Wacht, Split/Second niet eentonig? Met maar 8 man over een behoorlijk klein aantal tracks rijden die *iedere* keer op dezelfde manier opgeblazen worden. Had er al snel genoeg van.
Als je voorop rijdt heb je niks om je te verdedigen bij S/S. Als je achterop rijdt heb je niks om aan te vallen. Bij Blur kun je tenminste altijd wat doen om te verdedigen / aanvallen, ik deel dus ook niet echt die ervaring dat als je voorop rijdt in Blur 'sowieso' wint. Spreek uit vele ervaringen. (Natuurlijk gebeurd dat wel eens, maar het is absoluut niet de norm.)
Hetzelfde met die Bolt. Ik heb niet het idee dat er 1 favoriete powerup is. Ik kies zelf het vaakste voor de Barge, en de Shunt voor de long range aanvallen. Bolt is vaak zelfs mijn last resort.
Ook vind ik het level systeem veel fijner bij Blur. En je hoeft niet eerst de SP helemaal uitgespeeld te hebben om online een kans te maken. Sowieso is het online gedeelte bij Blur veel uitgebreider.
Oh, grafisch gezien vond ik Blur btw prettiger. Zal niet zeggen beter, maar wel prettiger om naar te kijken.
Over de SP: In S/S zit misschien meer variatie, maar er is bijna geen enkel event buiten de races zelf die ik leuk vond om te doen. Ja, de eerste keer dat ik ze deed, maar daarna vond ik het wel mooi geweest. De career had niks langer moeten zijn.
Bij Blur kwam de variatie ook meer door het grotere aantal tracks. En iedere race is anders doordat je niet vaste punten hebt waar iets gebeurd. Je raced met 20 man; iedere bocht is gevaarlijk en onvoorspelbaar (maar toch ben je niet hulpeloos). S/S is veel te voorspelbaar.
edit: Oh, en die vreselijke rubberbanding! Kan niet vaak genoeg gezegd worden. Dat waren geen eerlijke races meer, waar ik het bij Blur uitdagend vond en nooit oneerlijk.
Ik vind Blur dus beter.
Laatst bewerkt: 6 aug 2010