geen upscaling)

Laatst bewerkt: 21 apr 2010
  5. tellekampz

tellekampz Member

Leuk Bevonden:
    0

2 optical in =x

Ik ga nu werken, vanavond weer meer proberen. Alvast bedankt. :)

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik was gister in de Saturn die hier nieuw is en daar stonden prachtige KEF's. Alhoewel ik vreselijk geil op die KEF IQ90 is hij denk wat te zwaar op mijn zolderkamer. Ik zit wel te denken om een ONKYO receiver aan te schaffen,maar kunnen jullie mij aanraden welke. Budget is voor een receiver toch wel zo'n 750. Daarnaast zit ik te denken om te beginnen met 2 speakers als front en die later te verschuiven naar achter, zodat er wat zwaardere fronts kunnen komen + center. Iemand suggestie?

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Klopt ja, ik had ook nog voor iemand anders gekeken ;)

Had je überhaubt een instelling gedaan of heb je alleen de optische kabel erin geprikt en gedacht dat die t meteen zou doen? ;)
    Zo ja, doe ff wat ik hierboven heb beschreven.

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    even stof van dit topic af blazen zeg :+
    Ik heb even een vraagje aan de "experts"
    Ik heb dus een 7.1 surround set (een Marantz SR7400 versterker en 5 marantz kleinformaat LS2400 speakers en 2 oude sansui s-500g medium speakers (beide 2 weg systemen)
    nu wil ik dus 7.1 gaan op zetten.
    Mijn kamer is niet groot maar zal ffe uit leggen hoe ik van plan was het neer te zetten.
    de 2 sansui speakers als links/rechts voor
    de marantz (heb daar ook een center speaker bij) voor en surround links/rechts en back links/rechts

alleen mijn bed (waar ik vanuit tv kijk) staat dus tegen de muur aan dus echt achter speakers lijkt me niet helemaal handig.
    Zou het misschien beter kunnen als ik de achter speakers tegen de muur richt en via de weerkaatsing luister van de muur? (uiteraard de speakers wat harder zetten als de rest) of zijn er andere makkelijke oplossingen?

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dan zal je tòch horen dat er geluid links en rechts van voren komt en niet achter je.
    Het geluid zal uitwaaieren.

10. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    als ik je goed begrijp dan probeer je hetzelfde wat ik vroeger op mijn kamer thuis probeerde. Dat werkte echt voor geen kut... Ik zou de speakers zo dicht mogelijk achter je hoofd plaatsen en het volume aanpassen, zo zul je een redelijk surround effect krijgen en zal L achter niet gewoon als L klinken.
    De layout van je kamer verranderen kun je ook proberen maar als dat geen oplossing is zou ik het zo doen.

11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    oke bedankt jongens!
    Ik ga dan toch proberen de speakers zo dicht mogelijk achter mijn hoofd te plaatsen.

12. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Een goede 5.1 is beter dan een slechte 7.1 :)

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ben anders erg tevreden over mijn systeem zo hoor:)

14. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Nou ja, kleine kamer, verschillende speakers...

Btw Drokz, schitterende avatar!

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Nja verschillende speakers, de 2 Sansui staan als front in gesteld en deze hebben ook het meest helder geluid.
    Daarnaast heb ik de andere 5 die mijn surround gevoel verzorgen.
    Ik heb het al eens op mijn andere kamer gedaan (tijdje geleden van kamer geswitched) en toen had ik het op zich goed staan en ook goed getweaked.
    Natuurlijk zul je nooit precies hetzelfde geluid krijgen met andere speakers maar met goed tweaken kun je dat wel erg mooi krijgen alsnog :)
    Gelukkig weet ik wat ik doe daarbij.

En kleine kamer, tja ik moet het doen met wat ik heb :+

16. Eagle4

Eagle4 trigger happy madman

Leuk Bevonden:
    0
    Een dude bij de It's zei tegen mij dat de xbox alleen dolby digital via de optische kabel kan... terwijl de gozert bij de media markt mij vertelde dat het ook via HDMI kan.... wie heeft er gelijk?

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De Media Markt gozert. :+

18. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    het kan idd via HDMI en Optical maar je xbox moet wel HDMI hebben.
    Ik heb nog een hele oude zonder HDMI =(

19. Eagle4

Eagle4 trigger happy madman

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx, nu een setje vinden met hdmi in en hdmi out..,

Is iemand bekend met deze set:

Sony - HT-DDWG800
    via sony

de prijs die hier genoemd wordt ga ik er alleen niet voor geven, zag via tweakers dat er al zeker 100 euro af moet kunnen

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Jammer dat deze set geen Dolby True HD en geen DTS HD kan laten horen. Dit zijn de lossless geluidsporen op blu-rays.
    De Onkyo's kunnen dit meestal wel, zelfs de wat goedkopere tegenwoordig.

Goed dat er audio-delay op zit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina