De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Op welke instelling kan ik hem dan het beste zetten? 1080i? 1080p? Of hoger?
     
  2. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoger? Welke resolutie is dat dan als ik vragen mag?
    1080p is beter trouwens.
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ow, heb mn Xbox nog niet aangesloten, dus weet ze ff niet uit mn hoofd, dacht dat je ook nog 1920 had, maar blijkbaar staat 1080 al voor Full HD. Ik weet dat p beter is, maar is 1080p ook het beste op een HD Ready tv (is volgens mij 720 p of i) aangesloten via HDMI, dus niet Full HD?
     
  4. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    op een HD ready tv kan je (zoals de naam al zegt) geen FullHD op weergeven dus maximaal 1280x720 (oftewel 720p of 1080i)
    FullHD is 1920x1080p en is niet weer te geven op een HD ready tv.

    Als je je xbox via HDMI aansluit op je tv kun je dat inderdaad doen met een HDMI/VGA of component kabel om 720p te krijgen.

    de p staat overigens voor Progressive en de 'i' voor interlaced.
    Wil je weten wat dat is, kijk dan ff in de startpost.
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Iemand een tip voor een goede, maar ook betaalbare HDMI switch die automatisch switched nadat je de bron activeert?
    Mijn HDTV heeft namelijk 2 HDMI ingangen waar nu m'n PS3 en Popcorn Hour op aangesloten zijn. Krijg over enkele dagen de UPC HD-DVR binnen, dus kom een HDMI poort tekort.

    Iemand een aanrader?
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Geloof dat Gerjan er 1 via Ebay had, maar betwijfel of die direct switcht.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Via www.chelloo.com kom ik wel uit op paar modellen maar die kosten al gauw €100,-
    Misschien ben ik dat sowieso wel kwijt, maar wellicht weet er iemand een iets goedkopere oplossing.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hdready hdtv's kunnen tegenwoordig gewoon 1080p als inkomend signaal aan hoor.
    Natuurlijk wordt dit vervolgens gedownscaled naar de reso van de tv, omdat de tv geen 1080p kan weergeven. Net als 1080i overigens.
    Soms is 1080p nog net iets mooier, soms zie je geen enkel verschil, maar dat verschilt per tv.

    Gewoon n kwestie van proberen welke reso t mooiste beeld geeft.
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Maakt het bij een PS3 wel uit wat voor een HDMI kabel ik gebruik? Heb voor de 360 gewoon een goedkope HDMI kabel van allekabels.nl. Is zo'n kabel voor de PS3 (en als ik Blu-Ray kijk) ook goed?
     
  10. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 1 jun 2010
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heeft er iemand ervaring met een Toslink > Digitale Coax converter?

    [​IMG]

    Ik krijg van UPC namelijk de Cisco HD DVR en deze heeft een Toslink aansluiting. Nu heeft mijn Logitech Z-5500 een Toslink en Coax aansluiting. M'n PS3 zit al via Toslink aangesloten, wil de Cisco box dus middels deze converter aansluiten op de Coax aansluiting van de Z-5500 om geen gewissel te krijgen met de kabels. Is dit aan te raden of krijg je aanzienlijk geluidsverlies?
     
  12. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt niks uit.

    Ik heb voor de PS3 een hdmi kabel bij de Action gehaald voor €3,-
    En blu-rays zien er gewoon voortreffelijk uit! \o/
     
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    waarom sluit je je popcorn niet via component aan? ziet er ook goed uit op fullhd hoor :) neem aan dat je digital out gebruikt voor audio en niet HDMI?

    Zeg ook niet dat ze het signaal niet aankunnen, maar dat ze het niet kunnen weergeven ;)
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Kijk het wel even aan. De Cisco HD DVR blijft er gewoon standaard inzitten, alsmede de PS3. Mocht ik de Popcorn willen gebruiken, switch ik 'm wel even met de PS3. Gebruik de Popcorn toch niet full-time.
     
  15. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Volgens mij zal je heel weinig of geen verschil merken. Had er hier ook tijdelijk een die ook op de Z-5500 was aangesloten maar mij viel niks op.

    Verrek, jij zit ook op chelloo.com (hint naar hdmi kabel van 1,5m) :+
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ben jij dat. :+
    Zie het nu inderdaad aan je avatar.

    Ben overigens voor een Toslink Splitter gegaan. :)
     
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    @ Striker en Ferry: Bedankt voor de info, ik weet wat progressive en interlaced is, maar ik vroeg me gewoon ff af wat het mooiste zou zijn op mijn tv, omdat die het hoogste signaal wss niet weer kan geven.

    Dit is overigens mijn tv: http://download.p4c.philips.com/files/2/26pf9531_10/26pf9531_10_pss_nld.pdf

    Hier lees ik dat het scherm 720p en 1080i kan weergeven, maar 1920x1080i, wat verderop in de brochure ook wordt genoemd, is toch meer dan standaard HD-Ready Tv's hebben? Ik zal hem dan maar op 1080i zetten denk ik?
     
  18. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een progressief paneel (zoals iedere LCD/Plasma) met een resolutie van 1366x768 zal 1080i een scherper beeld geven dan 720p. Dit komt omdat bij 720p (1280x720) het scherm zelf de resolutie nog moet upscalen naar 1366x768p waardoor er details verloren gaan en het beeld waziger kan ogen. Bij 1080i (1920x1080) daarentegen zal de resolutie direct worden gedownscaled naar de echte resolutie van het scherm namelijk 1366x768p. 1080i op een HD ready scherm is altijd beter dan 720p ongeacht merk of techniek (LCD/Plasma).
     
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, helder verhaal, bedankt ;)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gebruik zelfde de volgende hdmi-switch.
    HQ AVSWITCH-45 - HDMI 4-1 PORT SELECTOR.

    De switch kan zowel automatisch als handmatig schakelen.
    Voor de afstandbediening wordt een externe infrarood oog meegeleverd waardoor je de switch audio/tv meubel kan verwerken.
    De spanning krijgt de HQ van het aangesloten apparaat,
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina