Laatst had ik echt geen zin om naar Gamemania te gaan voor mijn oude games. Ik denk: Dump ze wel bij de FRS. Ik krijg daar zo vaak korting dat ik nu wel eens iets terug mag doen. Prima contact met het personeel ervan hier in Sneek. Hoop dus ook dat er snel een Gamemania komt in Sneek.
Even een vraag over die inruilacties. Ik wil bijvoorbeeld wel ModNation Racers hebben voor de PS3, maar ik wil geen spellen kwijt in mijn huidige PS3 collectie. Voor de Wii en de 360 heb ik wel genoeg spellen om in te ruilen. Mag dat niet dan? Vind het een beetje een rare regel.
Man: Lever ze gewoon in, de games die je weg wilt doen. Waardebonnetje vragen en daar die game van halen die je wilt. Voila. Ik doe het ook altijd in Leeuwarden als ik er ben. Hoogste waardebon van mij was iets van 130 euro.
Bij oude games is het wel handig om in te leveren, maar laatst wilde ik BlazBlue inleveren en daar zou ik maar 8 euro (waardebon) voor krijgen. Spel was toen nog niet eens 2 maanden uit. Dan houd ik hem liever zelf. Maar de onverkoopbare spellen kan je wel goed bij ze dumpen.
Ben benieuwd hoe dat straks gaat als de ontwikkelaars en uitgevers dat nieuwe betaalsysteem willen invoeren. 2e hands word dan bijna niks meer waard en daar zit ik niet op te wachten. Zal helemaal een probleem worden voor de shops, die toch een groot deel leven van tweedehands.
Hebben ze deze week weer zo een actie dat je 2 spellen in kan leveren en dan nog maar 30 euro moet betalen?? Zo ja, hoor ik graag welke...
Volgens mij niet. De aanbiedingen van de folder liepen tot 5 juni. En ik heb online nog geen nieuwe folder zien staan. Geen idee hoe vaak er een nieuwe folder verschijnt.
Denk je? Ik denk wel dat ze aardige marges pakken op 2e hands spellen maar of het echt een heel groot deel van de omzet is vraag ik me af
Die marges zijn volgens mij wel redelijk dik inderdaad. Spellen die ze inkopen voor 2 euro gaan er zo voor een tientje weer uit. Hoeven ze niks voor te doen, alleen wat stellingruimte voor te reserveren. Denk dat ze het vooral moeten hebben van de nieuwe releases. Denk dat ze zo tussen de 7-10 euro pakken op een game.
Net een lading met oude 360 games gedumpt bij de Game Mania (zo'n 15 stuks + 3 oude DS games). Ik raakte ze echt nergens kwijt en was Marktplaats meer dan zat. Er zaten geen nieuwe games tussen de nieuwste was Ghostbusters The Game en de oudste toch wel Kameo. Toch nog 100 Euro voor deze lading gekregen . Daar raakte ik het in ieder geval niet voor kwijt op Marktplaats.
Dus als je bv. 7 games heb waarvan 2 best nieuwe weet iemand hoeveel spellen je daarvan mag omruilen?Ze zijn in goede staat.En mag dat dan ook voor een andere console?
Volgens mij gaat het erom dat je met een tweedehands exemplaar dan niet meer online kunt tenzij je betaalt (correct me if I am wrong)
Klopt, bij Mass Effect 2 heb je onder andere het Cerberus Network, bij BF2 Bad Company de VIP key en volgens mij was het zelfs zo bij UFC 2010 dat je alleen online kon spelen als je een key invult die je krijgt bij een nieuwe game. Nog even en je moet een serial key invullen om een game te spelen op je console.