[PC] [MMORPG] Aion

Discussie in 'Games' gestart door Ebrithil, 26 jul 2009.

1. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Door dit spel zit ik weer te twijfelen op mijn PC te gaan pimpen tot een MMO-PC voor de huidige MMO's. Zucht- Teveel geld voor een 15 jarige. Minder 360, meer MMO of...
    Ik moet maar een baan zoeken en goed nadenken..8)

2. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Het is echt een drama met de servers op dit moment. NCSoft heeft de populariteit van de game gewoon zwaar onderschat, iets dat ze ook te kennen geven in het bericht op hun Facebook:

Jammer, ik had gehoopt om vanmiddag weer lekker mijn scout te gaan levelen.

3. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Het is me eindelijk gelukt een acount te regiestreeren. Maar waneer je de europese versie probeerd te instaleeren krijg je de koreaanse versie.

Hoe kan dat en wat moet ik doen?

4. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Bedoel je op het inlogscherm? Soms is het zo dat als je via de NCSoft Launcher op Aion North America klikt, dat je een Koreaans schermpje krijgt.

5. GrEyFoX1987

GrEyFoX1987 Derp.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben inmiddels weer gestopt met spelen.. het spel zelf qua game mechanics zit echt goed in elkaar. Maar een week lang elke dag maar een half uurtje kunnen spelen omdat ik eerst elke keer 3 uur moet wachten vind ik iets teveel van het goede, ook werd het mij gewoon teveel farmen... ik moest 4 miljoen xp farmen om verder te komen zonder quests.... ze zoeken het maar uit :) back to wow!

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Bump-

Zijn er nog mensen die AION spelen? Als het mogelijk is, zou ik graag wat vragen willen stellen.

7. Legacy

Legacy Dodelijk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het gespeeld, dus misschien kan ik wel antwoorden. Ik ben gestopt met WoW en ik wil wel weer eens kijken hoe of ik verder kan gaan met Aion.

8. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn vragen waarom meer over lag, of er volle servers zijn, hoe de community is, bots/hackers/mensen in dat hoekje en dergelijke. Misschien kan je me vertellen hoe het zit met grinden etc.? Wat vind je van het spel zelf?

9. Legacy

Legacy Dodelijk

Leuk Bevonden:
    0
    Over lag en hoe de community nu is kan ik niet oordelen omdat het bijna een jaar is dat een maandje of 2 heb gespeeld de community vond ik een stuk volwassener en aardiger als die van WoW.

Het is een redelijk grind game hoor omdat Korea. ;) Op het begin zul je er weinig last van hebben en dan kom je makkelijk door de levels heen met de quests maar later zul je toch een heel stuk moeten grinden om de levels door te komen. Het levelen gaat ook een stuk slomer als dat van WoW dus daar zul je wel even zoet mee zijn.

Het is een leuke game ook al ben ik niet eens tot de high end content gekomen maar daar heb ik weer over horen zeggen dat je redelijk snel op ben uitgekeken omdat er niet zoveel te doen is. Het is ook meer een PvP based game maar er is natuurlijk ook voldoende PvE content (Van horen zeggen is dit echt hardcore) Er is al een nieuwe grote update 1.9 die volgens mijn al live is en wat weer meer content brengt (wat precies weet ik zo niet) maar NCsoft kennende krijgen we vaak grote updates.

Lees anders even de site en ik ook de PowerWiki. ;)
    http://uk.aiononline.com/
    http://powerwiki.uk.aiononline.com/aion/

/EDIT: Ik zie ook dat 2.0 er al aan komt (?) en dat gaat genoeg verandering/verbetering brengen oa nieuwe dungeons;
    http://powerwiki.na.aiononline.com/aion/Korean PTS: Initial 2.0 Patch Notes

/EDIT2: Ik wordt nu nog gerickrolled. :emo: :p

Laatst bewerkt: 7 jun 2010
  10. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Oh zie hier ineens het Aion topic verschijnen. Zijn er nog veel mensen die het spelen dan, en loopt de endgame pvp vlot? Ik heb met m'n oude Lineage 2 guild gespeeld vanaf de launch maar door tijdgebrek ben ik al redelijk snel moeten afhaken.

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Patch 1.9 is 3 dagen geleden ongeveer verschenen, daarnaast heb ik de wiki al doorgelezen (Spiritmaster_O_). Alleen lees ik nu veel over de endgame en dat het niet bepaald goed is (AionSource). Daarnaast waren er nog andere nadelen, waar ik even niet op kan komen.

Ik vind het erg zonde dat er geen 10 dagen trial is zoals bij WoW. Volgens mij is er wel een soort trial t/m level 7, maar dan kan je niet eens vliegen.

12. Legacy

Legacy Dodelijk

Leuk Bevonden:
    0
    Vliegen kan pas vanaf lvl. 10. Super gaaf dat er wel animatie filmjes tussendoor zitten bij het questen. Ik ben net met een vriend wezen levelen en ik ben nu pas lvl. 7. En dat maar in een paar uurtjes. :eek:

Ik ben een Gladiator.

13. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Vind je het zover de 45 euro waard? En als je weer speelt, zijn de servers een beetje druk?

14. Legacy

Legacy Dodelijk

Leuk Bevonden:
    0
    Opzich wil ik nu wel doorspelen tot de endgame content dus ik zou er zo weer geld voor neer tellen. Vooral met 2.0 in zicht kijk ik er helemaal naar uit. :D Het enigste nadeel is dat de vrijheid niet geheel uitgebreid is (Je zou niet in alle hoekjes van de game kunnen komen) maar dat kon ik eerder ook al zeggen... :p

Melees zien er hier zo gaaf uit hè. _O_

http://www.youtube.com/watch?v=ZHl0nkXlL-A

:D

De servers zullen niet bomvol zijn maar tijdens je avontuur zul je geregeld mensen tegenkomen. ;) Maargoed als je de Aion Forums lees zie je zoveel qq dat de game redelijk Koreaans is qua endgame. Super lage droprates (PvE), hersenloze grinds voor je geld etc. dus ik verwacht dat de populatie de aankomende tijd wel wat minder wordt maargoed volledig dood gaat het toch niet aangezien de nieuwe update weer nieuwe mensen brengt etc.

Ik hou van typische aziatische elementen in een MMO dus mijn hoor je er niet over klagen.

Ik weet niet welke MMO's je allemaal hebt gespeeld?

15. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb best lang Maple Story gespeeld (USA/EU/Private servers), tevens heb ik 9Dragons, RF Online, S4 League, Cabal Online, Gunz, Rose Online (niet erg veel), 12Sky, 12Sky2, DOMO (niet erg veel), Robots (van Acclaim) en nog meerdere MMO's gespeeld waar ik niet op kan komen.

Aangezien ik weer terug ga naar MMO's, zit ik na te denken om óf Aion óf WoW te spelen, met S4 League als een geweldige tussendoortje_O_. Ik kan ze ook allebei spelen, maar met zulke grote titels zal dat moeilijk worden. Ik kan een lijstje maken met de redenen zover waarom ik spel A of spel B zou spelen.

Voelt het aan alsof je vaak in je eentje traint? Met een party trainen vind ik altijd prettiger en gezelliger. Kan het zijn dat je niet veel mensen ziet omdat je nogal een laag level bent (mits je nog lv7 +- bent)?

16. Legacy

Legacy Dodelijk

Leuk Bevonden:
    0
    Tijdens het levelen moet je er rekening mee houden dat je voornamelijk alleen speelt, de chats zijn niet zo heel actief. In de stad zelf zie ik vaak genoeg dat er parties worden gezocht voor end game content. Een maat van mijn is al level 40 en die zegt precies hetzelfde, soms kun je wel eens makkelijk parties vinden maar soms duurt het ook een tijdje. Er is wel genoeg leven hoor niet dat je denkt dat je de enigste bent die speelt of zo.

Ik denk dat WoW meer iets voor je is. Genoeg parties te vinden, drukke chats makkelijk om mee te beginnen en om te levelen maar de communitie is erg verbaggerd de laatste paar jaren. Ik heb WoW rond de 4 jaar met veel plezier gespeeld maar het is leuk geweest. Cataclysm gaat WoW weer helemaal opleven en het ziet er ook prachtig uit maar ik ben het hele Warcraft gedoetje een beetje zat.

Ik zou zeggen heb je nog nooit Warcraft gespeeld kies daar dan voor want de afgelopen jaren heb ik erg veel plezier gehad in WoW. :+

/EDIT: Beiden spelen gaat niet lukken zeg ik uit eigen ervaring. :+ Vooral bij WoW is/was de verslavingsfactor groot genoeg om jaren lang geen games te hoeven kopen.

17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat WoW spelen het beste voor me is. Ik speel MMOs voornamelijk ook voor de sfeer die de community oplevert. Echter speel ik het natuurlijk het meest om het spel zelf. Je hebt vaak genoeg 'dick heads' rondlopen, maar als je éénmaal een guild hebt en mensen kent, wordt de ervaring al een stuk beter.

Best jammer dat AION niet zo vol is als ik had gehoopt. Wie gaat er immers niet twijfelen om het te spelen na Aion,The best video of Aion you have never seen (with fight) en Aion Class Presentation te hebben gezien. De summons van de spirit master zijn simpelweg awesome.

18. Legacy

Legacy Dodelijk

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook waar. Level Guilds zijn er in overvloed en als je eenmaal 80 bent volgt alles vanzelf wel. Maar als beginner kan dat nog wel even duren aangezien je alles wel 'wilt' zien maar er zoveel in een keer op je afkomt. :p

Nu mag je doorgaan in het WoW Topic. :cool: :p

19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Het online spel Aion is vanaf februari gratis te spelen. Game-uitgever NCsoft maakt dit bekend omdat de betaalde versie niet langer in trek is bij gamers. Het bedrijf werkt samen met gamestudio Gameforge om het gratis spel te voorzien van nieuwe opdrachten voor de spelers.

Free2Play dus.

20. Legacy

Legacy Dodelijk

Leuk Bevonden:
    0
    Met een cashshop waarschijnlijk.

Dit is sowieso het einde van Aion. :x

Deel Deze Pagina