1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    20" ACD is net zoals de 23" en 30" een IPS paneel, niet een TN paneel.


    Kijk verder even welke generatie ACD het is. De eerste generatie had stuk lager contrast etc en die is ook wel echt oud. Maar kan je een mooie laatste generatie ACd op de kop tikken voor 200 euro en heeft hij niet 24 uur per dag aan gestaan bij bv een reclamebureau oid dan zou ik hem zeker kopen. Liefst eerst even kijken, of hij nog "goed" is. Bij vooral de oudere generatie ACd kon een roze gloed over het scherm komen, zou ik even op controleren, maar is dat niet het geval heb je een super mooi IPS scherm voor zo'n prijs.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb de beste man even gemaild om te vragen welke 'generatie' de ACD is.
     
  3. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Die oude ACD's zijn nog weleens te koop bij APR's, ik zal hier eens nakijken of we die nog hebben.
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    30" wel. 20" en 23" vaak niet meer.
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het scherm dat ik op het oog heb, is van 2006.
    Is dit een te vroege batch met het lage contrast? Of is dit een goede lichting.
     
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zo uit mn hoofd is 2006 het jaar van de nieuwe lichting ACD's. Niet zeker though, zou ik het even moet nakijken. Maar dan kan het dus een nieuwe zijn of een oude generatie. Makkelijkste is misschien te vragen wat het contrast ratio etc is, dan kan je het meteen zien of het een nieuwe of oude generatie is.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Niet verder zeuren maar gewoon kopen :+
    Heb geen zin aan een 2e twijfelaar in deze thread :cool:
     
  8. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ah sorry, ik dacht dat je intresse had voor de 30". Mja.. voor 1699 of weet ik veel hoeveel dat ding kost zijn dr betere opties ;)
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Volgens hem is het er één van de nieuwe lichting ACD's zonder het lage contrast.
    Ik zal de contrast ratio navragen. Mogelijk ga ik 'm morgen dan bij 'm ophalen.
    Geloof me, zo ben ik niet! :+
    Maar wil wel zeker zijn dat ik een goede batch te pakken heb.
    --
    Morgenavond de ACD ophalen. :)
    Het scherm heeft de contrast-ratio van 700:1. De eerste batch had 400:1.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2010
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dan is het display van rond maart 2006. 700:1 is de juiste ratio.

    Model nr. A1083 als we het over de 30'' hebben natuurlijk .....
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    700:1 dan zit je goed. Heb je een mooi scherm voor mooi prijsje :thumbs:
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat vind ik ook!
    Verwacht dus deze week nog een plaatje van m'n setup. :+
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    700:1 en 16MS is dat dan model: M9177? Dan is het inderdaad een S-IPS paneel zie ik. Ben benieuwd wat je er van vind naast het beeld van je iMac. :)
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ben ook benieuwd. Nu nog een mooie verhoging laten maken, zodat de Logitech doos weg kan. 8)
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Het is 14 ms. ;)

    M9177 is de 20'' rond juni/juli 2006.

    M9179 is de 30'' van april 2006 ongeveer.
     
  16. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ik ben (ook) van plan een MacBook Pro te gaan kopen! Ik heb al een paar vragen aan Peter_Aragorn gesteld, zodat ik niet zo lang hoef te twijfelen ;)! Maar er is alleen nog één dingetje waar ik wel over twijfel!
    Ik ben er al uit dat het een 13" gaat worden, maar ik twijfel nog over welke versie, de 2.4GHz of de 2.66GHz?! Het scheelt €300,- en dan krijg je er maar 0.26GHz en 70GB bij, dus dat vind ik nogal een duur verschil, of heb ik dat mis? Is die snellere processor die €300,- waard, of kan ik beter voor de 2.4GHz kiezen en daarvan het geheugen naar 8GB uitbreiden?
    En over het uitbreiden van het geheugen gesproken, kan ik dat ook zelf (laten) doen? Want €360,- voor 4GB extra aan geheugen lijkt mij ook duur? Dat kan misschien wel veel goedkoper, niet? Of kan dat niet qua garantie? Geld is niet het probleem, anders kocht ik wel een laptopje van €500,- ofzo, maar ik zou het zonden vinden om €360,- te betalen om het geheugen uit te breiden om vervolgens te horen te krijgen dat dat ook voor €200,- kon ofzo?!
    En dan nog even een algemene vraag aangezien ik niet zo heel veel verstand van computers heb; waar zorgt een (snellere) processor voor en waar zorgt (groter) geheugen voor?
    Alvast bedankt :thumbs:!
     
  17. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Tip: 13 inch macbook gaat je na al een week erg tegenvallen. Je kunt dan beter een 15 inch of een 17 inch kopen. Het wordt namelijk claustrofobisch klein na een tijdje waarna je al gauw schermruimte mist. leuk voor Word documentjes, maar daarvoor koop je geen Apple lijkt mij. Qua processor zou ik de kleine variant nemen. Scheelt je een hoop geld en veel horsepower heb je niet nodig voor zo'n klein apparaatje.

    EDIT: De processor (de naam zegt het al) bepaald hoe snel jouw laptop verschillende taken kan uitvoeren. Intern geheugen bepaald hoeveel van die taken tegelijk kunnen draaien. Intern geheugen is uitbreidbaar tot 4GB. Maar zoals ik al zei dat zul je waarschijnlijk nooit nodig hebben op zo'n klein laptopje.

    Om het duidelijker te maken. Ik draai nu op 2.66GHZ, draait snel genoeg voor normaal gebruik maar ook beeldbewerking etc. Video bewerking lukt goed maar niet optimaal. Daarvoor zou een 3.x beter zijn. Het interne geheugen wat ik er momenteel in heb zitten is 2GB. Daar kan ik 10 en vast wel 20 programma's tegelijkertijd op draaien zonder dat de Apple daar langzamer van wordt. Als je ontzettend zware bestanden zoals magazines gaat zitten opmaken in Indesign dan pas komt 4 of 8 GB goed van pas.

    Mag ik je vragen waarvoor je een Apple gaat gebruiken? Want het klinkt alsof je er gewoon een wilt "hebben" maar verder niet echt weet wat je er mee moet doen. Of zie ik dat verkeerd?
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Lekker de 2.4Ghz nemen en geheugen kun je gewoon zelf uitbreiden met behoud van garantie. Als het je enige werkstation wordt is een extern scherm wel aan te raden bij een 13" MBP.
     
  19. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Hoe pakt dit dan uit bij een webbrowser? Hoe ziet het beeld er dan uit bij 13"?
     
  20. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ligt aan de webpagina. De een wordt samengedrukt en de ander zul je voor moeten scrollen. (zijwaarts).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina