*Je divisie is afhankelijk van het gemiddelde van AL je games die je in dat seizoen in arena hebt gespeeld.
Je kan de formule terug vind in de bungie weekly update:
Link
Voor zover ik weet is er geen vaste lijn die kan worden getrokken vanaf welke rating je in welke divisie komt, hier worden met percentages gerekend.
VB:
Onyx:5%
Gold:15%
Silver:25%
Steel:35%
Bronze:20%
Wanneer spelers beter worden zullen de ratings ook hoger worden, wanneer nu bijvoorbeeld onyx op een rating vanaf 1600 staat zal misschien een paar seizoenen later deze op 1700 staan(wat in mijn ogen HEEL goed is).
Nu kan het ook zo zijn dat de rating in Gold zo is: 1550-1599 en in silver bijvoorbeeld 1540-1550, dit heeft er allemaal mee te maken omdat deze divisies met percentages werken. Het is dus mogelijk dat er een groter gat in de ratings zitten bij een kleinere populatie dan bijvoorbeeld bij een grotere populatie.
Ik wil niet te diep treden in deze zaken want het kan zo zijn dat ik gewoon onzin uitkraam maar dit is wat ik ervan begrepen heb uit de BWU's en podcasts en interviews.
*Hayabusa jij hebt silver en ik heb gold terwijl jij een hogere k/d hebt, nu heb ik relatief gezien weer een stuk meer assists. Bungie rekent assist nu velen malen strenger dan bijvoorbeeld in h3.
Laatst bewerkt: 8 mei 2010