Ik persoonlijk vond het verhaal en de singleplayer geweldig, maar er zijn mensen die het te eentonig vinden en afhaken.
Als je het in films zou moeten uitdrukken, is het een mengeling tussen Blood Diamond en Lord of War Uit de startpost
Steden zou ik het niet noemen, dorpen zitten erin. Wegen zijn hoofdzakelijk zandpaden. Tussen de dorpen en kampen zit vooral Jungle, rivieren, bergen en woestijn. Er zijn twee gebieden, namelijk het noordelijke en het zuidelijke. Twee gebieden lijken vrij veel op elkaar en je wisselt van gebied naarmate de story vordert.
maar als je al een auto hebt en je rijd rustig een dorpie in gaan ze je gelijk doodmaken of moet je eerst aandacht trekken?
Dorpjes mag je zelf niet schieten, schiet je dan schieten ze terug. Buiten de dorpen schieten ze zodra ze je zien.
Het lijkt hier wel msn met al die korte vragen en korte antwoorden. Probeer gewoon even wat reviews enzo (gametrailers etc) desnoods even Wikipedia. Dan vind je ook van alles
Toen ik je reactie las dacht ik eerst van gast, het is een Forum, daar hoor je vragen te stellen. Maar dit gaat idd een beetje ver @Hotymoty, koop het spel gewoon in de winkel, doe het bij de FRS want dan heb je 8 dagen om het spel om te ruilen dus als het niet bevalt breng je 'm gewoon weg en ruil je 'm om. Probleem opgelost.
Heb je hotimoty al aan je msn toegevoegd dat het ineens zo rustig is OT: Farcry 2 is gewoon voor de singleplayer een erg vet spel. Toen ik het kocht voor een euro of 70 (LE) kocht ik het omdat ik zin had om naar Afrika te gaan. Ik was er nog nooit geweest en heb het alleen maar gezien via beelden van Discovery Channel. Toen ik Farcry 2 speelde was het echt genieten. Ik vond het heerlijk om op een heuvel te liggen met een sniper, om vervolgens koppen eraf te schieten. Ik moet zeggen dat je gameplay technisch wel wat zaken hebt waar je door heen moet prikken. Toen het spel net uit was waren er al veel vroegtijdige afhakers. Dat komt omdat Farcry 2 je in het begin met zwakke wapens laat beginnen waar je later steeds betere kan kopen. Het is echter wel zo dat er in het begin al veel tegenstanders zijn en dat steeds weer spawnen. Rijd je over een weg, clear je een outpost en rijd je weer door. Nou als je weer richting de outpost rijdt dan zijn de mensen er weer. Later word je er echter steeds handiger in om ze snel te killen en raak je eraan gewend. Het is ook hier dat je steeds meer vooral ervan geniet dat je lekker over 't land kan touren en even later weer het water in gaat. Voor degene die gewoon het spel willen uitspelen en er niet te lang over willen doen zijn er naar mijn mening ook genoeg mogelijkheden. Je kan bijvoorbeeld een bootje pakken (meeste is per boot te bereiken) op het water is het erg rustig. Vaak gewoon van A naar B gevaren zonder battle en anders kan je ook een bus pakken (soort instant travel). En dan speel je en dan denk je (straks multiplayer doen!) maar dat viel voor mij helaas flink tegen. Sowieso had ik dat ook al een beetje bij deel 1, het voelt zo lame aan allemaal. Je kilt iemand waar je echt een paar honder kogels voor nodig hebt en hij valt gewoon dood neer zonder interessante ragdols etc. Het voelt gewoon gaar, maarja het is wel leuk om te zien wat mensen voor maps hebben gemaakt.
Het beste van de hele game vond ik gewoon te voet door jungle lopen en dan met dat pijltjesgeweer outposts afmaken/ missies doen. Dat gespawn van de outposts begon inderdaad redelijk vervelend te worden na een tijdje. Verder vond ik het jammer dat er niet zo heel veel dieren in zaten Multiplayer is inderdaad een beetje lame maar niet onaardig. Mapeditor is echt leuk om te doen btw