[Casemodding] Xbox360 - [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 mrt 2006.

  1. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoo, alleen ontvet, afgeplakt en eerste grondlaag zit erop, toch maar voor zwart gegaan want wit was er amper :mad:
    Over 2 a 3 uurtjes de tweede laag zwart !

    edit: 2e laag zwart eroverheen

    edit: 1e laag zilver erover heen

    edit: Ziet er al erg vet uit; 2e laag zilver erover heen

    edit: net weer even naar gekeken, ziet erg erg hip uit en lijkt nu op de zilveren PS2 controller qua kleur.

    Ik denk dat ik hem deze kleur ga laten want vind hem zo wel erg mooi! :D

    Morgen even kijken hoe het eruit ziet en kijken hoe het zilver eruit ziet met de clear coat op mijn oefen stuk :D

    edit: en de eerste laag coat zit erop!!
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2010
  2. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox weer terug in elkaar gezet. maar de drive wil niet altijd open.

    Hij loopt ergens tegen aan en gaat dan niet open.

    Oplossing? weer terug open maken?
     
  3. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer open gemaakt, en weer terug in elkaar gezet zoals het hoort.

    Maar als ik mijn faceplate erop zet loopt hij nog steeds aan.
    De rechterkant van de de lade loopt vast en gaat niet open :confused:

    Maar waarom weet ik niet.
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Zit die cover op je dvd drive er wel goed op? Dat chromen/witte stripje. Die kan er namelijk ook af, het kan zijn dat je hem per ongeluk los hebt getrokken aan 1 kant.
     
  5. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met chromen witte stripje?

    Begrijp het niet.
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Op je dvd lade zit een chromen of witte cover, afhankelijk van of je console een arcade is of een premium/elite. Deze kan je er af halen, het is dus goed mogelijk dat die er bij jou niet helemaal goed op zit waardoor je drive niet meer open gaat.
     
  7. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er voor de zekerheid toch maar een extra laag coat op gedaan, je weet maar nooit.

    Voor de duidelijkheid, ik heb nu:
    2 zwarte primer lagen
    2 zilveren lagen
    3 lagen coat
     
  8. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Wanneer komen de foto's? Ben benieuwd :)!
     
  9. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Er zit toch een klein verschil tussen de case van een wireless controller en van een wired? Ik dacht iets van een kleine inham die wel bij een wired zit, waar de wireless "dicht" is. Want ik wil een andere skin nemen voor mijn wired controller maar ik kan alleen maar mods vinden voor wireless controllers.
     
  10. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarnet even snel een foto gemaakt met mijn telefoon. Hij is nog aan het drogen, morgen zet ik hem weer in elkaar!

    [​IMG]
     
  11. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Is er iemand die mij kan helpen aan een soort van 1 op 1 mal van een faceplate zodat ik zelf een sticker kan maken voor mn faceplate?
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  13. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ziet er goed gelukt uit, netjes :thumbs:! Maar ik heb blijkbaar verkeerd gelezen ergens, want ik dacht dat je je xbox ging doen ipv je controller :+!
     
  14. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0

    Mijn Xbox heb ik laatst wel uit elkaar gehaald en een nieuwe case erop gezet.
    Hier een uitgebreidde foto reportage van beide 'mods':thumbs:

    Xbox 360 case mod

    Ik had onlangs een nieuwe mod besteld bij Ziezotec omdat mijn oude was beschadigd. Diegene die ik had besteld hadden ze niet op voorraad en kreeg ik een andere (duurdere) case. Deze had geen HDMI poort (die mijn bestelde wel had) maar daar kwam ik pas aan het einde achter |:- .
    Een goede voorbereiding is het halve werk!
    [​IMG]

    [​IMG]
    Lala, Faceplate eraf, niet zo moeilijk.

    [​IMG]
    Eindelijk de case los, koste enige moeite

    [​IMG]
    Draadje vastmaken voor de ledlampjes in het raampje en daarna de Xbox weer in elkaar zetten

    [​IMG]
    Eindresultaat

    En omdat er geen HDMI poort in de case zat heb ik zelf nog een middag lopen figuurzagen |:-

    Xbox 360 controller painting!

    Een oude controller van mij reageerde niet zo goed meer en de stick stond scheef, dus ik besloot hem uit elkaar te halen en toen bedacht ik me, waarom ga ik hem niet verfen. Ik heb me enkele dagen georiënteerd en tut's bekeken op het web en besloot om de mijne ook te gaan schilderen. Ik wou zilver met blauw maar hij werd uiteindelijk alleen zilver want dat vond ik al super mooi.

    Ik heb alleen foto's van het eindresultaat en niet van tijdens het spuiten, ik zal een korte uitleg geven:

    Ik heb de controller eerst helemaal uit elkaar gehaald met behulp van een schroevendraaier van 2mm en een kleine kruiskop. Alle losse onderdelen heb ik in een bakje gedaan zodat ik ze niet zou kwijt raken en het board heb ik veilig opgeborgen. Vervolgens heb ik alle onderdelen die ik wou spuiten ontvet. Ik heb een klein bakje water met ammoniak (1:5 water) en ben toen met een nieuw doekje de boel schoon gaan maken. Ik heb het hierna even laten liggen en vervolgens heb ik zwarte primer gebruikt van het merk Citadel Miniatures. Ik heb de eerste laag 4 uur laten drogen voor ik de volgende laag erop heb gedaan. Dit heb ik een nachtje laten rusten en vervolgens een mat zilveren laag erop gespoten (ook van Citadel Miniatures). Deze heb ik 6 uur laten drogen en vervolgens weer goed een laag erop gedaan. Deze laag heb ik 5 uur laten drogen en heb toen, om 23.00 's avonds de eerste laag coating erop gedaan (Mat transparant van de Praxis). Dit liet ik 12 uur drogen en de volgende ochtend weer een laag. Dit weer laten drogen en de volgende dag de laatste laag erop. En nu ziet het er zo uit.

    [​IMG]
    Alle onderdelen die ik heb gespoten

    [​IMG]
    De achterkant, zichtbaar waar de tape zit

    [​IMG]
    Eindresultaat

    Ik twijfel er nog alleen aan om de rumblepacks erin of eruit te laten...
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die controller is mooi strak gedaan :thumbs:, die case zelf is niet helemaal mijn ding, maar is een kwestie van smaak.
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Keurig ook echt zoveel uren er tussen gewacht en lekker veel lagen, perfect! :D
     
  17. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Die controller is echt super :D. Vet kleurtje!
     
  18. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Kostte me ook veel moeite om er zoveel geduld voor op te brengen :):) Maar, zoals iedereen al zegt tegen toekomstige painters: geduld is het belangrijkste. Ik heb niks speciaals gedaan eigenlijk en iedereen kan het zolang ze maar genoeg geduld hebben en ruim de tijd ervoor nemen :thumbs:


    Is dus ook niet de case die ik oorspronkelijk heb besteld :'-(
     
  19. AnthraX

    AnthraX We're oscar mike!

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Interessant topic. Ik ben van plan mijn witte wireless controller te gaan 'modden'. Ik zat te denken aan het plaatsen van een IntensaFIRE, dit lijkt me handig bij enkele games (niet voor online play). Ik dacht als ik dan toch bezig ben dan ga ik proberen een 'red tiger' print te maken en mijn controller dan zo te spuiten. Tips? Wat vinden jullie van IntensaFIRE?

    Ik heb ook een proef gedaan op een faceplate om mijn skills even te oefenen :9. Een gewoon busje piano zwart stond nog in de schuur, na het spuiten vond ik nog een primer die ik ook had kunnen gebruiken, voor de volgende keer dan maar.. Het resultaat is goed. Erg mooie kleur zwart en dekt ook super :thumbs:. Nu moet ik nog een rood spuitbusje halen bij de action ofzo en dan heb ik de kleuren voor 'red tiger'.

    Oh en die faceplate was een lelijke (gratis) FIFA faceplate die ik bij mijn Elite kreeg.
     
  20. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Tips: gebruik geen goedkope verf maar koop kwalitatief goede verf. Merken zoals Duplicolor of in mijn geval Citadel Miniatures. Deze verf wordt ook gebruikt voor het schilderen van miniatuur modellen wat vaak op kunststof is. Een andere tip die ik je mee wil geven, lees veel tutorials van andere mods en maak zelf een plan op hoe je controller uiteindelijk moet worden. Zorg ook voor een goede voorbereiding zodat je niet voor een verassing komt te staan tijdens het modden.
     

Deel Deze Pagina