De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, de C550 is de opvolger van deB550. Hij is dus wat nieuwer, en zal waarschijnlijk wat meer features hebben en wellicht een verbeterde beeldengine. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat je het verschil gaat merken. Waarom wil je trouwens een full-hd tv? Op 32" maakt dat weinig uit namelijk. Tenzij je van plan bent hem ook te gebruiken icm je pc, dan is full hd wel prettig.
     
  2. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het meer gebruiken voor me 360 games films enzo en ook normale dagelijkse programmas etc. \o/
    Dan ga ik maar voor die oudere versie als je toch niet zoveel verschil ziet qua beeld kon ik wel verwachten eigenlijk.


     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, de meeste mensen zullen weinig verschil zien. Als je ze naast elkaar zet zal het waarschijnlijk wel opvallen, maar het zal niet zo zijn dat de B550 een slecht beeld of iets dergelijks geeft. Hij is hier op het forum al zeer vaak langsgekomen, en werd voor zover ik me kan herinneren meestal aangeprezen als een goede budget-TV.
     
  4. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Hee,

    Hoe ver moet je nou eigenlijk van je beeldscherm af zitten? ik heb een 21,5 LG Full hd lcd monitor, maar als ik er bijv. 60 cm vanaf zit is het niet mooi beeld
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Onzin natuurlijk!

    Wanneer je een 1920x1080i signaal naar een hdready tv stuurt, dan moet deze t eerst de-interlacen en vervolgens downscalen. Meestal is het de-interlacen al een probleem.

    Het is algemeen bekend dat 1080i alleen een beter/meer gedetailleerd beeld kàn geven, mits de beelden langzaam zijn.
    Bij snelle beelden bij sport of gaming geeft bij verreweg de meeste mensen 720p het beste resultaat.
    Doordat bij enterlaced 2 halve beelden uit 2 verschillende frames worden gebruikt, passen ze niet precies op elkaar en krijg je bij snelle beelden het "kam-effect."Iedereen weet dat en hiervan heeft lange tijd een voorbeeld van gestaan in de startpost.

    Wat moet je doen? Gewoon zelf proberen en beslissen wat je t mooiste vindt.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2010
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Moet je zelf weten. Dus wat jou het meeste plezier geeft.
     
  7. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, het antwoord blijkt dus toch niet zo eenduidig. Ik zal wel eens testen bij snelle beelden. Heb je dat voorbeeldplaatje nog ergens?
     
  8. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon testen met verschillende bronnen (games, blu-rays en hdtv uitzendingen) en je eigen mening vormen.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je al 3D gekeken?


    je moet het zo zien:
    bij een interlaced signaal worden van frame 1 de even beeldlijnen gepakt. Daarna worden van frame 2 de oneven beeldlijnen gepakt en die worden dan samengevoegd.
    Je begrijpt dat bij snelle beelden zoals een autorace, bij frame 2 de auto al n stukje is verschoven tov frame 1 en dus zullen de beelden niet precies passen.

    Ik zoek t plaatje nog wel op ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2010
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk en het is echt ongelofelijk.

    Zo'n beetje iedere tv anno 2010 heeft een fatsoenlijke de-interlacer die dit probleem totaal niet van toepassing maakt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat al mijn hdtv's hier nooit een probleem gehad hebben. Uiteraard kan het zo zijn dat bij goedkope merken of oude budget modellen van Philips of LG een probleem kan hebben gespeeld.
     
  11. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb een optische switch gekocht voor uhm 12 euro geloof ik moet hem dan wel handmatig op apparaat 1/2/3 zetten maar werkt hier als een trein. Xbox erop, media player en mijn xboxdoos.
     
  12. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Led, Plasma of Lcd?
    Fulll Hd of HD Ready?

    Op dit moment hebben wij nog een kleine Philips Lcd tv van 58cm.
    En nog geen digitale tv, misschien dat wij in de toekomst digitenne van KPN nemen.
    Digitale tv van ziggo is alleen mogelijk in combinatie met een alles-in-1 pakket van ziggo.
    Dus dat doen wij liever niet. Aangezien wij geen vaste telefoon nodig hebben.

    De tv moet niet duurder zijn 700€.
    Er moet een goede component aansluiting opzitten die de xbox ondersteund.
    En het liefst een philips, tenzij een ander merk een veel betere tv heeft.


    Wat is de beste keuze voor ons?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kleine correctie ;)

    Edge Led of Full Led !
    [yt]lOYYE3BkzIc[/yt]
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    In dat prijssegment lijken me de Panasonic plasma full-HD TV's nog steeds een (van de beste) keuze(s) waar je weinig spijt van kan/zal krijgen.
     
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    En als je nou eens goed nadenkt, wat zal het overgrote deel van de bezoekers van dit forum hebben? Juist, een goedkopere, vaak wat oudere TV. Dus het is vrij simpel om te concluderen dat het overgrote deel van de bezoekers hier dat probleem zal hebben bij een interlaced signaal. Om dan te gaan zeggen dat het niet waar is omdat er modellen zijn die er geen last van hebben is een beetje dom. Dat is hetzelfde als zeggen dat elke VW golf snel is, want jij hebt ervaring met het 2.2 liter GTI model die natuurlijk ook vreselijk snel is. In werkelijkheid is er een groot verschil tussen de verschillende uitvoeringen en modellen.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    En dan kan je nog kiezen uit witte leds of rgb leds, local dimming of niet, etc. 8)
    Overzichtelijker wordt het er niet van in ieder geval.
     
  17. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die Ziggo hebben en HD kunnen ontvangen; je kan nu 3 maanden het HDTV keuzepakket gratis proberen. Je vraagt het eenvoudig aan via MijnZiggo.nl. Pas bij een van de laatste stappen wordt er pas melding gemaakt van de gratis 3 maanden. Je moet alleen niet vergeten dat je het wel zelf weer op tijd moet opzeggen! Anders moet je na die 3 maanden wel betalen... Het is gewoon per maand opzegbaar met een maand opzegtermijn.

    Ik heb het gister gedaan en het werkte meteen, maar het valt erg tegen. Veel scherper is het er niet op geworden en ook zijn veel programma's nog in 4:3 (!?! 8) ). Zelfs US-series zijn volgens mij nog gewoon SD... Discovery en National Geographic zijn wel de moeite waard! Maar goed, het is gratis dus het proberen waard :+
     
  18. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Zitten de publieke omroepen ook in dit pakket? (ivm WK :9 )
     
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, maar hoe zit dat dan bij MIJN tv? ;)

    Heb al eens de link gegeven: http://download.p4c.philips.com/files/2/26pf9531_10/26pf9531_10_pss_nld.pdf

    Dit is mijn tv, heeft die een goede de-interlacer zodat ik 1080i kan gebruiken zonder de nadelen van interlaced beeld, of kan ik toch beter voor 720 progressive gaan? Gaat hier met name over de Xbox, waar ik voor de keuze sta met deze 2 instellingen en op de Xbox speel ik vooral games, alhoewel ik eventueel ook wel DVD's (heb geen blu-ray speler) wil gaan afspelen op de Xbox als dat, mss op 1080i, mooier zal zijn dan op mijn zeer oude dvd-speler, van het tijdperk dat HD nog niet bestond (Of zal de Xbox geen mooier resultaat laten zien bij DVD's?)
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2010
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heb je sowieso. ;) Als je een HD decoder hebt, heb je ook NL1/2/3 in HD. Gratis!

    Dat is wel echt HD. Champions League ziet er altijd super uit! :9 Ben benieuwd hoe het WK in beeld gebracht wordt. Het wordt in ieder geval wel geheel in 1080i uitgezonden en niet zoals met de olympische spelen het schaatsen in SD ( 8) )
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina