[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Staat er ook niets van DMZ of Virtual priv host/server in je Experia handleiding?
     
  2. PimLadenn

    PimLadenn Active Member

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    pff dat kijk ik morgen wel ff, heb nu geen zin meer in dat gekloot... Nu wil ik gewoon ff lekker RDR spelen. Anyways alsvast bedankt voor de hulp_O_
     
  3. TychNLD

    TychNLD Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb nimmer nooit problemen met mw2 en rdr/gta4. En ja ik heb hem een keer ingeplugd in me modem/router en dat werkte ook niet en steld dat het me lukt om dat werkend te krijgen dan kan ik niet dagelijks van kamer wisselen. en ik kan hem ook niet in me router2 (router switch) inpugge want dat is een wireless router volgens mij maar ik check dat wel nog ff

    maar mag niet van mijn ouder kabel door het huis leggen...
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dus enkel bij EA games en Halo? Dat is toch wel erg vreemd.. hm nu denk ik niet meteen aan iets, maar ik zoek het even op.
     
  5. TychNLD

    TychNLD Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ea games en halo (maar denk doordat het servers van microsoft zijn die mijn modem/router niet accepteert ofzo want forza doet het ook niet).
    bedankt dat je er even naar kijkt!
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik zeg het, EA games daar zijn meer age restriction online problemen mee, zelfs al ben je 13+ of soms zelfs al 18+ maar Halo en Forza blijft raar, zeker als andere spellen gewoon werken. Op zich als de juiste poorten openstaan zou het in orde moeten zijn.

    Je bent toch heel zeker dat er geen xbox live restrictions zijn gezet op je account m.b.v. een parent account?

    Ps; voor EA games zou je dit eens kunnen proberen:
    Veel mensen bevestigen dat dit voor hen werkt, ook bij andere spellen dan BF1943 zoals Burnout, Fifa, Tiger Woods, etc blijkbaar.
     
  7. TychNLD

    TychNLD Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt dom van me dat ik dit niet even meld maar kan wel gewoon met die gamertag als ik hem op iemand anders zijn xbox recover dan kan ik wel EA games spelen. Dus het ligt niet aan de age restriction toch?

    welke ports moet ik allemaal forwarden?
     
  8. PimLadenn

    PimLadenn Active Member

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is iets van exposed host, daaar achter staat Local IP adress en daar kan je dus zelf iets invullen? daarachter staat weer comment waar je ook iets can invullen.
    Bij me router heb ik nu static ip adres gemaakt
    en als ik dezelfde invul op me xbox dan komt er te staan dat er een ipconflict is.

    E: Het is gelukt!!!!!!!!!!!jeeh
    Wat ik gedaan:
    Bij router instellingen static ip gemaakt, Upnp uit, geen poorten open gezet en bij exposed host bij ip adress de ip van mijn xbox neergezet.
    Bij xbox bij network setting: bij gateway, static ip van mijn router en nu is me NAT open :D
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2010
  9. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Nat is strict, heb Gigaset SX551.

    Heb UNPN ofzo uitgezet, want er stond dat een combinatie hiervan met Port Forwardingen conflicten kan opleveren.

    Poorten opengezet, en een Exposed Host gedaan, met het IP adress die ik ook krijg als ik normaal op Xboxlive zit.

    Hier een screenie van me poortjes;

    [​IMG]

    Is het misschien nu handig om mijn UnPn aan te zetten? Kan dat geen conflicten maken als ik mijn poortjes al heb open gezet?

    BVD

    Max
     
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Mooi! Ja exposed host is gewoon een andere naam voor DMZ.

    Heb je eerst al eens geprobeerd met UPnP aan en geen portforwarding? Dat is in principe de meest gebruiksvriendelijke & handigste oplossing. Je router wel even hard restarten door hem enkele minuten van het electriciteitsnet te halen.
     
  11. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je een harde reset(door met een pen in zon knopje in de router te drukken?) of gewoon de aan/uit knop?
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Geen reset maar een restart. Maar niet gewoon d.m.v. knopje of via de herstart knop op je instellingspagina, trek gewoon de adapter even uit en laat deze enkele minuten uitgeplugd alvorens je router terug op te starten.
     
  13. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het geprobeert, nog steeds op strict.

    Ook alle poorten verwijdert.

    Nu de poorten opengezet die op de microsoft site staan, te vergeefs.

    Mijn live werkt wel gewoon goed, geen lagg of iets, alleen mensen en party's joinen lukt me niet.
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Strict zelfs.. Wat is je opstelling? Modem (welke?) > router > xbox 360 allemaal via ethernet kabel?

    Heb je (UPnP uit dan inderdaad) zoals in deze routerspecifieke guide je poorten geforward en nadien je router nogmaals hard herstart?
     
  15. TychNLD

    TychNLD Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog even gekeken maar heb al alle porten geforward....

    Dus wat nu? Zoals ik al eerder beschreef kan ik wel met mijn GT op andere xboxen ea games en bungie games spelen....
     
  16. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan ik mijn NAT openen als:
    Me me internetkabel direct is aangesloten vanaf me modem naar me 360?
     
  17. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me logisch, gewoon op de normale manier.

    Of snap ik je vraag niet? Het is toch bijna altijd

    Aansluiting in de muur --> Router (modem wellicht) --> Xbox
     
  18. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoel ik heb wel connectie maar ik krijg MODERATE hoe kan ik het veranderen naar NAT?
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2010
  19. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb een Siemens experia box SX551. Rechtstreeks vanuit beneden(router) naar mijn kamer(xbox/pc). En ik ben btw wel beetje bang van een hard restart, want ik wil niet dat internet opeens eruit ligt, dan word het huis te klein hier:b:
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Vreemd, mag ik nog eens heel even vragen, welke error krijg je juist bij EA & Bungie games? Bij de laatste gewoon "Can't retrieve playlists"? En bij EA games, vind je gewoon geen online games of geeft hij dan ook iets van mededeling?

    Je modem is geen modem/router combo toestel maar enkel een stand-alone modem? (heeft maar 1 ethernet aansluiting en die moet je dan verwisselen voor internet tussen je PC('s) en je xbox?)
    Indien zo dan ligt het probleem gewoon bij je ISP. Indien het toch zo'n combo apparaat is, welk toestel is het?

    Maar dan heb je aangezien dat zo'n combo apparaat is denk ik (zoals hierboven vermeld) 2 routers achter mekaar staan. De 2de moet hier werken als switch om problemen te vermijden, d.w.z. DHCP op de 2de router uitschakelen en de ethernetkabel niet in de router's WAN poort maar ook in een LAN poort steken (net zoals je xbox console).
     

Deel Deze Pagina