Pro Evolution Soccer 2011

Discussie in 'Algemeen' gestart door Molly, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mwa, ik vind van niet hoor.

Als iemand veel beter is dan een ander, dan moet hij ook 10-0 kunnen winnen. En dit gebeurd veel te weinig.

Nou, al pak je de allergrootste kneus die dit spel nog nooit gedaan hebt, en je pakt als tegenstander een erg goede ervaren speler, dan nog wordt het zelden echt 10-0.

Ik vind dat skills moeten uit maken wie er wint, maar ook de manier waarop. Als ik hem helemaal wegspeel (of vice versa), dan is dat maar zo. Daar hoeft een game echt niet wat aan te doen.

Idd, als 2 teams gelijkwaardig zijn, dan is steeds 4-4 niet leuk. Dan is idd 1-1 beter. Maar het gaat mij met name als je 2 spelers hebt die niet gelijkwaardig aan elkaar zijn.

Dan is het nog moeilijk om te winnen als je tegen gewerkt wordt door de AI, of je tegenstander wordt geholpen. Of erger nog: als het allebei tegelijk gebeurd.

Als je nu 10 keer tegen een noob speelt. Win je 1 of 2 keer heel erg dik, en de rest worden afgrijselijke potten met lelijke blunder tegengoals. Grote kansen die je ineens keer op keer mist, 2-1 nipt winnen, of zo. Ik vind als een goede speler 10 keer tegen een kneus moet, dan moet hij er 8 makkelijk winnen, en de andere 2 mag dan moeilijk zijn of een andere uitslag krijgen.

Net als in het echie dus.

Maar goed, ze zeggen dat de AI beter is, dus daar moeten we maar weer van uit gaan.
    ----------

Ik kreeg het net toch een klein beetje benauwd. Ik las een tweet van John Murphy, die werd gevraagd of dat de online modus mbt lag nu in orde is.

Het antwoord was: ''we hebben het even getest, en het was wel veel beter''.

Nou, als dat het is, dan hou ik mijn hart vast: ze zullen toch niet weer een lagfest uitbrengen he? Want dan kun je mij in een dwangbuis stoppen, ;-).

Laatst bewerkt: 20 mei 2010
  2. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Dat vind ik nou juist het enorme pluspunt van de PES-serie. Fifa ziet er mooi uit, altijd strak, goed verzorgd, maar het is teveel gefocussed op het scoren, wat bij mij zorgt voor grote verveling. Eerste week Fifa is leuk, tweede week ook nog wel maar daarna wordt het minder en heb je het gevoel dat je ieder doelpunt al een keer hebt gemaakt |:- Bij PES heb ik juist het tegenovergestelde, ieder doelpunt voelt en lijkt anders, acties voelen realistischer aan en het voelt gewoon anders (lees:beter). Ik denk, misschien ben ik te voorbarig, dat ik dit keer maar weer is ga vertrouwen op PES 2011. Fifa irriteert mij mateloos, ga maar is online spelen. Het stikt in Fifa van de abusers die alles doen om maar te winnen. Gelukkig wordt PES anders en lijkt het erop dat ze 'fully manual' gaan, eindelijk. Eindelijk wordt er 'skill' vereist om het spel te kunnen spelen, ook al verlies ik iedere wedstrijd in PES 2011. Ik weet dan dat het tenminste niet de fout is van het spel maar gewoon van mezelf. Laat het wachten maar beginnen _O_

3. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Goochelen met het Nederlands is ook een kunst :D
    Hij zei : "From what we've tested so far, much better"
    Dus : "Van wat we hebben getest, veel beter"
    Dat klinkt voor mij net effe wat anders dan "wel veel beter", want het woordje 'wel' maakt dat je verwacht dat er nog een 'maar' ergens achteraan komt en dat het dus nog niet perfect was....

4. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goochelen?

En dan zelf een denkbeeldige ''maar'' er achter plakken, haha.

Maaruh, echt veel vertrouwen spreekt er niet uit he?

Ik had graag gezien dat ie had gezegd:'' we hebben het door en door getest (voor zover dat mogelijk is met een game die niet af is), en het werkt als een trein.''

5. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Valt wel mee hoor, ze gaan dit jaar ook weer een beta-test online aanbieden aan spelers, dus daar komen we dan wel achter.

6. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Echt? Ok, dat is mooi.

Zit jij daar bij misschien?

7. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik zit er nu niet bij, maar had vorig jaar wel een beta voor on-line. Maar daar was niet moeilijk aan te komen :)
    Als dat hetzelfde werkt krijg ik er wel weer eentje...

Laatst bewerkt: 20 mei 2010
  8. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    break break!

Mis ik iets? is de game al zover ontwikkeld dat de online functie al werkt?
    ik heb nog niets vernomen?

9. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, Jon Murphy van Konami heeft gezegd dat hij e.e.a. heeft getest en dat het veel beter is:
    http://twitter.com/JonMurphy_PES

Laatst bewerkt: 21 mei 2010
  10. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jon..jon........jon..

wiesda ????

en waarom stuurtie ons niet ff die demo !! egotripperrrr ;)

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het is mei en de game komt in oktober. Dat is vijf maanden to go.... Ze gaan het heus wel grondig testen. Niet dat ik geloof dat het lagvrij zal zijn overigens :D.

Als ik jou was zou ik die dwangbuis maar vast klaarleggen ;). Ik verwacht ook echt niet dat de lag weg zal zijn. De kans dat ik ooit nog een PES game online veel ga speel is vrij klein. Want ik eis dezelfde speelervaring als offline, het spel moet niet online anders spelen. En dat is nou eenmaal niet mogelijk bij PES. Volgens mij speelt Fifa ook online niet exact zoals offline trouwens, maar dat weet ik niet zeker.

12. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hier ben ik het dus niet mee eens. Je ziet toch ook Barcelona niet elke week met 10-0 winnen? Je ziet Barcelona zelfs uitgeschakeld worden in de CL door een "minder" team.

Ik vind dat tactisch vernuft een veel grotere rol speelt en hoort te spelen! Als je slechter bent dan je tegenstander kan je dit tactisch aanpakken, door bijvoorbeeld vol op de counter te spelen. Hierdoor kan je toch 1-0 voorkomen en deze voorsprong dan verdedigen. Dit zie je in het echt ook.

Daarnaast speelt geluk ook een grote factor, net zoals in het echt ( Kijk Ajax - Sparta van afgelopen seizoen bijvoorbeeld).

En ik heb wel eens met 10-0 gewonnen, maar dat maakt het spel echt NIET leuker.

13. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey!!!! Wel een beetje positief blijven he!!

Hahaha, :).

Ennuh, naar eigen zeggen zijn ze al ongeveer 1,5 jaar bezig. Dan lijkt mij, ''what we've tested so far'' een beetje karig.

-------

Kw, wij verschillen hierover dan van mening. Bij mij gaat het om de skills, en soms een beetje geluk.

En natuurlijk is altijd met 10-0 winnen niet leuk. Maar dat is nog altijd beter dan 2-1 winnen van iemand die er helemaal niks van kan omdat de AI jou dwars zit. Die situaties die je op noemt zijn veel toffer als een speler inderdaad dat zelf doet. Daar hoeft een AI geen ondersteuning voor te geven.

Als ik onterecht met 1-0 win na een counter is dat leuk als mijn tegenstander ZELF zijn kansen heeft verprutst, en niet omdat de AI hem gewoon niet laat scoren. (zonder exploits)

Maar goed, we have to agree to disagree.

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Mwoah,

Ik vind eigenlijk wel dat als ik beter ben dat dit ook in de score wil zien. Natuurlijk kan het niet iedere wedstrijd feest zijn, maar 80% van de wedstrijden behoor ik ruim te winnen tegen een mindere tegenstander.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met PES 2010 beter kan laten zien wie er beter is dan met PES 2008 en 2009. Als ik nu echt serieus speel en niet alleen maar voor de mooie goals ga dan win ik vaak behoorlijk ruim tegen menselijke tegenstanders.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ik heb het helemaal niet over uitslagen als 10-0...
    Ik doel meer op het feit dat alle aanvallen van ons stranden omdat de ventjes niet precies doen wat we willen. Meer trial en error dan skills. En zo eindigt alles 0-0, daar word ik niet vrolijk van.

16. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar als die ventjes wel doen wat we willen, dan krijg je dus wel meer grote uitslagen tussen een goede en een slechte speler.

Ik zou dat graag zien hoor.

17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Daar heb ik eigenlijk zelden tot nooit last van. En ik speel vaak tegen gasten die het spel op hoog niveau spelen en dus kunnen verdedigen. 0-0 wedstrijden komen niet al te vaak voor in die potjes.

Ik speel PES 2010 nu weer wat vaker met en tegen vrienden en ik begin toch echt te merken dat mijn niveau omhoogschiet en het spel steeds vaker doet wat ik wil. Behalve met 2vs2...... Verschrikkelijk..... Het switchen is al klote als je in je eentje speelt, met z'n tweeën in een team is helemaal drama.

Brengt me gelijk op het volgende.... Het switchen. Manual? Zuigt, want na de pass moet ik eerst weer op L1 (PS3, switchen speler) drukken voordat ik zelf de controle krijg. Dat vind ik dus bagger spelen. Dus ik speel semi, en dat houdt in dat het switchen absoluut slecht werkt. 5x drukken voor de juiste speler (het is niet zo moeilijk Konami) is nogal vervelend. Helemaal in verdedigend opzicht. Kom je in een situatie waarin het logisch is om de laatse man te selecteren, dan neemt de CPU gewoon een speler die 5 meter van de aanvaller staat, en ook nog eens achter de aanvaller. Eerst 3x drukken en dan krijg ik de juiste. WTF, dat ben ik wel echt zat.

18. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ja 2 tegen 2 is echt een ander verhaal.

Ik speel 1 tegen 1, en ik kan tegen een top tiener echt wel winnen. Maar 2 tegen 2 is echt chaos. ;-).

Zeker als je gewoon met een willekeurig iemand speelt. Maar ik denk dat als je heel veel samen met iemand speelt, je ook hier heel goed in kan worden. Je moet echt elkaar aan voelen.

Maar.. I suck met 2 tegen 2.

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Ik speel al jarenlang samen met iemand. We voelen elkaar perfect aan, maar in PES 2010 werkt het voor geen meter. Ik zal een voorbeeldje geven:

Ik loop aan de rechterkant met niemand voor me, mijn medespeler probeert te switchen naar de geheel vrijstaande spits. Na 5 x drukken is hij hem eindelijk en kan ik de voorzet geven. Die komt prachtig aan (uiteraard, want ik geef de pass ;)), helaas heeft de CPU besloten dat mijn medespeler de spits niet meer mag zijn op het moment dat ik de pass geef. Ik ben het ook niet dus drukken we beide op L1 om die spits te worden om die voorzet erin te knallen. Een van de twee wordt hem dan net op tijd en daar komt dat.......lobje, want je hebt immers L1 5x ingedrukt.

Zo gaat het dus de hele tijd, belachelijk. En nee, ik weiger om hem op manual te zetten omdat ik niet na een pass nogmaals op L1 moet drukken om de speler te kunnen worden. Als je hem op manual zet met 2vs2 dan krijgt de speler die de pass geeft ook daarna steeds de controle als hij semi automatisch heeft en jij manual.

We spelen de game al jarenlang samen en ook op toernooien konden we een aardig potje breken. We weten beide hoe het moet, alleen in PES 2010 is het niet meer leuk om 2vs2 te spelen.

20. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :)hahaha

switchen..ja, hou op...probeer eens de juiste verdediger te worden als de tegenstander langs de lijn aan komt rennen naar de hoekvlag. Lukt je niet....de cursor gaat well alle middenvelders langs....zuchtt

wacht!ik kan proberen 1-6-3 te gaan spelen...misschien heeft pes het dan iets eerder door|:-

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina