Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eagle4

Eagle4 trigger happy madman

Leuk Bevonden:
    0
    Over welke Onkyo heb je het dan? En hoe duur zijn die dan? (die goedkopere dan heah ;) )

Het is nog best lastig zoeken naar een set met HDMI in en HDMI out... kom al snel bij losse recievers, maar die zijn vaak al een paar honderd euro zónder boxjes.

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
  3. Eagle4

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: Bedankt! Ziet er goed uit.. heeft iemand ervaring met Onkyo? Het ziet er nu sterk naar uit dat ik dit setje ga aanschaffen.

4. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Nou heb ik deze set niet, maar zoals je ziet in mn specs onderaan heb ik de Onkyo 606 icm Harman/Kardon....
    waanzinnig!
    Je kijkt niet naar een film, je wordt er gewoon ingezogen :). Met games is de ervaring mogelijk hòg groter! Dikke shit :)

Handig is het omdat de receiver als een soort switch werkt: je sluit al je apparatuur erop aan, terwijl er maar 1 hdmi kabel naar de tv gaat.
    Voor iedere ingang moet je dan 1 keer invoeren wat de receiver moet doen met het beeld (upscalen/pass through) en het geluid (stereo, 5.1 etc).

Audiodelay is heel handig al je een lipsyncprobleem hebt (beeld en geluid lopen nèt niet gelijk en dat zie je vaker bij hdtv's).

Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  5. Eagle4

Leuk Bevonden:
    0
    Echt super bedankt voor alle info! Als ik de set heb zal ik waarschijnlijk wel weer een keer een vraag stellen (A)

Wat betreft de Audio delay, dat merk ik nu wel.. dat het soms niet gelijk gaat (geluid en beeld) maar dat kan ik dus aanpassen straks :eek:! handig

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    @ferry
    Ik ben er nog steeds voor om filmavond bij jou te gaan doen :+ hoe klein de ruimte ook is 8)
    Pff, ben nu bezig om mijn kamer te verbouwen (heb ik ook al eerder verteld) maar zit nu toch te kijken hoe ik het beste mijn 7.1 set ga neer zetten.
    Ik ga waarschijnlijk een slaapbank kopen en die zet ik een beetje meer richting de tv ipv mijn muur zodat ik meer ruimte heb voor mijn speakers zijn range.

Ik ga btw binnenkort naar de AV manifestatie in Hilversum, ben benieuwd wat voor leuke surround speeltjes daar nu weer zijn :+
    Vorige keer op de IBC had ik al een setje zien staan die surround van onder na boven deed :9 (leek het dus als je naar een raket keek die op steeg dat het geluid ook echt naar boven ging) was echt vet gewoon :9

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik had eerst een soortgelijk probleem met de rear speakers, omdat mn bank al tegen de muur stond en de speakers dus niet achter mn hoofd geplaatst konden worden.

Mn hele opstelling stond in de breedte van mn kamer, omdat mn bank niet in de lengte pastte.
    Heb daarna mn kamer rigoreus aangepakt (ik moest toch alles behangen, omdat het bouwbehang er nog opzat ivm opdrogen van de nieuwbouwmuren) en heb toen de hele indeling veranderd en de opstelling in de lengte gedaan.

Heb een kleiner bankje gekocht en nu konden de rearspeakers wèl achter me geplaatst worden.
    Dit soort dingen kosten tijd en moeite, maar als je eenmaal klaar bent, ben je toch blij dat je het gedaan hebt. Je moet gewoon openstaan om dingen te veranderen.

Hiervoor zat ik gewoon achter mn bureau op een bureaustoel en had mn 30 inch lcd op ooghoogte aan de muur hangen en had ik een pc surroundsetje.
    Later heb ik de 50 inch gekocht en toen mn bureau weggedaan en een 2-zitbank gekocht.
    Steeds een stapje verder dus.

8. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Kleine shot van mijn setup, crosspostje uit de Show Je Stekkie in de GM.

9. AnthraX

AnthraX We're oscar mike!

Leuk Bevonden:
    0
    *Heeft de startpost bekeken* en ik maar denken dat ik iets had uitgevonden dat ik met de rest van de wereld moest delen. Namelijk die stekker zelf aanpassen zodat Microsoft zijn €30 niet krijgt en je lekker HDMI + av kabels kunt gebruiken.
    Dat was eigenlijk één van de redenen dat ik me heb aangemeld op dit forum. Ook omdat er veel handige info op staat maar goed. Voornamelijk vanwege wat ik had uitgevonden.

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Knus :thumbs:

Ja dat was al een tijdje bekend ja ;)

Ideaal natuurlijk, vooral omdat die audio dongle lange tijd €50 kostte!

Laatst bewerkt: 12 mei 2010
  11. AnthraX

AnthraX We're oscar mike!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat gaat echt te ver.. Ik wilde eerst bijna die HDMI kabel van Microsoft kopen omdat daar dat dingetje bij zat, toen ik zag dat die kabel bijna precies hetzelfde was kwam ik tot de conclusie dat Microsoft wat extra lucht in de kabel had gestopt die ik gratis bij mijn Elite kreeg.. Toen pakte ik een zaag en maakte ik een mooi fenster in mijn kabel :9.

12. Eagle4

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Onkyo Hts3305 gekocht!

En hij bevalt prima!

xbox via hdmi op versterker
    versterker via hdmi op tv

werkt prima

heb ook nog een optische kabel van tv naar versterker gedaan voor geluid van tv. (is niet surround)

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je weet dat wanneer je een decoder hebt met optische uitgang, je déze moet gebruiken om naar je Onkyo aan te sluiten?
    Dan heb je wèl surround ;)

14. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij welke Onkyo heb je aan alleen hdmi genoeg? dus hdmi van de xbox in de versterker en verders geen optische kabel? en werkt dat ook voor mijn upc box?

15. Eagle4

Leuk Bevonden:
    0
    Die ik heb (hts 3305) werkt prima met hdmi kabel in de xbox en de versterker en van de versterker naar de tv. Weet alleen niet of het met een decoder ook werkt..

Ferry zegt dat je een optische kabel nodig hebt als je een decoder hebt.. (ik weet het niet want ik heb nog old school kabel televisie ;) )

grtn

16. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij hier een leuk surround setje aanbieden, waar in principe geen dvd speler bij hoeft te zitten.. Ik wil gewoon wat leuke boxjes op mn kamer, maar het hoeft niet super de luxe te zijn.. mn xbox moet er op aangesloten kunnen worden.. en mn samsung lcd tv met decoder van kpn

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Hier hebben we niet veel aan, wat is je budget? daarnaast staan er genoeg setjes bij de plaatselijke audio boeren/media markten/saturns

18. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uum ja ik heb geen idee wat een surround setje kan kosten.. Verder heb ik er ook echt geen verstand van, dus daarom vroeg ik het hier..

19. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Hey, ik wil een auto kopen.
    Okay, cool. Wat voor auto zoek je?
    Geen idee.
    Welke kleur moet ie zijn?
    Weet niet.
    Hoeveel mag het kosten?
    Weet niet.
    Meneertje, kijkt u eens. Een prachtige Ferrari voor u.

Wat verwacht je van een surround set?
    Wat is je budget?
    Wil je 2.0, 2.1, 5.1, 7.1?
    Wil je losse componenten, en een alles-in-1 set?
    Wat wil je er op aansluiten?

Etc.

20. Eagle4

Leuk Bevonden:
    0

Ghehe lees een paar comments terug (ik was net als jou ;) ) het hang echt van je budget af! je kan voor 100 euro een pc speakerset kopen en dan via optische kabel je xbox geluid er op zetten... maar je kan ook voor 3000 euro een versterker kopen met mooie boxjes.

Ik heb er uiteindelijke 350 aan uitgegeven, geen idee of dat teveel voor je is of niet. Ben nu wel erg tevreden met de set die ik heb. (onkyo hts 3305)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina