[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 13]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Daz, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet het niet met CGI, voor mij overtuigt een film meer als er gebruik wordt gemaakt van poppen enzo ala The Jim Henson Company.

Daarentegen ben ik weer van mening dat het niet uitmaakt zolang er maar een goeie regisseur bij betrokken is. Neem bijvoorbeeld '300'.
    Voer voor eindeloze discussies denk ik.

2. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    O, nou dan moet ik daar ook maar eens wat tijd voor gaan reserveren. Ben benieuwd.

3. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of jullie me nou verkeerd begrepen of dat ik jullie nu verkeerd begrijp, maar ik doelde alleen op de CGI in de geremasterde versie van de eerste Star Wars trilogie. De CGI die ze daar in hebben gestopt ziet er gewoon niet goed uit. Daarnaast steekt het ook nog eens ongelofelijk af tegen de poppen en kostuums die ze eerst gebruikten. Het voegt gewoon bar weinig toe. Doet er zelfs afbreuk aan als je 't mij vraagt.

Het doet me een beetje denken aan de South Park aflevering waarin Spielberg en Lucas Indiana Jones verkrachten. Alles in die aflevering is zo ontzettend waar. Ze verkrachten gewoon hun eigen films.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.616
    Letters From Iwo Jima

Interessante film, die de kant van de 'tegenstander' beter belicht.
    Ik ben deze film gaan kijken na The Pacific, omdat het hetzelfde team is die het produceert.

Allereerst ben ik blij dat Clint Eastwood goed de tijd heeft genomen om het beeld achter de oorlog heeft laten zien. Vooral de indoctrine van de Japanners, die een soort van gehersenspoeld worden door hun officieren, is erg interessant om te zien. Het is nogal lastig om voor te stellen wat de Japanners allemaal doen voor hun vaderland, maar deze erecode wordt mooi duidelijk gemaakt door Clint Eastwood. Er zijn zelfs bepaalde momenten in de film die me echt ontroeren, want deze film rust helemaal niet op zijn actie momenten.
    Letters From Iwo Jima zijn sterkste momenten zijn de gesprekken tussen de soldaten, waar de kijker bewust wordt van de motivatie van zijn acties.
    Al met al een hele goede oorlogsfilm die het niet moet hebben van zijn pief paf poef momenten, maar erg ontroerend en de oorlog achter de soldaten goed weergeeft.

Cijfer: dikke 8, iedereen die the Pacific heeft gezien moet dit zeker kijken, veel beter dan die serie IMO.

Laatst bewerkt: 27 mei 2010
  5. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    The Taking of Pelham 123

Leuke film, goeie rol van Denzel Washington. Verder niet heel bijzonder.

7/10

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    The Book of Eli
    Wist totaal niet wat ik zou verwachten, maar was toch erg goed! 8/10

Shutter Island
    Weer een prima film met een prima verhaal. 8/10

7. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Schindler`s list
    Moet iedereen gezien hebben, zo simpel is het.
    [9/10]

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    @ tyrant Vergeet dan niet flags of our fathers te kijken.
    Ook van Eastwood alleen dan vanuit het Amerikaanse perspectief.
    En ook deze film heeft het niet van de actie momenten maar van de conversaties!
    Maar wss wist je dit al 8)

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.616
    Lekkere onderbouwing zeg 8)

@Scarluuk, jup, die heb ik ook gezien! Zeker ook een goede film, maar van dit drieluik is Letters From Iwo Jima toch duidelijk het beste.

10. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Nou vooruit.
    De film is gewoon zo verdomd goed in zo`n beetje alle aspecten die een film goed kan maken, het camera/acteer laat bijna niks te wensen over. Maar daarnaast vond ik het verrassend hoe confronterend zo`n film als Schindler`s list nu nog kan zijn. Waarschijnlijk weet je het einde al, maar toch is het geen voorspelbare film. Deze film heeft gewoon "dat ene" wat het een magisch goede film maakt.
    Als het een minpuntje mag zijn: hij mag wel iets korter. Ik was niet in staat om hem in een zit uit te kijken. (195 minuten)

11. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Book of Eli had zeker gave momenten!! Vooral de scene onder de brug in het donker vond ik zelf erg gaaf gedaan, en rond het einde de twist. Wow zag ik zo niet aankomen!

Shutter Island gewoon niet gezien....Baal nog steeds dat ik die gemist heb...

12. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    Youth in Revolt 8.5/10

Comedy met een van die dudes uit Superbad... Zeker de moeite waard, vol humor..

Unthinkable 8/10

KIJKEN, vet verhaal, nieuw!...

SPOILER ALLEEN ALS JE HEM GEZIEN HEBT! ! !

Jammer van her einde... Had wel willen weten wat er verder gebeurd nadat de teller op 0 komt.. Vandaar dus -1 puntje

The wolfman 6/10

Wat een tegenvaller... Had veeeeel beter gekunt...

Capitalism, A love story 10/10

Micheal Moore doet het weer...

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja sorry, ik kan het toch niet normaal navertellen dus dat skip ik altijd:9 En wil niks spoilen.

14. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Zojuist The book of Eli gezien, echt een unieke film. Beelden waren erg mooi, deed me regelmatig aan Fallout 3 denken ook, ook aan Mad Max en dergelijken trouwens. Denzel speelt weer fantastisch en verassend genoeg was Mila Kunis niet fucking irritant en het acteerwerk was eigenlijk goed. Terwijl ik haar een werkelijke ramp in American Psycho 2 vind, ze verziekt de hele film. Niet dat de film uberhaupt iets voorstelt verder. Maar goed, Eli dus. Hele vette muziek ook en zeer vermakelijk. Gary Oldman ook erg nice, je herkent hem gewoon haast niet, speelt zijn rol echt goed.

Laatst bewerkt: 27 mei 2010
  15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Moet zeggen dat ik het einde wel een beetje een sof vond. het ging te lang door en alles werd te breed uitgemeten. Het bereiken van de eindbestemming en even snel de plot twist was wat mij betreft beter geweest.

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Hmmm, niet echt last van gehad eigenlijk. :) Maar ik moet eerlijk zijn, ik begrijp de film niet 100%. heb hem samen met mijn broer gezien en die weet het ook niet helemaal. Ik ga even een summary opzoeken zodirect.

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Dit verdient een 'bump' . :)

Net Shutter Island gezien, en vond hem geweldig. Geen moment verveelde deze film en was gewoon zeer boeiend. Maar ik zou toch graag willen weten hoe het nou echt zit met het verhaal.

Is hij nou wel echt 'gek' en zit ie al jaren op Shutter Island? Zou niet zo heel gek zijn als je ziet wat hij allemaal heeft meegemaakt natuurlijk. Of is hij er keihard ingeluist en is Shutter Island wel degelijk een hele duistere on ongure plek? Of zijn er een hoop theorien over de film en is er niet een definitieve waarheid over het einde, het hele verhaal?

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Mijn indruk was dat je eerste suggestie klopt.

19. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Dat tweede was niet eens in me opgekomen, echt geen moment aan gedacht.

20. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb de film zojuist gezien ik wou precies hetzelfde vragen :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina