[X360] Alan Wake [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 19 mei 2010.

  1. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    haha lol, kheb een foutje gevonden

    In episode 5, in het gebouwtje waar je de sleutels van de heli moet halen, is de stroom uitgevallen hé? De tv werkt wel _O_
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    nee hoor, dat zit allemaal tussen je oren :+
     
  3. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    **** Iedereen die deze game niet heeft gekocht!@!

    Ik schaam me dood dat crap games zoals avatar 2 miljoen in enkele weken kunnen verkopen terwijl dit het maar magertjes doet.

    Ik ben zo boos en teleurgesteld op dit moment dat het niet te bevatten is :mad:
     
  4. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    mooie game, kan niet anders zeggen!
     
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Spel is te lang in ontwikkeling geweest, dit is geen hele grote verrassing. Daarnaast is het simpelweg geen "mind-blowing" exclusive zoals het wel lange tijd gepresenteerd is dus zo heel vreemd vind ik het niet. 2 jaar terug volgde ik het spel op de voet, het afgelopen jaar wist het mij niet meer te boeien en ik hoor ook bij de velen die hem hebben overgeslagen. Zonde, maar de ontwikkelingstijd heeft het in mijn ogen de kop gekost.
     
  6. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja daar ben ik dus echt niet verbaast over. Het artikel zegt het sowieso al, het is een nieuwe franchise, nieuwe serie etc. De promotie voor het spel vind ik erg slecht. Op internet fora wordt hij wel gepromoot (maar daar wordt hij toch al gekocht). Maar op tv of op billboards langs de weg is het niet te zien.

    Verder tja, het is een echte horror game en we gaan nu de zomer in. Niet echt de periode om zo'n game te releasen. Iets dat ik vorig jaar al zei. Wil je dit spel ECHT groots verkopen. Doe het dan richting Halloween, zorg nog voor een cohesie met een goede horror film ofzo en je zit gebeiteld. Dit is niet de periode om te griezelen.

    Mijn Alan Wake zit nog in zijn verpakking. En dat blijft hij tot waarschijnlijk oktober/ november. Nu is het de tijd voor de lekkere zomerse games. Red Dead Redemption, en straks Mario Galaxy 2. Een sportgame kan er ook wel bij...
     
  7. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan het verantwoorden en verklaren zoveel je wilt. Feit is dat het succes van alan wake bepalend is voor welke richting microsoft op wilt gaan. Het is duidelijk dat xbox gamers het liefst online first person shooters spelen. Microsoft zal daarom geen heil meer zien in het maken van originele IP's zoals je dat ziet op de ps3 met uncharted, LBP, last guardian, heavy rain etc. En zal zich richten op halo uitmelking, multiplatform spellen, DLC en natal (oftewel casual gaming).
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2010
  8. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik zit nu halverwege episode 2, maar ik mag niet verder spelen. Mijn vriendin wilt erbij zijn. Dit is trouwens de 1e keer dat ze games meekijken leuk vindt. Ze heeft het gevoel dat een film aan het kijken is.

    En ik denk ook dat dat meteen het kracht van het spel is. Wat is de verhaallijn super. De actie is leuk gedaan en ook zenuwslopend. Ik ben tot nu toe erg tevreden over deze game :).
     
  9. Sander H

    Sander H Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap het ook niet, heb hem van de week toch maar gehaald en helemaal geen spijt van gehad. Graphics zijn goed, af en toe zie je wel dat de resolutie niet heel hoog is, maar de belichting en effecten maken alles goed voor mij.

    Verder knalt het lekker en geeft het een heerlijk gevoel als je de Takens met je shotgun kapotknalt. En dan natuurlijk het verhaal en de sfeer.. _O_

    Zeker 1 van de beste game ervaringen van de laatste tijd voor mij :)


    Edit: In NL doet Alan Wake het wel heel goed:

    http://games.fok.nl/nieuws/386547/1/1/50/wekelijkse-nederlands-top-10.html
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2010
  10. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja het is natuurlijk zo dat Microsoft met haar budget bewuste keuzes maakt wat ze wel en niet promoot etc. Gelukkig vind ik dat het ook weer niet zo erg is dat Microsoft vooral casual games gaat uitbrengen.

    Ik vind Halo bv geen casual game, hmm misschien semi. Maar Gears of War wat altijd veel aandacht krijgt is het zeker niet ;)
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Precies wat ik dacht . . . ik wacht ook lekker totdat de dagen snel donker worden. Heb nu helemaal geen zin in zulke spellen, rond die tijd is ie vast voor 25 euro te krijgen. :D
     
  12. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    \o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/

    Je begrijpt niet half hoe blij ik ben met deze post. IK had eerder al gepost van "ja speel je in de herfst en blblaba" en dan hoorde ik altijd dat je zo'n game altijd kan spelen en dan gewoon s'avonds laat. Maar nu eindelijk iemand die ook zoiets heeft van "dit is geen zomer game". Sowieso, in de herfst/ winter dan koop ik ook altijd horror films en zoek ik naar shooters met een horror tintje_O__O__O_

    Wat ook wel mooi is, straks in de herfst is de lyp sync verbetert en is de eerste DLC uit dus je spel is meteen wat langer en beter ;) (niet dat hij nu niet al erg goed is)
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2010
  13. Sander H

    Sander H Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt toch niet uit of je hem in de lente/zomer vanaf 22:00 speelt of in de winter vanaf 19:00, allebei even donker :9

    Ik speel hem trouwens ook alleen s'avonds in het donker, komt de sfeer nog meer ten goede :)
     
  14. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Sommige mensen hebben gewoon last van een sobere gemoedstoestand in de winter. En vinden het dan 'meer de tijd is' voor dat soort spellen. :b:
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Of vinden dat het weer en dergelijke invloed kan hebben op de uiteindelijke beleving.

    Als het buiten koud is en het regent, dan vind ik het persoonlijk lekkerder om zulke games te spelen.

    Waarom ? het is sfeerverhogend als je lekker warm binnen zit, terwijl het buiten koud is en regent. Tevens hoor je de wind waaien en de regendruppels op je raam vallen. Neem nog een warme bak koffie erbij en hoppa ! Beleving !!!!!!
     
  16. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    _O__O__O__O_
    Deze man begrijpt het. Stel je het volgende voor:
    Een ongure dag, het regent veel. Je bent met de fiets naar school/ werk gegaan. Je kijkt al uit naar een warm kop soep in de avond of een warme chocolade melk. Aan het einde van de dag weer thuis aangekomen gaat de verwarming wat hoger. Buiten hoor je nog steeds de harde wind in combinatie met hier en daar een harde regenbui. En niet veel later na een goede maaltijd start jij Alan Wake op.

    Zie de combinatie van de sfeer die buiten door 't weer wordt gecreërd als een soort van extra dolby surround ofzo. Een extra ambiance, die het spel zeker ten goede komt. Na een paar uur met rillingen te hebben gespeeld gooit de wind je raam ineens dicht desnoods in combinatie met wat bliksem.

    En dan hier tegenover:

    De zomer, je komt laat uit je bed en iedereen is nog laat op. Er komen nog tot laat zonnestralen je kamer binnen en het is ook behoorlijk warm. Er wordt gebarbe qued en de buurtkinderen spelen nog wat langer voetbal. En dan speel jij in dié setting een horror game.. Neuh :)


    Okay dit is wel heel erg zwart wit maar ik denk dat mijn punt duidelijk is ;)

    Qua seizoen vind ik dat Red Dead Redemption nu dé ideale game is. Loop je door de vlaktes met een zon die in de verte op komt. Door stadjes. Etc en dat dan in combinatie met de zomerse setting van buiten :)
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2010
  17. gaming4life

    gaming4life yordi

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij wel een leuke game maar ook saai omdat ik denk dat er niet veel actie in voorkomt
     
  18. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom denk je dat er niet veel actie in voor komt? Er zit meer dan genoeg actie in. Het spel laat je vaak eerst even overdag spelen om vervolgens voor het grootste gedeelte s'avonds aan de gang te laten gaan. En geloof me, je zit op 't puntje van je stoel!
     
  19. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt... denk...

    *facepalm*
     
  20. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb misschien een oplossing dan voor degene die wachten tot de winter omdat het dan spannender is. Gewoon wachten op een enorme donderbui dat past ook lekker bij dit soort games:thumbs:
     

Deel Deze Pagina