Alpha Protocol

Discussie in 'Algemeen' gestart door Davey666, 1 jan 2009.

1. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    denk dat het uitgangspunt van deze game is, dat de gevechten RPG-based van opzet zijn en niet zozeer shooter-based; wie dat accepteert zal zich minder storen aan de run&gun onderdelen, je kunt het als het ware beter vergelijken met een Fallout (maar dan zonder het VAT systeem, waarbij je de boel stilzet) dan met een Gears of War... tuurlijk, het blijft een beetje clunky en behelpen, maar de echte charme van het spel wordt er niet door aangetast...

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Inderdaad, het is ook een RPG en stats bepalen wat er gebeurt...

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Niet te vergeten dat stats, lief zoveel en belachelijk mogelijk, gewoon in RPG's horen.

De stats zoals die getoond worden in Oblivion en Fable I waren gewoon erg cool. Je had allerlei dingen om te lezen en bekijken.

Het hoort gewoon in een RPG. Als deze game dat inderdaad in zich heeft, dan is dat gewoon een goede zet. ;):9

4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Kon 't niet laten, heb 'm toch maar gehaald, voor een mooie prijs op ebay gewonnen :D

5. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Iemand hem hier al binnen van Gamehubs?

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben er gisteren aan begonnen.. Ik was al niet al te optimistisch door de reviews, maar vooralsnogvind ik de game nog slechter dan de reviews.

De game gebruikt de Unreal Engine, maar dat is er niet aan af te zien. Wat een oude lelijke graphics, low poly, low textures, texture popups, bland colors, YUK! :x

Gameplay dan, mja, erg matig. De AI is erg slecht. Stealth is heel moeilijk te doen, dus dan maar spelen als een shooter met gadgets. Erg matige leveldesign, erg scripted en de verhaallijn is net zo boeiend als schoenen strikken.

Je hebt dan wel veel gadgets, skills en mods, maar in the end ren je van a naar b, via een van de routes, je voert je mission objectives uit, rinse en repeat. Geen enkele uitdaging, niet spannend, noppes...

Ik hoop dat het nog beter gaat worden dan dit ...

7. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind de meeste reviews ook redelijk hoog. Ze boren de game op een aantal punten de grond in. A.I., graphics, e.d. maar omdat de game wel veel opties heeft (al werken ze dus blijkbaar niet altijd even goed), veel endings e.d. krijgt de game toch een iets hogere score.

Jammer ieg, afwachten op Deus Ex 3 of anders maar weer eens Deus Ex uit de la halen.
    Maybe dat ik de game nog koop als die ~<10 euro is.

8. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik heb ook de game gisteren binnen gekregen en ben juist erg positief!
    Heb geen zin er nu iets over te schrijven want ik weel heel graag weer verder gaan :+

9. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik twijfel erg over het halen van deze game, waar kan ikdeze game het beste mee vergelijken? is he tiets ala mass effect?

10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Daar heeft het wel iets van weg, maar alles is veel slechter uitgewerkt.
    Enige wat ik wel leuk gedaan vind is het conversatie gedeelte...

Je hebt inderdaad veel opties, maar in de praktijk is het vooral run and gun in erg simplistische omgevingen met een ai uit de tijd van pong ...

11. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Dat verhaal is echt briljant! _O_
    Als je eenmaal je karakter kunt uitdiepen (met onder andere een soort van tweede klasse) en je steeds meer materiaal etc vergaart wordt het echt interessant.
    Het dialoogsysteem is inderdaad erg sterk. En vooral het feit dat jouw antwoorden zoveel invloed hebben op wat er gebeurd is episch :D

12. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik ben nu in de laatste stad, dus heb hem binnen niet al te lange tijd uit.
    Wat een geweldig en verslavend spel! Denk alleen niet dat ik hem nog een keer ga uitspelen, dat heb ik nog nooit gedaan en nu ook niet :)

Als er mensen zijn die hem willen overnemen (voor 30 inclusief) als ik hem uit heb stuur dan even een PM! :)

13. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Als je mij 5 euro betaalt wil ik hem wel overnemen. :+

Ok ietsiepietsie flauw. :p

Laatst bewerkt: 14 jun 2010
  14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb hem net uitgespeeld...

Naar het einde toe wordt het wat beter, maar overall vond ik het erg matig.
    Vooral het RPG/espionage gebeuren is erg slecht uitgewerkt en afwezig.
    Het speelt als een shooter met extras. Ik heb wel stealthy gespeeld, zonder te investeren in stealth skills, totaal overbodig en totaal stealth gaan is echt niet te doen bij deze game en ook helemaal niet rewarding.

Ik heb mijn punten in de assault rifle gestopt en in sabotage en toughness en dan die tech skill (naam ff kwijt).

Level design overal echt onder de maat van hedendaagse games, 10 jaar geleden had dit nog gekund.

En die AI, man, man, man, wat slecht. Breekt echt de volledige game, haalt alle spanning en taktiek uit het spel.

Nee, I've had enough! NEXT! :b:

PS: hij staat op de bazar, kom em maar halen voor een zacht prijsje! :thumbs:

15. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik heb hem helemaal met stealth uitgespeeld.
    Alles gemaximized op stealth, pistols en martial arts.
    Het verhaal is nog wel het beste! Geweldig!

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb wel een aantal punten in martial arts genomen ook. Maar voor de silent takedowns is eigenlijk geen enkel punt in geen enkele skill benodigd.

En hoezo gadgets om camera's etc te disablen... de camera's zijn zo slecht dat je ze met gemak kunt omzeilen. En zo is het eigenlijk met de hele game ...

Nee, deze game is echt een missed opportunity ...

En wat vond je zo geweldig aan het verhaal dan? Is toch allemaal erg standard fare ?
    En de nieuwigheid is ook snel van het convesrsatie gedeelte af en dan blijkt het erg voorspelbaar te zijn...

Laatst bewerkt: 15 jun 2010
  17. Snatcher NL

Snatcher NL Cyber Punk

Leuk Bevonden:
    0
    Zo zie je maar meningen verschillen ;)

Natuurlijk is de eerste indruk niet goed en komt het spel redelijk traag op gang. Wat idd in negatieve zin opvalt is de AI. Er zijn nog meer tekortkomingen die ik hier niet allemaal zal benoemen. Graphics zeggen mij zelf niet zoveel.

Feit blijft dat er forumleden zijn, waaronder ik mezelf reken, veel plezier halen uit Alpha Protocol. Noemenswaardig zijn de vele opties in het conversatiesysteem, het intrigerende verhaal, de karakters en het gevoel alsof je acties daadwerkelijk van invloed zijn op de uitkomst van het verhaal. En dat deze uitkomst bij elke nieuwe speelsessie er anders uit kan zien. De replay-waarde is hierdoor redelijk groot.

Kortom Alpha Protocol is geen hoogvlieger, maar absoluut geen slechte game als je het een kans geeft. Heb je echter minder geduld, een korte attentiespan en kun je niet leven met een slechte AI en de soms lineaire gameplay, dan raad ik je deze titel niet aan.

18. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Krijg m als het goed is vandaag binnen, RPG sites geven vrijwel allemaal positieve reviews, dus ik heb er zin in.

19. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik zal van het weekend ook een xboxworld review posten. Wat later, maar we hadden hem helaas pas ook laat.

Echt een spel met ups and downs.

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben ERG benieuwd naar de review! :cool:
    Wat mij betreft een game met veel meer downs dan ups. En ik ben een echte RPG fanaat, zal niet snel afhaken bij een RPG. Maar ik vind AP niet echt een RPG. Het is een shooter+. En wat ik jammer vind is dat je 75% van de gadgets, upgrades, mods, skills, etc, helemaal niet nodig hebt...

Bijvoorbeeld: het spel zit vol met camera's die zo makkelijk te omzeilen zijn dat je nooit een EMP hoeft te gebruiken...
    Silent takedowns zijn ontzettend makkelijk te doen zonder een punt in stealth...
    En zo nog veel meer ... =(

Deel Deze Pagina