Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Probleem met winamp:

Met winamp heb je de keuze om je nummers te shufflen of achterelkaar af te spelen. Bij het openen van mijn winamp playlist gebruik ik eigenlijk constant de optie achterelkaar afspelen, maar het vervelende is dat als ik deze open hij constant weer het eerste nummer afspeelt in mijn playlist, zou graag willen dat ie verder ging waar hij gebleven als ik 'm afsluit, is hier een optie voor in Winamp of eventueel een plug-in?

2. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Probleem:

ik heb mijn (windows) pc geformatteerd omdat hij windows niet meer wou opstarten en nu wil hij niet eens voorbij het BIOS laad scherm en ik kom ook de BIOS niet meer in hoe kan ik dit fixxen?

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Beetje meer informatie is wel gewenst, hier kunnen we niks mee.

4. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou de bios resetten (zie handleiding moederbord). Mocht je dan nog steeds niet in de bios komen dan is er waarschijnlijk iets mis met je hardware.

Nu heb ik zelf ook een probleem. Een PC-spel blijft ongevraagd contact maken met een server/IP. Nu wil ik dat IP-adres permanent blokkeren. Als ik echter alleen het spel blokkeer in de windows firewall werkt dit niet. De hamvraag is, hoe kan ik een IP-adres blokkeren met behulp van windows firewall (windows 7).

NVM, is opgelost

Laatst bewerkt: 16 mei 2010
  5. Darkzell

Darkzell XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik een netwerk switch ook gebruiken om 2 pc's met elkaar te verbinden zodat beiden internet hebben en onderling bestanden kunnen uitwisselen, of moet ik hier perse weer een router oid voor hebben.
    Zo dus:

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Je moet een router hebben. Een switch heeft niet die functionaliteit om een internetverbinding te verdelen (NAT).

7. Darkzell

Darkzell XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar internet verdelen doet de huidige switch die hier ligt ook gewoon. Enkel moet er vanwege een extra pc en te weinig aansluitingen op de huidige modem een extra aansluiting gecreƫerd worden en nog een switch erbij zou een makkelijke oplossing naar mijn mening.

8. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Kaspersky zeikt elke zoveel uur over een helkern worm die mijn computer aanvalt, hoe kan ik die meldingen wegkrijgen/dit voorkomen?

9. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Groot probleem, mijn PC is er geheel mee opgehouden. Betreft een Pentium 4 uit het jaar 2004, maar op zich een prima dingetje. Ooit is geupdate met een 7600 GT en wat extra RAM.

Maar goed, dat doet er allemaal niet toe. De afgelopen anderhalf jaar heeft dat ding al problemen, vooral met de werksnelheid. Opstarten duurde veel te lang, en bijvoorbeeld Youtube filmpjes liepen nogal haperig. Ontstoffen haalde al niets meer iets uit.

Nu viel tie vandeweek uit tijdens het afspelen van een Youtube filmpje. Even later weer aangezet, maar toen was hij uit zichzelf uitgevallen, sindsdien doet hij niks meer.

Maar ik wil hem eigenlijk toch nog wel even fixen. Wanneer dat ding op 80% kan draaien is voldoende voor mijn gebruik. Ik heb het idee dat het probleem altijd al bij de voeding heeft gelegen, alsof hij in de loop der jaren 'pk's' heeft verloren. Maar hoe kom ik erachter wat het probleem is?

Andere problemen die ik ooit heb gehad, is bij het schoonmaken van de PC. Perongeluk de processor van het koelblok afgehaald, en er daarna weer terug opgedouwen, wat resulteerde in gebogen pinnetjes en een niet werkende PC. Met een pincetje teruggevouwen en voorzichtiger erin geplaatst en werkte daarna echt jaren prima.

Momenteel maakt ie gewoon totaal geen contact, helemaal dood dus, lijkt me dan voeding toch he? iig, is zoiets zelf te fixen? Ik zag voor een eurotje of 30 een voeding staan. En waar moet ik op letten, past alles?

10. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    als je pc (harde schijf) formatteert verwijder je alles op die Harde schijf, dus ook je Windows-installatie

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik wil mijn laptop met HDMI op mijn Panasonic (50G10) aansluiten en zo films kijken. Ik stuit echter op 2 problemen:

1) ik krijg geen geluid via de TV

2) mijn beeld op tv valt buiten het kader

Ik heb 32-bit windows Vista.

12. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Ik heb thuis een laptop met XP en die is zo sloom en is ongeveer 3 jaar oud. Nu heb ik thuis een Vista CD die ik er op wil stoppen.

Als ik mijn C-schijf formenteer.. dan is alles toch weg?

Kan ik dan de cd er in stoppen als ik hem weer opstart en dan installeert hij vista?

Of hoe zit dat precies?

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als ie met xp al sloom is. Ga jij er dan vista op zetten? installeer xp opnieuw. Lijkt me beter plan

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    absoluut +1. Je kunt nog beter win7 proberen dan Vista

15. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Het is omdat hij zo oud is, dat hij zo sloom is. Dus ik dacht ik haal hem leeg en gooi vista er op en hij is weer snel :+

Maar probleem is dat ik geen xp cd meer heb.

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Met Vista is het dan niet snel. Dat kan ik je wel vertellen :+
    Je kan beter WinXP opnieuw installeren inderdaad, als je geen CD heb dan download je die toch even? Zolang je maar een legale key hebt..

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Iemand?

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Is het een hdmi out op je laptop? Of heb je er een dvi > HDMi of VGA> HDMi connector tussen zitten? Want dan ga je zowieso geen geluid krijgen.

Is je output wel in een resolutie die je TV aankan?

Welke software gebruik je voor je tvout?

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    HDMI output dus er zit niks tussen.

Resolutie weet ik niet daar moet ik ff naar kijken. Bij vrienden met dezelfde TV stelt hij het namelijk zelf in.

Geen software. Kabels erin en de TV op een HDMI kanaal en hij doet het meteen.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Op je tv moet je het ff als pc modus instellen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina