Heb het spel vandaag zelf ongeveer een uur a anderhalf uur gespeeld bij een vriend en ik moet zeggen dat ik de mening van die andere user hier niet deel, absoluut niet zelfs.
Grafisch viel het me echt niks tegen, de omgevingen zijn erg nice en ook de character zelf ziet er gewoon normaal uit. Het lopen voelt een klein beetje houterig aan, hoewel, houterig iets te negatief klinkt. Laat ik het zo zeggen: Bij de vorige POP had ik het idee dat de mannetjes ge-motioncaptured waren, bij deze heb ik dat echt niet. Maar het speelt gewoon goed en het verpest het echt niet.
Ook werkt de combat voldoende, maar daar is het wel mee gezegd. Het voelt niet zo lekker soepel en vloeiend aan als Assassin's Creed, en ik had echt graag dat combat systeem hierin gezien. De stem van de prins vind ik zelf totaal niet klinken en had graag Nolan North gehoord, maar ja...wederom,het verziekt de ervaring amper. Wel komen er al vrij gauw grote groepen aan vijanden op je af, en een echt vet combat systeem was dan wel op zijn plaats geweest, maar it is what it is.
Maar tot nu toe geen gltiches gezien, en dan lijken verdwijnen van de vijanden hoort gewoon zo, het gebeurd bij elke vijand die je doodmaakt, het verteerd zeg maar, maar dat zijn geen foutjes hoor. Framerate problemen amper tegengekomen, verder genoeg klimwerk en zwaaiwerk en dat werkt zoals altijd gewoon prima en is heel vermakelijk vond ik.
Het is puur dat ik wellicht zelf echt vernieuwing had verwacht en meer dan gewoon een nieuwe POP game. Maar zo voelt het wel gewoon aan, het is een nieuwe POP, het is Sands of time qua look en sfeer met nieuwe omgevingen en mooiere graphics. Via de back knop haal je een upgrade scherm tevoorschijn en dan kun je powers en attacks,armor upgraden. Maar ik heb in mijn speelsessie maar 2 puntjes kunnen toevoegen.
Maar de game zelf is gewoon goed verder. Niks baanbrekends en wellicht een mindere 'impact' dan de vorige POP had om zijn nieuwe dingen.
Maar dit is echt wel een game die ik nog ga halen, wanneer de drukte wat weg is. Wanneer ik RDR en Alan Wake,SC etc...flink gespeeld heb, en wanneer ik het tijd vind voor het nieuwe POP avontuur, maar hij komt zeker in mijn collectie nog.
Laatst bewerkt: 18 mei 2010