Hmm daar verschillen onze meningen dan weer in. Wat geen probleem is en juist interessant voor een goed gesprek. Ik vind juist dat de klassieke thema's horen bij dit soort games. Dit werd al gedaan bij Mario bros, later ook Mario Bros 2 etc maar ook bij dergelijke platform games in het algemeen.
Voor de afwisseling is het erg leuk om eerst een tijd te spelen in een omgeving met het water thema, om later in de sneeuw te spelen. Vervolgens even opwarmen bij de vulkaan (maar niet te lang) en dan ineens een "Rainbow Road achtig level". Dat vind ik echt heerlijk. Het is ook hierom dat ik Super Mario Sunshine echt één van de mindere mario games vind in de serie. Niet alleen had ik al snel geen zin meer erin om voor schoonmaker te spelen, ik miste gewoon de verschillende thema's. Leukste levels in Sunshine waren voor mij de retro levels maar das weer een ander verhaal.
En opdrachtjes vind ik ook niet echt bij Mario horen. Mario hoort qua missie structuur ontzettend simpel te zijn. Zonder teksten hoor je al te kunnen weten wat je moet doen. Het enige dat in Mario mag terug komen van Zelda is een open wereld/ hub waarin je vervolgens weer je level kiest. Dit is echter uit Mario Galaxy 2 gehaald om het weer terug te brengen naar Super Mario Bros 3....
Missies bij Mario moeten een beetje op het volgende neerkomen:
- wedstrijdje
- boss verslaan
- muntjes verzamelen
- paar evenementen waarbij je binnen een bepaalde tijd iets moet doen (maar niet teveel van dit soort missies) en thats it
Laatst bewerkt: 21 mei 2010