Project Natal/ Kinect

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door hayabusa halo, 1 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Het is al wel vaker genoemd

    kan je dit niet naar wat collega's sturen? ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik durf te zeggen dat headtracking het ENIGE is waar de echte gamer op zit te wachten wat betreft Natal.

    Het gaat niet om de combinatie met 3d, maar gewoon dat je in de game naar links/recht/boven/benenden kunt kijken, gewoon door je hoofd lichtjes in die richting te bewegen.
    Dit voelt veel en veel natuurlijker aan in plaats van de linkerstick te gebruiken.

    Hierdoor kan je bij shooters om je heen kijken, terwijl je gun naar voren gericht blijft, bij vlieggames kan je lekker boven en onder je kijken en ook heel belangrijk: bij racegames kan je eindelijk door de bocht kijken.
    Het is van de gekke dat je met 200 km/pu op een bocht komt razen, terwijl je niet eens kunt zien waar die bocht naartoe gaat!

    Op de pc kan dit al jaren dmv het opzetten van een petje waar sensoren opzitten, precies zoals in het filmpje hierboven wordt getoond! Dat bedrijf zit al aan de 5de versie denk ik?

    Als dit bij Natal erop zit, koop ik m gelijk en meteen met de nieuwe xbox slim die erbij zit. Zit die er niet bij dan zal ik m niet kopen. En zo zijn er veel gamers.

    Nogmaals: het gaat niet om de 3D (dat filmpje is iets heel anders), maar gewoon om de camerabesturing in de game!
    In ieder geval bedankt voor de reactie!
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  3. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat ligt natuurlijk ook je de definitie van een korte of lange termijn ;)

    Vind ook niet dat je het kunt vergelijken met 1080P, het zijn beide totaal andere technieken en 1080P is nog lang niet de standaard voor veel gamers.

    Headtracking moet daarin tegen vrij simpel te doen zijn als je Natal al hebt staan, aangezien hij je kan zien en bewegingen trackt. Het ligt dan enkel aan de games om er wat mee te doen.



    Maarja het blijft wachten op de E3, 15Juni kan niet snel genoeg komen O-)
     
  4. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik ken die filmpjes allemaal ook wel en ook wel wat van de toepassingen, maar dat maakt het nog niet een commercieel interessant product.

    Wij zijn met surface al meer dan 5 jaar bezig en nog zijn we niet in staat er een aantrekkelijk consumenten product van te maken.

    Ik zag laatst een filmpje van iemand die met een soort van camera/beamer op zijn buik liep. Als die camera iets zag, kon de beamer dan informatie over dat item projecteren. Net als het filmpje van headtracking.

    En dat van GT5 weet ik nog niet. Ik weet dat ze bezig zijn om er een 3D versie van te maken, maar of het gebaseerd is op headtracking durf ik niet te zeggen. Het is met een brilletje in ieder geval.

    Technisch is het allemaal mogelijk en al veel meer, maar het is nog niet commercieel interessant om het op de markt te zetten. Dat duurt nog wat jaartjes.

    Tijdens de E3 gaan wij zeker in op 3D gaming, maar dat is wat anders dan headtracking. Natal zou dat in principe moeten kunnen, althans dat denk ik, maar voordat we iets dergelijks gaan zien. Ik gok op 3 jaar of zelfs meer. Maar ja, I have been known to be wrong :eek: Zo dacht ik dat de Wii een flop zou worden |:- Er veel meer naast zitten kan denk ik niet.

    I-pad had ik ook niet gedacht dat het meteen zo'n vaart zou nemen en moet je nou eens zien.

    Overigens dat filmpje van Dimlight kende ik inderdaad nog niet. Iets dergelijks zit er denk ik al veel eerder aan te komen \o/\o/
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  5. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat filmpje is juist toch wat ze bedoelen met headtracking? En dat komt wel redelijk snel met Natal?
    Want dat is idd ook waar ik op hoop. :9
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    http://www.gamertagradio.com/forums/showthread.php?t=13934
     
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Headtracking lijkt mij persoonlijk helemaal niet handig, aangezien je dan met je hoofd weg beweegt van de tv, terwijl je wel naar de tv moet blijven kijken. Ook al is het wellicht maar een lichte beweging.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Neen, want het is juist veel handiger en natuurlijker dan hoe we het nu doen.

    Let op: de bewegingen van je hoofd worden sterk uitvergroot! Je hoeft je hoofd maar centimeters te bewegen om helemaal opzij te kunnen kijken. Je ogen kunnen gemakkelijk richting de tv blijven.

    Nogmaals: bij racegames is het van enorm belang om de bocht in te kunnen kijken (mensen met een rijbewijs weten wat ik bedoel).
    Bij shooters kan je veel beter om je heen kijken en bij vlieggames idem dito.


    Mrx: Die 3D interesseert ons niet icm headtracking. Het gaat alleen om de mogelijkheden in het laatste filmpje. Die techniek bestaat al jaren op de pc! (product heet Track-ir)

    http://www.trackir.nl/

    De techniek in dat andere filmpje met 3D bestaat nog niet en vinden we hier nog helemaal niet interessant. Vergeet die want daar hebben we t niet over ;)
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    In de bocht kijken in racegames, daar heb je toch de rechterstick voor? :+
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nou, als ik achter mn stuurtje zit en ook nog handmatig aan t schakelen ben, gaat dit een beetje lastig ;)

    Waarom er geen Microsoft stuur met H schakel en koppelingspedaal is, is mee overigens ook een raadsel!
     
  11. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    weet je ik heb de ir tracker ook (ook voor flight simulator)
    Maar ik gebruik het zelden.. waarom? omdat je niet je hoofd draait om naar buiten te kijken als ik mijn hoofd draai moeten mijn ogen het corrigeren! het enigste wat wel fijn is dat je makkelijk kunt inzoomen om de instrumenten te lezen!
     
  12. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    Helemaal mee eens. Het lijkt me helemaal niet natuurlijk en prettig. Je ogen moeten ondanks de stand van je hoofd naar het scherm blijven kijken.

    En om te voorkomen dat je als een soort Excorsist figuur met een gedraaide nek aan het gamen bent, moet je hem dus heel licht afstellen zodat het bij de kleinste hoofdbeweging reageert......

    Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik beweeg mn hoofd nogal eens tijdens het gamen en het laatste waar ik dan op zit te wachten is dat ik dan gelijk naar de grond of de lucht kijk ;)

    Die omgebouwde WII toepassing vind ik veel interessanter, dat gaat meer om diepte zien in het spel en dus wordt je TV meer een raam waardoor je in een realistische virtuele wereld kijkt.

    Just my 2 cents..
     
  13. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou helemaal gek worden met headtracking op die manier. Ik lig soms 's nachts als een halve gare half op de kop te gamen omdat ik zo lui ben en dan wil ik niet dat m'n beeld ook zo raar mee gedraaid wordt.
     
  14. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Tja ik hoop dat er op de E3 wat boeiendere dingen getoont worden met Natal. Ik vind de techniek echt heel tof en volgens mij zijn er ook veel mogelijkheden mee. Maar voor dat soort gare Wii spelletjes zoals met die ballen ga ik 'm echt niet halen. Nee, alleen als het echt iets toevoegt aan een volwaardige game dan overweeg ik het om 'm te halen.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Foto? :+

    Ik zie het wel met Natal. Denk dat het toch eerst reviews afwachten wordt :)
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Mee eens. Die mensen kunnen beter een Wii kopen, waarna ze er nauwelijks games voor kopen.


    Daarom willen we ook dat je zèlf kunt kiezen voor welke opties je Natal wilt gebruiken.

    Wil je stembediening zodat je alleen get in hoeft te zeggen, wanneer je wilt dat Nico Bellic in een auto stapt, maar als je gewoon Y wilt indrukken, dat je de stembediening gewoon lekker uit kunt zetten.

    Ik ben zelf absoluut niet van plan om als een halve gare kleuter voor mn tv te gaan springen en dus wil ik dat soort dingen gewoon uit kunnen zetten.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  17. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Zag hem op een preorder site staan voor 60-70 euro, toch wel dure grap voor gadget met waarschijnlijk dezelfde delay time als de wii remote..
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als dat de definitieve prijs is vind ik dat heel redelijk. Een normale controller kost al 40 euro.. 60 of 70 euro (en helemaal als er ook nog een spel bij zit) vind ik absoluut niet duur.




    Ow , en kan ik deze natal ook op mijn tv aansluiten?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee kan alleen op de xbox of pc aangesloten worden
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina