1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zojuist even Apple Wireless Keyboard besteld bij Mail-A-Mac.
    €42,50 incl. verzending voor het toetsenbord is natuurlijk een bargain.

    Even kijken of ik 'm voor m'n iMac ga gebruiken, of dat ik toch het numpad ga missen. Dan kan ik 'm altijd nog voor m'n iPad gebruiken. :+
     
  2. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat echt te denken, het is ongeveer 3-4 maanden terug dat ik een macbook heb aangeschaft. Bij lange na niet het nieuwste model, wel upgraded met 4 gig geheugen en god god god wat werkt dat ding toch ongekend goed gewoon! Nooit vastlopers, nooit raport verzenden/niet verzenden, de hele interface, gewoon een en al lof. Nu ook nog steam voor de mac, feest kan niet op.

    Blijf de witte versies toch wel de mooiste vinden ipv de "unibody's". Ohja, scheelt 13" nou echt zoveel met 15"? Op hoeveel cm diagonaal komt dat neer?
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Scheelt 5cm.

    13" = 33cm
    15" = 38cm
     
  4. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Bedankt voor de uitleg! Stuk duidelijker nou ;)! Ik ga dan idd voor de 2.4GHz versie en in eerste instantie zonder uitbreiding van het geheugen. Dat kan ik dan altijd later nog uitbreiden naar 8GB mocht ik dat willen.
    Ga m voornamelijk gebruiken om te internetten, downloaden, photoshoppen en vooral het gemak, dat ik ermee op de bank kan, in de trein (filmpje kijken), buiten op t balkon enz! Dus dan vind ik de 13" een prima maat, 15" zou ook kunnen, maar dan betaal je weer flink meer en voor wat ik ermee ga doen, heb ik die extra power niet nodig.
    En het is niet zo dat ik m wil kopen voor het "hebben", maar omdat ik hoognodig een nieuwe computer nodig heb, aangezien mn huidige pc nog amper aan gaat ;)! Wil nou een computer/laptop die lang mee gaat (>4 jaar) en waarmee ik geen gezeur heb qua virussen, foutmeldingen, crashes etc! En OS X bevalt me erg goed, beter dan Windows! En trouwens, al zou ik m wel kopen gewoon voor het "hebben", dan mag ik dat toch zelf weten ;)?

    Mn vriendin heeft een 21,5" iMac waar ik altijd gebruik van kan maken mocht ik meer werkruimte nodig hebben. En zelf heb ik nog een 24" scherm staan waar ik de notebook op aan kan sluiten mocht ik dat willen. Maar het uitbreiden van geheugen kan niet met behoud van garantie. Ten minste, niet volgens de medewerker bij Amac hier in Den Bosch. Die zei dat zodra ik zelf de laptop openschroef de garantie vervalt en dat ze bij Apple ook kunnen zien dat ie open is geweest!?
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ongelofelijk, de domheid van sommige APR's. Geheugen is gewoon onder garantie te vervangen. Onder op de poot van m'n iMac staat zelfs beschreven hoe ik dat moet doen.

     
  6. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik heb een probleem in iTunes. Ik probeer te synchroniseren zodat mijn nieuwe muziek er op staat. Maar als hij bezig is krijg ik een berichtje dat de computer niet gemachtigd is. Klik ik op machtigen, voer ik mijn pass in, druk ik op ok, krijg ik een bericht dat de computer reeds gemachtigd is. Druk ik op OK, krijg ik dezelfde melding dat ik hem moet machtigen! Als ik op annuleren klik gaat hij apps verwijderen...
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Machtiging intrekken en opnieuw machtigen?
     
  8. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Kan dus niet zonder het venster weg te klikken. Heb maar op niet machtigen geklikt. Hij heeft alleen 1 app verwijderd.
     
  9. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Lol, bedankt voor de link! Ga m mezelf ff mailen en dan aan die kerel laten zien volgende keer ;)! Mooi dus dat ik er dan zelf 8GB geheugen of een SSD schijf in zet mocht ik daar ooit een keer behoefte aan hebben!

    EDIT: het geld voor alle Apple producten? Want die medewerker zei wel dat het bij een iMac wel mocht, maar bij de laptops niet!?
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2010
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Over het algemeen is het niveau van de medewerkers in een APR niet denderend hoog. Veelal goedkope studenten.
     
  11. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Even je computer herstarten en desnoods uitloggen met je account en opnieuw inloggen. Het zijn meestal akelige systeemkoekjes die wat bugs opleveren.

    Misschien kun je beter op google zoeken, ik heb zo'n vermoeden dat dit een bekend probleem is.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2010
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    hdd vervangen mag dan weer niet volgens mij. Maar kan wel;)
     
  13. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Heb net ff de Nederlandse handleiding voor de MacBook Pro van dit jaar doorgenomen, en daar staat dus zelfs stap voor stap in beschreven hoe je de harde schijf en het geheugen moet vervangen!
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Oh dan zal het wel mogen ja. :) Lekker makkelijk! Ik wil ooit de HDD van de iMac vervangen voor een redelijk formaat SDD, alleen ik vind die glasplaat een beetje tricky.
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    gewoon van die suction-dingen gebruiken. Weet niet hoe ze heten ! hahahah
     
  16. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Over het vervangen van de HDD van een iMac staat niks in de handleiding, alleen het vervangen van het geheugen staat stap voor stap beschreven?!

    Overigens toch best slecht dat ik dus op een of ander forumpje (sorry :+) op het internet beter en JUIST advies krijg, dan van een verkoper in de winkel die verstand van zn producten en regels dient te hebben 8)!
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    [​IMG]

    :+

    Nee ik weet welke je bedoelt, maarja dan nog.. :9
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    HDD vervangen in m'n iMac wil ik ook nog een keer doen. Zit nu 320GB in.
    Ook de HDD van m'n MacBook ga ik een keer vervangen, maar dat is echt heel makkelijk.

    Heb overigens zojuist m'n 20" ACD opgehaald. Ziet er super uit!!
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    You talk the talk , but do you walk the walk ?

    FOTOS :D
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ben nog bij m'n vriendin. Morgen plaats ik wel een foto want morgen komt ook de Mini DVI > DVI adapter binnen. En m'n wireless keyboard, dus dan is m'n setup weer wat veranderd t.o.v. afgelopen foto. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina