Damn, ik heb gisteren echt 2 gigantische glitches gevonden in de Arena. Nee, niet die ene dat je daar op die paal kan gaan zitten en dat ze jou dan niet kunnen raken
Ze hebben allebei met sneak te maken, die ik nu op 79 heb zitten zonder bonussen.
De eerste: Helemaal op het begin, als je de arena binnenkomt, moet je in dat stukje voor het hek waar je moet wachten helemaal links in de hoek gaan bukken. Dan je boog pakken, en alvast een pijl pakken. Als het hek dan open gaat, loopt je tegenstander meestal meteen naar het midden, maar omdat je in Sneak mode zit kan hij je niet zien. Als je dan meteen een pijl door z'n kop heen knalt wordt hij een stukje naar achteren geduwd, waardoor hij je niet meer kan vinden. Als je niet meteen schiet loopt hij automatisch een stukje verder en dan vindt hij je meteen. Maar omdat hij nu 50 centimer naar achteren staat wordt dat niet getriggerd. Dan kun je dus Sneak attacks op hem blijven geven tot hij dood is.
De tweede is iets minder laf, maar nog steeds een glitch volgensmij. Als de poort opengaat moet je meteen naar de een van die palen toelopen en erachter gaan Sneaken zodat je tegenstander je niet kan zien. Hij zal dan wel op de paal af komen lopen, maar hij valt je niet aan (je blijft wel in combat mode). Vervolgens cirkel je met hem een beetje om de paal heen, totdat je een goede hoek hebt waarin je hem goed kan besluipen van achteren. Vervolgens pak je een dagger, en sla je hem in zijn rug met 6x Sneak bonus. Je zou verwachten dat hij dan meteen omdraait, maar om de een of andere reden doet hij dit dus niet. Als je een dagger hebt kun je gebukt snel genoeg aanvallen om dit zo te houden, dus kun je hem meestal in 5 of 6 klappen omver slaan, zonder dat hij terug aanvalt.
Ik heb gisteren in 1.5 uur heel de Arena uitgelopen omdat ik geen zin had om iedereen maar te gaan kiten als archer, of mezelf kapot te laten slaan door een Orc terwijl ik een klein zwaardje de lucht inhield.
Ik heb hem al eerder wel normaal uitgespeeld, en dat was best te doen, maar als je dus een keer tegen een dik moeilijke opponent moet (bijvoorbeeld die 3 Argonian prisoners) dan kun je gewoon even deze tactieken toepassen en dan is het best te doen
EDIT: Wat ik ook nog had gedaan, geen glitch overigens: Ik had van de mages guild een Staff of Paralysis gekregen . Dat kan ook best nuttig zijn in de Arena. Gewoon even iemand 6 seconde op de grond gooien met die staff, en vervolgens helemaal overhoop slaan terwijl hij daar ligt en vervolgens op staat. 4 keer herhalen en je bent klaar.
Laatst bewerkt: 13 jun 2010