Mwa, ik vind van niet hoor.
Als iemand veel beter is dan een ander, dan moet hij ook 10-0 kunnen winnen. En dit gebeurd veel te weinig.
Nou, al pak je de allergrootste kneus die dit spel nog nooit gedaan hebt, en je pakt als tegenstander een erg goede ervaren speler, dan nog wordt het zelden echt 10-0.
Ik vind dat skills moeten uit maken wie er wint, maar ook de manier waarop. Als ik hem helemaal wegspeel (of vice versa), dan is dat maar zo. Daar hoeft een game echt niet wat aan te doen.
Idd, als 2 teams gelijkwaardig zijn, dan is steeds 4-4 niet leuk. Dan is idd 1-1 beter. Maar het gaat mij met name als je 2 spelers hebt die niet gelijkwaardig aan elkaar zijn.
Dan is het nog moeilijk om te winnen als je tegen gewerkt wordt door de AI, of je tegenstander wordt geholpen. Of erger nog: als het allebei tegelijk gebeurd.
Als je nu 10 keer tegen een noob speelt. Win je 1 of 2 keer heel erg dik, en de rest worden afgrijselijke potten met lelijke blunder tegengoals. Grote kansen die je ineens keer op keer mist, 2-1 nipt winnen, of zo. Ik vind als een goede speler 10 keer tegen een kneus moet, dan moet hij er 8 makkelijk winnen, en de andere 2 mag dan moeilijk zijn of een andere uitslag krijgen.
Net als in het echie dus.
Maar goed, ze zeggen dat de AI beter is, dus daar moeten we maar weer van uit gaan.
----------
Ik kreeg het net toch een klein beetje benauwd. Ik las een tweet van John Murphy, die werd gevraagd of dat de online modus mbt lag nu in orde is.
Het antwoord was: ''we hebben het even getest, en het was wel veel beter''.
Nou, als dat het is, dan hou ik mijn hart vast: ze zullen toch niet weer een lagfest uitbrengen he? Want dan kun je mij in een dwangbuis stoppen, ;-).
Laatst bewerkt: 20 mei 2010