The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 12]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Vet, laten we hopen dat het waar is, can't wait!

2. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom kondigen iedereen al voordat de E3 uberhaupt begonnen is hun grote games aan? Ik vind dat altijd zo jammer, ik word veel liever verrast...

Verder is dit gewoon schitterend nieuws :D. Ik hoop dat ze geen level-scaling in deeltje V stoppen.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Wat maakt het uit of het tijdens de E3 of voor de E3 wordt aangekondigd, de verassing lijkt me even groot.

Of weet jij meer 8).

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Wat maakt dat nou weer uit?
    Je had de bekende gameplay balk en daarmee kon je de boel gewoon makkelijker zetten.

Voor TES V hoop ik op hetzelfde systeem. Punt! :9

5. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het systeem in morrowind toffer, heb je teminste dat je levelt ergens goed voor is, inplaats van goede armors en wapens zoeken.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Precies, ik heb liever een systeem in Fallout.. Dat je een quest gaat doen, maar dat je ziet dat je nog veel te slecht ben om te overleven. En daarom ff gaat levelen zodat je die quest wel kan doen.
    Maar volgens mij is Bethesda het daar inmiddels wel met ons eens.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Een tussenweg zou ik ook wel acceptabel vinden. Dus dat de wereld wel meelevelt maar dat er los daarvan nog tegenstanders en quests zijn die hoe dan ook sterker zijn en dus moeilijker. Bij Fallout gaat op een gegeven moment de uitdaging ook weg als je met 1 kogel uit de blackhawk de kop van een deathclaw eraf schiet.

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ook daar had je de moeilijkheidsgraden weer.

Jongens, je kan het jezelf zo makkelijk en moeilijk maken als jezelf wilt.

RPG's in de westerse wereld hebben nou eenmaal die mogelijkheid. Maak er dan ook gebruik van als je dat zo graag wilt. ;)

9. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Meelevelen is juist beter, dan blijven alle gebieden relatief intressant en kun je alles rustig doorlopen zonder over/onder leveled te raken.

Speel maar's Borderlands of Torchlight(Diablo) dan begrijp je wel hoe lame het is als je ff ergens terug moet voor een quest item o.i.d. en alles is zoveel levels lager dat je er alleen maar een beetje boos hoeft te kijken om bazen te killen.

In Oblivion kun je nu gewoon een dungeon/gebied overslaan en hem later doen als je ff geen zin/tijd daarin hebt. Als het niet meeleveled dan moet je hem doen of anders ben je te hoog later, of nog erger als je een paar extra dungeons doet level je weer teveel en is alles weer te makkelijk.

Oblivion systeem was perfect ;) moeten ze echt houden zo.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Gaat er helemaal niet om of het makkelijk is of niet, gaat om uitdaging.
    Op zich is het systeem geen probleem, maar het KAN zo zijn dat het een beetje onspeelbaar wordt.

Laatst bewerkt: 4 jun 2010
  11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Dan moet je meer oefenen. :+

Ik ben in bijna alle games nog een casual figuur, noob zou ook volstaan. In Oblivion ben ik echter heer en meester met alles zo'n beetje.

Als ik deze game met mijn ogen dicht kan doen, dan moet iedereen dat toch kunnen?

We hebben het wel over mij he. :+

12. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Oblivion is ook niet echt lastig, de AI is heel voorspel baar en de meeste aanvallen kun je ontwijken. Enkel die spin-bitches worden nogal dodelijk als je je balkje ver hebt staan, met die kut paralyze spinnetjes van d'r |:-
    (maar ook daartegen kun je een ring equippen of AoE spell gebruiken)

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Gast jij speelt op het makkelijkste niveau.
    En ik zeg nergens dat ik het niet kan, het was hypothetisch.
    Mijn character is super uitgebalanceerd.

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Mooi. :9:+

15. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ben gisteren weer begonnen met een Destruction Mage. Jezus wat een geweldig spel is het ook zeg!
    Ik ben pas 3 uur bezig op mijn nieuwe character, dus ik kan nog altijd iets anders gaan doen. Aan iemand die er ervaring mee heeft: Is het aan te raden om het spel af te maken met een Destruction Mage, of is het leuker om met een ander soort class te spelen?

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Mages vind ik erg leuk, met name omdat ze erg sterk kunnen worden. ;) Met Alteration en Illusion kan je ook erg leuke dingen doen. :)
    Is Destruction Mage trouwens een class die je kan kiezen uit de lijst? Ik maak er altijd zelf één! :eek:

17. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Heb ik ook gedaan, met High Elf. Heb misschien een beetje een verkeerde combinatie van skills gepakt trouwens:

Mijn hoofd skills:
    -Armorer
    -Alchemy
    -Athletics
    -Destruction Magic
    -Illusion
    -Light Armor
    -Security

Attributes:
    -Intelligence
    -Willpower

En dan als Sign heb ik the Lady gekozen. (meer Magica en Endurance).

Ik loop nu een beetje vuurballetjes te schieten op iedereen, en tot nu toe is het best vermakelijk :thumbs:
    Maar hoe zit het met de Destruction Skill op hogere levels? Zijn die een beetje leuk?

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Jawel, maar ik grijp ook al gauw weer terug naar de vuurballen.
    Is ook een spreuk die gewoon hele vuurshit in een keer afschiet.
    Veel steken in Willpower en Magicka steken dus. ;)

Laatst bewerkt: 5 jun 2010
  19. Leoni

Leoni Daedric Kitty XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    23
    Bretons hebben van zichzelf meer magicka en kunnen hier ook beter tegen als het als aanval op je wordt gebruikt.

Laatst bewerkt: 5 jun 2010
  20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Er deugt iets niet aan sommige DLC van deze game. Mehrunes Razor is na het uitspelen zwaar bugged.

En dan Knights of the Nine. Begin ik aan de laatste slag van de game. Iedereen van mijn team gaat dood, maar na het uitspelen lopen ze mij doodleuk weer toe te juichen.

Konden die gasten gewoon looten toen ze dood waren. Nu leven ze in eens weer. :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina