Tip: 13 inch macbook gaat je na al een week erg tegenvallen. Je kunt dan beter een 15 inch of een 17 inch kopen. Het wordt namelijk claustrofobisch klein na een tijdje waarna je al gauw schermruimte mist. leuk voor Word documentjes, maar daarvoor koop je geen Apple lijkt mij. Qua processor zou ik de kleine variant nemen. Scheelt je een hoop geld en veel horsepower heb je niet nodig voor zo'n klein apparaatje.
EDIT: De processor (de naam zegt het al) bepaald hoe snel jouw laptop verschillende taken kan uitvoeren. Intern geheugen bepaald hoeveel van die taken tegelijk kunnen draaien. Intern geheugen is uitbreidbaar tot 4GB. Maar zoals ik al zei dat zul je waarschijnlijk nooit nodig hebben op zo'n klein laptopje.
Om het duidelijker te maken. Ik draai nu op 2.66GHZ, draait snel genoeg voor normaal gebruik maar ook beeldbewerking etc. Video bewerking lukt goed maar niet optimaal. Daarvoor zou een 3.x beter zijn. Het interne geheugen wat ik er momenteel in heb zitten is 2GB. Daar kan ik 10 en vast wel 20 programma's tegelijkertijd op draaien zonder dat de Apple daar langzamer van wordt. Als je ontzettend zware bestanden zoals magazines gaat zitten opmaken in Indesign dan pas komt 4 of 8 GB goed van pas.
Mag ik je vragen waarvoor je een Apple gaat gebruiken? Want het klinkt alsof je er gewoon een wilt "hebben" maar verder niet echt weet wat je er mee moet doen. Of zie ik dat verkeerd?
Laatst bewerkt: 17 mei 2010