Ik loop mij suf te zoeken naar enige informatie of de Xbox in de nabije toekomst Blu-ray gaat introduceren. Onlangs een led-tv aangeschaft, true-HD. Logischerwijs wil ik dus mijn oude dvd-speler weggeven en een blu-ray voor in de plaats zetten. Tegelijkertijd denk ik erover om een Xbox aan te schaffen, had gehoopt dat ergens dit jaar deze twee te combineren zijn. Weet iemand hier iets meer over? Is het een tevergeefse hoop? Graag wil ik weten wat mijn kansen zijn, dan kan ik oordelen of ik een blu-ray moet gaan kopen of wachten tot de vernieuwing op de Xbox. (ik wil wel tot begin 2011 wachten, maar echt niet langer)
BluRay is van Sony. Xbox is van Microsoft. Microsoft en Sony zijn geen vrienden. You do the counting.
Dat Blu-Ray deels van Sony is sluit Blu-Ray voor de 360 nog uit, maar MS heeft al laten weten dat ze zich focussen op de digitale distributie van HD films omdat ze geloven dat dat de toekomst is (wat het ook is, maar nu nog niet). Natuurlijk is dit waarschijnlijk wel deels een pr-praatje omdat ze Sony geen gelijk willen geven.
Ik begrijp de vete tussen Sony en Microsoft, echter denk ik dat de extra cashflow die de Xbox met Blu-ray in het laadje kan brengen niet te negeren is voor de dollarlovers bij microsoft, vandaar dat ik die hoop koester.
Sja, maar als ze Bluray willen gaan gebruiken, zullen ze Sony moeten betalen omdat zij in bezit zijn v/d patenten. En ik denk niet dat Sony het zo goedkoop af zal geven aan MS, áls ze het al doen. En Ms zit dan beetje met sja.. is het wel verstandig zoveel geld in onze directe concurent te steken?
HD hoeft niet per se BluRay te zien, zeker als het digitaal is . HD-DVD's zijn iig allang opgegeven, door zowel Microsoft als filmdistributeurs. En Sony gaat echt niet de BluRay techniek verkopen aan Microsoft hoor. Die Japanners realiseren zich maar al te goed dat BluRay een unique selling point is van de PS3. Er zijn zat mensen die de PS3 kopen als goedkope BluRay speler, of nog over de streep worden getrokken bij de keuze PS3/360. Zo'n concurrentie voordeel is echt niet te koop voor 50 miljoen euro hoor.
Je hebt een goed punt Tyrant, bedankt voor het verhelderende argument! Dan ga ik nu maar naar de electronicazaak! ;-) gr. Alex
Denk dat BluRay voor MS ook niet zo interessant is als het er puur om gaat om films op je 360 te kunnen kijken. Het zou handig zijn voor de opslagcapaciteit van games maar aangezien je dan weer het verschil krijgt tussen een 360 met of zonder BluRay en ze dan dus alle games op zowel BluRay als dvd moeten uitgeven, lijkt mij dat ook weer niet handig
Die beslissing ligt volgens mij niet bij 1 partij hoor. Het is echt niet alleen Sony die Blu-ray ontwikkelt heeft. Zo heeft Philips ook een groot aandeel gehad. Wanneer een producent een Blu-ray speler ontwikkelt draagt hij vele € af aan rechten. Ik heb wel eens zo'n sheet gezien naar wie die rechten allemaal toegaan. En dat zijn er echt veel hoor, grote namen maar ook een hoop kleine bedrijfjes. Het is denk ik, zoals eerder gezegd een kwestie van keuzes en strategien. Maar jammer vindt ik het ook wel!
Weet ik, weet ik, helaas! En als er geen nieuwe drager komt voor de volgende generatie consoles, durf ik er geld op in te zetten dat de volgende Xbox gewoon een Blu-Ray speler heeft. Tenzij er gekozen word voor een geheel ander opslagmedium, 64GIG SD kaartjes?
Jup, uiteraard heeft Sony het niet compleet zelf gemaakt. Philips met zijn CD kennis heeft natuurlijk ook super veel betekend voor de BluRay. Maar er zijn natuurlijk contracten getekend dat alle partijen het eens moeten zijn.. Sony kan dus niets alleen beslissen, maar wel dingen zoals BluRay naar MS tegenhouden.
Wat een onzin! Als Microsoft een Blu-Ray lezer in de Xbox 360 wil hebben, leggen ze de centen op tafel en klaar. Sony kan echt niet beslissen wie wel en geen Blu-Ray mag.
Hangt er vanaf hoe de rechten verdeeld zijn. Geloof niet dat je over zulke technologie 51%+ mag hebben. Maar stel dat Sony 49% heeft, en een klein bedrijfje dat billematties met Sony is 2% heeft kan zo Sony haar zin doordrukken. Is gewoon een heel vuil spelletje.
De board members van de BR Disc Associaton: Apple Inc. Dell Inc. Hewlett-Packard Hitachi, Ltd. Intel Corporation LG Electronics Mitsubishi Electric Panasonic Corporation Pioneer Corporation Royal Philips Electronics Samsung Electronics Sharp Corporation Sony Corporation Sun Microsystems TDK Corporation Technicolor SA 20th Century Fox Walt Disney Motion Pictures Group Warner Bros. Entertainment Heb zo' n vaag vermoeden dat het Sony nooit zou lukken om zo'n grote potentiële afzetmarkt als die van de 360 kan tegen houden. Enigste reden waarom er geen BR in de 360 gaat komen is omdat MS het niet wil. Zoals ik eerder zei zeggen zij dat dat is omdat de toekomst in hun ogen digitale distributie is (en ze stiekem Sony geen "gelijk" willen geven).
Nee er komt geen Blu-Ray voor de Xbox360. Ik geloof ik in de digitale wereld en Microsoft loopt daar vooraan met de video marketplace wat ze nu bieden. Kijk naar de HDTV's die nu allemaal een ethernetport/WiFi krijgen, zodat ze uitzending gemist en on demand aan kunnen bieden.