Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dan is die Dell best aardig geprijst!

3. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Een overzichtje gemaakt:

Groen betekend het beste, oranje er tussenin, en rood het slechtste.

Klopt het dat i3 > Quad Qore Q8300? Of hangt dat van het gebruik af? En is ATI Radeon HD 5450 > NVidia GeForce GT220?

Aangezien gamen een mindere prioriteit heeft lijkt mij dat de Processor en vooral de RAM erg belangrijk zijn. In dat geval zou de keuze tussen de Quad Core en de i5 gaan, waarbij de i5 wint. Echter misschien is die GT220 wel een verschrikkelijke videokaart, en dat is ook weer niet de bedoeling. Pff, dit is moeilijk. :+

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je rond de 1000 te besteden hebt, dan gewoon lekker een I5 750, HD5770/5850 gaan.

Ga gewoon ff naar de pc builder van alternate(hint:eerste hit op google) en plak wat dingen bij elkaar.
    Het mooie van die pc builder is, is dat zodra je een product selecteerd, ie direct de niet compatable prodcuten weglaat.

5. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    I know. Ik wil echter proberen rond de 800 te komen. Nadeel van die PC-builder is is dat ik geen flauw benul heb van alle onderdelen, een bepaalde koeler kan dan wel compatibel zijn, maar misschien is het een hopeloos apparaat. :) Daarnaast scheelt het bijna niets, aangezien ik hem absoluut niet zelf in elkaar ga zetten. Maar zal zometeen nog even een kijkje nemen.

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je rond de 800 kwijt wilt zijn, zal je uitkomen op ongeveer dezelfde configuratie die ik atm heb.

Intel I5 750
    Asus P7P55D
    4GB DDR3
    Saphire HD5770 1GB
    Samsung 1TB 7200rpm
    Recom 500W voeding

Koeler is vaak optioneel en eigenlijk alleen nodig als je gaat overclocken of een uber stille pc wilt.

Belangrijke vraag trouwens: Wat gaan je eisen zijn/wat ga je ermee doen.
    Ga je alleen beetje internetten/msnen etc, of wil je gaan gamen en beetje videobewerken.

trouwens @ dat overzicht, die inspiron 580, die klopt niet.
    Daar staat dat er 3x 2GB ram in zit. Dat kan helemaal niet gezien de I5 geen tripple channel ondersteund. Of er moet sinds kort 3GB ram bestaan alleen dat geloof ik niet zo hard:+

Laatst bewerkt: 12 mei 2010
  7. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Dell zegt dat het wel kan. Lijkt me raar dat ze het verkopen, maar dat het niet kan. Die onderste heeft zelfs 4x2. 8)

Ik gebruik vooral veel Office, internet en MSN. Hij moet echter wel HD-films kunnen draaien en ik wil de mogelijkheid hebben tot gamen.

In hoeverre is het verschil tussen 4, 6 en 8 GB aan RAM merkbaar? Alleen bij videobewerken en gamen, of ook bij de wat lichtere taken?

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De groote van je RAM merk je met lichtere taken niet zozeer(behalve als je er 20 tegelijk open hebt staan). Momenteel is 4GB zo'n beetje de standaard en meer heb je momenteel ook niet echt nodig. Nodig onderstreep ik omdat als je echt zware games op de hoogste setting gaat spelen het wel lekker is om 6-8 GB te hebben alleen gezien je budget zul je daar ook niet de videokaart voor hebben.
    Wat ik gedaan heb, gezien elk moederbord wel 4(of meer) RAM slots heeft, ik ben voor 2x 2GB gegaan. Nu heb ik 2 lege sloten waardoor ik in de toekomst zou kunnen upgraden naar 8gb(of meer)alleen dat nu nog niet nodig vind.

Ik zou gewoon voor een I5 750, 2x 2GB en een HD5770 gaan(en andere onderdelen uiteraard). Dan kan je je budget van 800 nog wel gaan redden.
    Heb je er alleen geen monitor bij:+

9. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Its actually a Dual channel
    Wherein you will see 3 chips of 2 GB memory
    Inspiron 580 comes with Four(4) user-accessible DIMM connectors, installed in pairs for dual channel performance

Dit zegt iemand van de Dell-chat over de 6GB RAM. Snap er niets van. :+

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dual channel betekend dat ie 1,2 en 4 slots tegelijk kan gebruiken.
    Tripple channel betekend 1,2,3,4 slots.

11. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik weer. Vandaag er even in verdiept, en ik kom tot één van de volgende twee systemen: Linkje naar Tweakers.

De eerste:

• Intel Core i5 750
    • MSI P55-GD65

De tweede:

• AMD Phenom II X4 955 Black Edition
    • Gigabyte GA-880GM-UD2H

Ik begreep dat de prestaties van deze twee nagenoeg gelijk zijn (verschil is verwaarloosbaar), qua prijs scheelt het zo'n €100. Een ander punt is de voeding, nu heb ik voedingen van 530W staan, maar is 350W ook genoeg? En maakt het veel verschil of ik de Sapphire Vapor-X HD5770 of gewoon de Sapphire HD5770 kies, of moet ik voor een Club 3D gaan?

Laatst bewerkt: 13 mei 2010
  12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Verschil tussen de twee cpu's is niet te verwaarlozen.
    De I... serie van intel maakt gebruik van de nieuwe chipsets welke stuk zuiniger en efficiënter tewerk gaan dan die van AMD.
    Ook met de multi-plieër die erin zit zijn de prestaties ineens een stuk hoger.
    lees bv dit artikel maar eens.

Verschil tussen de gewone Vapor-X en de normale HD5770 is alleen de koeler die erop zit. De vapor-X is geloof ik een iets stiller en koelt beter(alhoewel ik nergens last van heb met mijn normale saphire HD5770). Verder tussen het verschil van die van Club 3d en de andere zou ik niet weten.

Ik zou minimaal voor 450W + gaan. 350W is echt te weinig. Zou voor de zekerheid gewoon 500(530)W gaan.

Laatst bewerkt: 13 mei 2010
  13. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    In dat geval kom ik op dit uit:

Dit is een kant en klaar systeem, dus hoef ik me ook nergens druk over te maken. :+ Het is een ander moederbord dan de MSI P55-GD65 waar iedereen het over heeft, maar dat maakt volgensmij geen verschil. Deze heeft geen eSate en Firewire, maar dat gebruik ik toch niet. Voeding is anders, maar ook dat zal wel goed zitten.

Dit in combinatie met een Samsung Syncmaster 2443BW. Wat neerkomt op een bedrag van €885,00 voor de PC en €239,00 voor de monitor, wat een totaal van €1.124 maakt.

Nog op- of aanmerkingen? :)

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Is prima systeem zo lijkt me.
    Ben zelf niet echt fan van Gigabyte, weet niet waarom.

JE bent alleen wel goedkoper uit om 'm uit losse onderdelen te bestellen en in elkaar laat zetten.
    Ik heb mijn onderdelen toen bij de lokale pc boer gekocht, was ik intotaal 40 eu duurder uit dan via azerty of alternate bv, alleen hij zette het wel direct gratis voor me in elkaar waardoor ik 3 maanden garantie op alles kreeg naast de gewone fabriek garantie.

15. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Alternate en Azerty zijn niet goedkoper, al gecheckt. :)

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Voeding en moederbord is ook prima, niks op aan te merken!
    Ook mooie monitor, 1920x1200 >>>>> 1920x1080 in mijn ogen..

Laatst bewerkt: 14 mei 2010
  17. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Alles is besteld, moet nu alleen nog een netwerkadapter. Wat is het verschil tussen deze, deze en deze. :+ Zien er exact hetzelfde uit, ondersteunen allemaal b/g en WPA/WPA2, alleen de prijs verschilt. Kwestie van de goedkoopste kiezen?

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom geen interne draadloze netwerkkaart ??
    Met die usb dingen heb ik persoonlijk helemaal niets , doe mij maar een interne kaart + externe antenne.

19. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat dat niet tot de mogelijkheden behoorde, en ik het zelf niet ga proberen.

20. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Dat is helemaal niet moeilijk en kan echt niet fout gaan hoor! Het is gewoon een kwestie van inklikken en vastschroeven ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina