[Red Dead Redemption] Reviews en de (hoge) cijfers die erbij horen.

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tco, 17 mei 2010.

  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Bah niet dat onzin gelul dat geen enkel spel een 10 waard is. :/
    Als een game gewoon keigoed is kan een 10 prima op zijn plaats zijn. Niet te veel over drammen en gewoon een goede game zien. Een game kan best wat foutjes hebben en geweldig aanvoelen, veel mogelijkheden hebben en een goed verhaal.
    Je moet niet denken in termen als perfect maar gewoon de game op waarde schatten.
    Elke 10 die er is betekent niet dat de reviewer met de hype is meegegaan. Ligt ook aan de bladen of ze 9,x's geven of alleen 9/10.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Nee ik geef niks toe ;)

    Want ik heb geen enkele review aangeklikt, ik had de game toch al besteld vandaag omdat ik er gewoon volop vertrouwen in heb en reviews lezen is gewoonweg niet meer nodig. En het is best als EG een 8 geeft..maar toch kan ik EG niet echt serieus meer nemen nadat ze Dead Space en Alan Wake een 7 geven....een cijfer die Alone in the dark ook kreeg van hun....euh........8)
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Maar elke 8 betekent ook geen "rotte appel"; het is overigens nog steeds een goede score. Ik moet de review van Eurogamer nog lezen, maar ik ben altijd blij dat zij in ieder geval kritisch durven zijn. Sowieso: lees altijd de review (die van Eurogamer is meestal redelijk uitgebreid) en kijk niet alleen naar het eindcijfer.

    Ik sluit me bij Pegas en Cookie aan: bij een 10 voel ik vaak nattigheid achter de oren. De meeste games die een perfecte 10 kregen vond ik trouwens helemaal niet die score waardig, maar dat is natuurlijk subjectief. 't Zorgt er alleen meer voor dat ik kritischer naar RDR ga kijken... want tja, hij krijgt blijkbaar overal een 9.5+ gemiddeld. Waarom is deze game dan zo goed? Ik kan er niet aan ontsnappen dat het met hype te maken heeft. Rockstar, werkend aan een GTA meets Oblivion (volgens sommigen), je bent bijna gek als je als reviewer minder dan een 9 aan zo'n game durft te geven. :emo:
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb die van Eurogamer net gelezen en hij is in de basis zeer positief. Waarom het een 8 scoort is omdat ze zich afvragen of de mechanics van een GTA nog wel helemaal van deze tijd zijn. Cover mechanic bijvoorbeeld als je dat vergelijkt met bijv Splinter Cell. Maar los van dat soort vraagtekens is het een hele positieve review, ze sluiten ook af met "a magnificent 8".

    Jammer alleen dat ze niks over de multiplayer zeggen
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    WTF, de mechanics van GTA uit de stad bedoelen ze dan? Als ze alleen de cover systeem bedoelen...dan vind ik dat gezeur. De rest van GTA IV vind ik anders namelijk nog erg indrukwekkend, vooral die physics op de NPC's en dit is ook het geval met RDR, waar ze nog realistischer zijn , zo te zien aan die videos.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    niet zozeer het technische aspect maar meer de controls en dingen zoals cover en schieten. Dat werkt toch niet zo lekker als in spellen die voor een kleinere opzet gaan maar dat beter uitwerken. Maar goed dat weet je bij Rockstar, die gaan voor zo groot mogelijke scope met zoveel mogelijk dingen en dan is niet alles even soepel :) Maar dat maakt ook niet uit als de wereld zo mooi is als zij die kunnen maken.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Misschien moet je even de review lezen, BigKabuto? Helpt vaak wel. :9

    EDIT: Review zojuist gelezen... een 8 lijkt mij erg kritisch, gezien het een "magnificent eight" is. Eigenlijk is de hele review positief, behalve de laatste pagina, waar EG in vaagheden vervalt. Ja, ik begrijp dat er bugs in zitten, ik begrijp ook dat niet alles perfect is. Maar wat scheelt er dan aan de game wat jullie op de laatste pagina proberen duidelijk te maken, EG? Eigenlijk wordt alleen de cover mechanic concreet als nadeel benoemd. Het leest als een 9-, dus had EG net zo goed RDR een 9 kunnen geven.

    Buiten de score wordt ook in de EG review bevestigd dat het een heel goede game is, dus niets moet jullie tegenhouden RDR te kopen.

    Just admit it, you all know you want RDR. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  8. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, de covermechanics zijn niet als gears of uncharted. Maar dat went wel hoor.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Heb jij de game al Lukky? Just interested.
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Nah Zifnap, ik lees en kijk niks meer. Ik heb alle officiele Rockstar videos gekeken van de game, heel wat shots en heel wat previews en het is genoeg zo :).

    Maar ik geloof best dat het cover nemen en schieten niet zo soepeltjes zal verlopen als bij een Gears of Uncharted bijvoorbeeld. Maar ik speel nog vaak genoeg GTA IV en de DLC's en het coveren en schieten werkt best ok, ik stoor me er nooit echt aan...nope, het schieten ook niet, terwijl het schieten echt niet ideaal is in IV.


    Zelfs het zeeeeer kritische Edge geeft het een 9? ooh my.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  11. NopeIsDope

    NopeIsDope Ishaan Poefert

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand even een Nederlandse Review link sturen?
    Dat engels heb ik geen zin in om te lezen8)
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
  13. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
  14. *SEKTOR*

    *SEKTOR* Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    WHAHA Eurogamer slaat de plank volledig mis :) wat een pannekoeken!! Ze kunnen hun tijd beter anders besteden i.p.v. spellen beoordelen! Mensen trek niks van hun gezever aan en kijk vooral naar alle andere reviews met 9's en 10en


    Graphics 10
    Gameplay 10
    Sound 10
    Overal 10

    Sektor heeft gesproken
     
  15. James Pond

    James Pond Guest


    Ja zo wordt je slimmer :p
     
  16. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar wel ergens een paar uur kunnen spelen.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Word jij gesponsord door Rockstar ofzo? Ik vond de Eurogamer review samen met die van Edge de beste die ik tot nu toe gelezen heb. Sinds wanneer is een dikke 8 en slechte recensie? Wat moeten ze dan doen bij RDR 2 , een 13 of 14 geven om maar niet tegen de hype in te gaan? Lees nou eerst al die woordjes boven het cijfer eens en dan zul je zien dat het om een mening gaat, geen waardeoordeel of feit.
     
  18. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ook erg goed onderbouwt.:{

    IIG, ik ben het met Zifnap eens. In plaats van EG af te katten omdat ze een 8 geven, ga het eerst lezen. Ze zijn zeer positief, maar daarnaast zijn ze ook kritisch over een aantal aspecten van het spel. Tevens is 8 geen slecht cijfer, en waarom zou je het cijfer over het hoofd moeten zien? IMO lijkt het alsof je vindt dat iedereen een 9 of een 10 moet geven, zoals jij het zegt.
     
  19. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Oh, hebben we nog niet door dat Sektor alles overdrijft? :lol:
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Ik hoop echt niet dat het teveel op GTA4 lijkt, dat spel vond ik niks. Tegenvaller.
     

Deel Deze Pagina