[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 5]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    De games kan je idd kiezen of je 3d speelt, maar ik denk als je eenmaal de optie hebt je ook het maximale eruit wil halen (wie speelt er tegenwoordig nog op een "normale" tv ipv een HD breedbeeld toetstel?). Ik wist nog niet zeker hoe het 3d precies werkte en of je daarvoor een aparte tv nodig had (kon wezen dat je alleen een 3d bril nodig was). Helaas is dat wel het geval dus =(

2. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik speel op een SD TV...Ookal zit ik nu rond te kijken naar een grotere, nieuwere (HD/HD ready) TV om te passen bij mijn PS3. Echter vind ik een TV kopen van meer dan 1500 euro (prijs die ik zover heb gezien) alleen om beter te gamen, iets te duur. Daarnaast vind ik dat sommige games of films beter in hun waarden zijn als niet-3D. Zo vond ik Iron Man 2 een goede niet-3D film en zou ik ModNation Racer ook niet in 3D willen spelen. Dit is alleen mijn mening, dus het kan voor andere mensen anders zijn.

-Sniff- Vergeef me voor de post na me vorige post, maar sinds het PS3 gedeelte niet super-actief is, kan het lang duren voordat iemand hier post...:eek:

In ieder geval, zoals eerder gezegd, ga ik een PS3 kopen. De ModNation Racer met PS3 SLIM 250 GB krijgt nu mijn voorkeur. Echter vind ik MNR net zoals Mario Kart een spel wat leuker is met een extra controller erbij. Tenzij mijn ouders willen mee betalen, ga ik het met mijn 'eigen geld niet redden'. Ik moet niet rekenen op mijn ouder's geld, dus laten we zeggen dat het niet lukt om een extra controller te kopen.

Nu begin ik dus te denken om een PS3 slim van 120 GB te kopen voor 300 euro. Daarnaast koop ik InFamous en nog een ander spel van +- 30 euro erbij. Hierdoor kom ik op hetzelfde bedrag uit van de MNR PS3 pakket. Alleen vraag ik me af; wat doe je precies met al die geheugen (120 en 250 GB)? Mijn oude XBOX 360 had 60 GB geheugen, maar die heb ik nooit vol kunnen krijgen. Zijn de bestanden op de PS3 groter of...? Simpelweg, hoe maken jullie gebruik van al die geheugen die je tot je beschikking hebt? En wat zijn jullie meningen over de 120 vs 250 GB kwestie?

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    250 GB ga je nooit vol krijgen tenzij je van plan ben films en muziek op je PS3 te zetten. 120 gb ook niet in dat geval. Ik heb een 60gb launch model en ik heb nog nooit mijn PS3 vol gekregen. Ook niet eens in de buurt van vol. Maar ik zet dan ook geen muziek of films op mijn ps3.
    Als ik nu weer een nieuwe PS3 zou kopen zou ik voor de PS3 met de kleinste hardeschijf gaan, aangezien ik maar weinig nodig heb.

Dus het ligt er maar net aan wat jij van plan ben. Als jij net zoals ik geen muziek of films op je PS3 zet dan heb je aan 120 meer dan genoeg.

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Naast natuurlijk content die je download van PSN of muziek/foto's/filmen kan/moet je ook games installeren op je HDD. Oude(re) games vereisen een install van gemiddeld dan de 4GB als je ze moet installeren. Tegenwoordig moet je games niet meer installeren of pakken ze nog maar een paar 100MB in. Sommige games hebben een optionele installatie en die is dan ook meestal een paar GB groot.

Als je dus gebruik maakte van de installatie mogelijkheid voor games op de 360, dan zal je met 120GB voor de PS3 ruimschoots toekomen.

5. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Films nemen toch ook niet veel ruimte in beslag? Zover ik het weet, is een film zo een 1 GB. Ik zal geen 120 films erop zetten. Echter hoorde ik iemand in een ander PS3 topic over grote bestanden (overdrijving: 50 GB bestand voor één uur full game trial). Zijn de meeste demo's van de PS3 spellen dan groot? Of is er net zoals bij de Xbox 360 de mogelijkheid het spel op je HD te zetten ivm laadtijden en dergelijke?

Een vraag wat nu ook in me opkomt is; kan je met de browser op je PS3 bijvoorbeeld YT filmpjes kijken en serie's op het internet zoals animes en andere filmpjes? Hoe is de kijkervaring via de browser? Met kijken in dit geval bedoel ik dus 'soepel' kijken en dat het niet dus 'beeld-stopt even-beeld'/stottert.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik heb mijn 40 gig wel vol gekregen. Oudere spellen moeten redelijk vaak geinstalleerd worden. Dat lijkt tegenwoordig minder vaak te hoeven?

Anyway 120 gig is dikke prima! En als het echt niet wil zet je er later zelf een grotere in. Stelt echt niks voor

edit: yt werkt prima. Weet eigenlijk niet hoe dat zit met HD content. Browser zelf vind ik bagger werken.

hd films kunnen zo 16 gig zijn, maar goed de ps3 speelt helemaal niet zoveel af (de 360 nog minder geloof ik). Daar kan je beter een mediacenter voor kopen (70 E heb je al een WD)

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Demo's op de PS3 zijn meestal iets groter (zo was de Uncharted 2 demo bv. 3GB).

En bij dat trail systeem download je de hele game die je dan voor één uur kunt spelen. Aangezien je heel de game download zet je dus eigenlijk heel de Blu-Ray op je HDD. Maximale grootte van een BR is 50GB en sommige games halen dat wel bijna, als gaat het dan wel over exclusives. Multi-platform games gebruiken meestal wat minder, maar je moet ook wel rekenen op minsten 10GB.

De vraag die je hier moet stellen is denk ik niet hoeveel games je gaat downloaden/proberen, maar als je wel zo lang wil wachten vooraleer een game binnen.

8. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Zoiets als dit? (mediacenter).

Zullen met die trial alle spellen van de PS3 te downloaden en te proberen zijn? Of is het net zoals demo's, waarbij de dev er zelf voorkiest om het beschikbaar te stellen? Daarnaast verwacht ik niet dat ik demo's erg lang op mijn HD zal houden, want als ik het leuk vind, koop ik het spel en kan de demo eraf. Hoeveel demo's zijn er eigenlijk in (of op?) de PSN?

En wat vinden jullie van de MNR PS3 pakket vs PS3 met inFamous en ander spel? Hierbij gaat het niet alleen om het geheugen, maar ook wat je erbij krijgt. Én gebruiken jullie de officiële controller van Sony of een D3mon controller (gezien op FRS)?

Excuses voor alle vragen, maar ik wil goed voorbereid zijn.

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij heb ik op het ps blog gelezen dat ze elke maand twee games selecteren die je kan downloaden, PSN games en/of Blu-ray games. Games worden m.b.t. gesproken taal gelokaliseerd. Denk dat ze de boel ook aanzienlijk zullen comprimeren om de bestandsgrootte acceptabel te houden.

Edit/

Nog even opgezocht:

Met betrekking tot Minis en PSOne Classics op de PSP:

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik gebruik gewoon de officiele Dualshock. Heb al twee anderen geprobeerd en mijn les wel geleerd.

Mbt je keuze: 120 gig is genoeg. Voor dat geld zou ik iig geen Infamous kopen. Spel is imo geen absolute topper. Je zou evt ook voor een 2e controller kunnen gaan.

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik een controller koop en een PS3 van 300 euro, heb ik geen geld voor een spel:x. Daarnaast lijkt inFamous me een erg dope spel en is het een onderdeel van mijn must-haves zover. Ik moet nog kijken wat mijn mogelijkheden zijn met 350 euro (en overleggen met me ouders).

12. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoelen ze daar nu weer mee ???

Of heeft het geen zinnige betekenis voor ons?

Edit: @hieronder, Dan is het goed. Ik heb namelijk al een PSP.

Laatst bewerkt: 16 jun 2010
  13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heeft verder geen betekenis, is volgens mij een geintje van hem richting de persoon die de vraag stelde. :)

Edit/

Content PSN+ voor de US is voor een deel bekend gemaakt:

Edit2/

Kwam op GoT net een link tegen naar het volgende nieuwsbericht m.b.t. firmware 3.40:

14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Morgen ga ik voor 277,- een PS3 Slim 120 GB halen bij MediaMarkt. Jammer genoeg kan ik niet goed koop spellen bestellen bij MO om die morgen te spelen. In ieder geval, ik vind het een lekker koopje. 23 Euro minder dan wat je normaal betaalt. Nu maar hopen dat ik PowerLines als PSN kan hebben:D.

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    €269 bij Wehkamp en bij Bol krijg je er nog een Blu-ray afstandbediening bij (Maar levertijd is daar wel 5-7 dagen). Maar goed, is maar €8 verschil. :+

Wou eerst zelf een 250GB kopen met GoW3, maar denk dat ik ook maar gewoon voor een 120GB ga. Heb nu zelf al Killzone 2, MGS4 en Uncharted gekocht voor €25 voor die 3 tweedehands. Kan eigenlijk alles lenen van vrienden maar wil alles zelf kopen. Denk dat ik er volgende week ook een ga kopen, alhoewel ik nog veel games te spelen heb op mijn 360 + WK. :+

16. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ach, voor een afstandbediening ga ik niet een week wachten. 8 Euro meer is ook niet veel geld voor een PS3. Ik ga waarschijnlijk inFamous erbij halen en volgende week Yakuza 3 en Ultimate Ninja Storm of Uncharted 2 (oid).

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is niet de originele Bluetooth AB van Sony :mad:
    De AB (infrarood) werkt met een losse usb-ontvanger en kost los € 14,99

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Heb de originele Sony afstandsbediening maar gebruik dat nooit. Batterijen gaan heel snel leeg en een controller is imo ook gewoon handiger

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Gebruik hem altijd voor het bladeren in de store.

20. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Doe mij maar de blu-ray afstandbediening. Controller maar onhandig en die moet je dan ook constant aan laten of zetten. Heb een Sony tv en met die afstandbediening kan ik ook mee bladeren maar mist net een paar knopjes en zo (bijna identiek) en die 16 euro die het toen koste ach ja.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina