Een oude controller van mij reageerde niet zo goed meer en de stick stond scheef, dus ik besloot hem uit elkaar te halen en toen bedacht ik me, waarom ga ik hem niet verfen. Ik heb me enkele dagen georiënteerd en tut's bekeken op het web en besloot om de mijne ook te gaan schilderen. Ik wou zilver met blauw maar hij werd uiteindelijk alleen zilver want dat vond ik al super mooi.
Ik heb alleen foto's van het eindresultaat en niet van tijdens het spuiten, ik zal een korte uitleg geven:
Ik heb de controller eerst helemaal uit elkaar gehaald met behulp van een schroevendraaier van 2mm en een kleine kruiskop. Alle losse onderdelen heb ik in een bakje gedaan zodat ik ze niet zou kwijt raken en het board heb ik veilig opgeborgen. Vervolgens heb ik alle onderdelen die ik wou spuiten ontvet. Ik heb een klein bakje water met ammoniak (1:5 water) en ben toen met een nieuw doekje de boel schoon gaan maken. Ik heb het hierna even laten liggen en vervolgens heb ik zwarte primer gebruikt van het merk Citadel Miniatures. Ik heb de eerste laag 4 uur laten drogen voor ik de volgende laag erop heb gedaan. Dit heb ik een nachtje laten rusten en vervolgens een mat zilveren laag erop gespoten (ook van Citadel Miniatures). Deze heb ik 6 uur laten drogen en vervolgens weer goed een laag erop gedaan. Deze laag heb ik 5 uur laten drogen en heb toen, om 23.00 's avonds de eerste laag coating erop gedaan (
Mat transparant van de Praxis). Dit liet ik 12 uur drogen en de volgende ochtend weer een laag. Dit weer laten drogen en de volgende dag de laatste laag erop. En nu ziet het er zo uit.
Alle onderdelen die ik heb gespoten
De achterkant, zichtbaar waar de tape zit
Eindresultaat
Ik twijfel er nog alleen aan om de rumblepacks erin of eruit te laten...