1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport 3 [Deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Chorus, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Laatst bewerkt: 23 jun 2010
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Nice, wil Forza al een tijd lang met een stuurtje spelen! Lijkt me wel tof.
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Erg jammer dat ze geen pedaal voor de koppeling toegevoegd hebben, zou leuk zijn voor Forza. Maar goed, ik heb sowieso geen 130 dollar (dus euro) over voor een stuurtje. En ook al had ik dat wel dan heb ik er geen plaats voor :+

    Voor de rest ziet ie er wel goed uit, zwart is een stuk beter dan dat lelijke witte ding van Microsoft.
     
  4. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Ga maar uit van 100 euro, dat MS Wheel was ook 130 dollar :9.

    Ik denk dat het maken van een koppeling + fatsoenlijke schakel mogelijkheid (H-shifter) duur is ofzo, waarom zouden ze het anders niet doen? :mad:
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben vanavond eens begonnen met de game, gewoon de career mode. Maar wat is nou de beste manier om de game te spelen? Gewoon veel races doen, autos verdienen etc? Is er een bepaalde strategie of een bepaalde manier zoals je het 'hoort' te spelen? :)

    Ik heb nu drie autos, en ik zou er best twee van willen verkopen,maar hoe doe ik dat? Hoe kan ik uberhaupt bij het scherm komen waar je alle merken en soorten autos kunt kiezen?
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Er is geen manier hoe het hoort.
    Gewoon events racen! Beste kun je dat doen via seasons.
    En auto's koop je onder het kopje 'cars' ;)
     
  7. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Vind eigenlijk alleen die 1e grappig :p.
    2e heeft een hele rare compositie..
     
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Zijn er hier eigenlijk ook drifters? Dat is de enigste mode die ik speel eigenlijk. Heel af en toe multiclass maar dat is het dan.

    Ik zie namelijk bijna nooit Nederlanders in die mode. Voornamelijk amerikanen en engelse ventjes van 11 die je auto bij het begin de baan af beuken. |:-
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik weet dat Kimi NL hier vrij veel drift.
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ben zelf (als ik FM3 speel) altijd aan het driften. vaak online maar wissel vaak van lobby. aangezien het niveau(wil niet opscheppen) online erg laag ligt. eindig vaak met 15000 - 20000 punten voorsprong op nummer 2.

    ik neem aan trouwens dat je RWD driften bedoelt? AWD en FWD of Multi-class doe ik niet..
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb eerst altijd met een R3 Subaru Impreza gedrift maar ben zo'n 3 maanden geleden overgestapt op RWD. Een S class Mazda RX-7. Was erg wennen. Nu rij ik ongeveer een maand in een R3 Toyota Supra.

    Ik eindig in 7 van de 10 potjes boven aan en andere keren 2e of 3e ofzo. Het niveau is inderdaad vaak heel laag. Soms gaan er, in een volle lobby, 2 al gelijk weg, 3 liggen er constant in de grindbak en dan zijn er 2 (redelijk) goed. Heel af en toe kom ik in een lobby waar 3 goede zitten met ook hoge levels. Dan word ik de ene race 1e, en de andere 3e ofzo en dan vind ik het ook leuker dan dat een klein ventje in zn 600 pk bak zit en in een drift waar je op het punt staat 15000 punten te scoren op je in crasht! :x
     
  13. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik Drift met een 22B.
    RWD drivetrain swap gedaan. Verschil van dag en nacht. :)
     
  14. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Heb vandaag Forza 2 weer eens gespeeld en eigenlijk vindt ik Forza 2 veel leuker dan 3. Ligt dit aan mij? De auto geluiden zijn zoveel unieker, ik had verschillende uitlaten onder een M3 gegooid en elke keer klonk hij weer anders. Ook de R32 met een sportuitlaat klinkt super. En in Forza 3 klinkt alles maar eentonig, ook de dashboardviews gaan nergens over, zo lelijk.

    Hmmm...
     
  15. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    hmz ik vond zelf drie leuker, vond ze allebei goed rijden alleen ben zelf beetje een grphicshoer dus drie geeft mij de voorkeur :p
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360

    Hier mijn drift-geschiedenis(van FM:cool::

    Ben zelf neit zo gek op R3 auto's. heb zelf altijd in m'n A600 E30 M3 gedrift. deze had niet gek veel pk's(eigenlijk te weinig voor de lange doordraaiers) maar hier kun je perfect mee leren sturen.

    Daarna langzaam opgevoerd tot S632 met beetje meer pk's maar toen vond dat ik de hele auto moest ombouwen om hem weer goed sturend te krijgen als een competitieve drift auto. daarom besloten de auto terug te brengen naar A600.(auto heeft meer dan 200 online drift-sessies gewonnen, leuke aan die auto is dat ik hem gekocht heb in de game en alle upgrades met die auto bij elkaar gedrift heb. ben gewoon met de standaard auto en volledig opgeblazen achterbanden begonnen. Ik heb echt een "band" met die auto en staat nu van z'n oude dag te genieten in mijn garage. Heb op 1 deur voor elke overwinning een streepje gezet. en de deur is bijna vol:p. ik zal eens foto van maken.

    Online kwam ik veel Silvia's en Mustangs tegen dus toen maar besloten een Silvia op te bouwen. net zoals bij de M3 ook alles bij elkaar geraced en de auto heeft nu een PI van S679. Ik ben altijd een NON-turbo drifter geweest, ik vind turbo's beetje onvoorspelbaar. dus ook deze Silvia S15 moest NON-turbo worden. Toen ik de upgrades bij elkaar geraced had(later nog wel iets mee gespeeld) ben ik begonnen met het lange tuning-proces. Het wilde vooral niet vlotten met de afstelling van de banden. vond erg moeilijk om de silvia op het dooie punt nog bij te sturen als ik auto wilde inhalen of korter de bocht wilde insteken zodat ik langer op het gas kon. uiteindelijk toch wel een redelijk goede afstelling hiervoor gevonden maar dat bracht het probleem mee dat ik mijn differentieel opnieuw moest afstellen. in onlineraces kon ik merken dat ik veel meer moeite moest doen dan anderen om de auto slippend te houden. ik moest stuurbewegingen maken om de kont scheef te houden maar anderen gingen egaal. ook was ik niet tevreden over de kracht die de auto leverde onderin de toeren. ik moest nog steeds toeren beuken en veel schakelen. heb de versnellingen dus allemaal verkort zodat ik snel op de top zat in de versnelling zodat ik door moest schakelen(hierdoor houd ik de kont scheef).

    Op de korte en krappe baantjes stuurde dit geweldig. eigenlijk niet veel races verloren maar op de banen zoals Sunset infield kwam ik in de kombocht gewoon kracht te kort. Daarna even een turbo opgegooid en de lange banen gingen een stuk beter maar de k=rappe banen vond ik lastig doordat ik veel toeren moest maken en dit moeilijk kon doen op Tsukuba ofzo. dus wat doe je dan? juist ja een 2e Silvia opbouwen. hier heb ik wel geld gebruikt wat ik met andere auto's verdient had(wel in driften uiteraard). dus nu heb ik 2 silvia's voor verschillende banen. Online was er vraag naar mijn setup dus heb ik hem in een iets mindere vorm te koop aangezet(nooit je geheime recept onhullen;P).

    Omdat iedereen silvia's rijd ben ik gaan kijken naar een nieuwe auto en heb hem gevonden. de Mercedes E63 AMG uit 1 van de laatste carpacks. hier ben ik nog mee bezig om af te stellen en bezig met een mooie maar neit zo opvallende paint.

    Verder heb ik een keer de top 15 behaald met een Top Secret Supra op Maple valley maar vind R3 niet leuk om mee te driften. mensen denken veelal dat driften alleen om pk's gaat maar het gaat juist om de hele afstelling. sommige mensen zie je glijden door de bochten alsof ze PRO zijn. en dan moeten ze remmen en dan zie je de remlichten aan/uit/aan/uit/aan/uit gaan. dan gebruiken ze de handrem en dan gaan ze weer op het gas. die mensen hebben dus alleen pk's en geen aandacht besteed aan de remmen.. wat heel belangrijk is. ik kan namelijk gewoon remmen met mijn auto zonder dat hij recht trekt of extra scheef gaat.

    andere driftauto's wat ik op heb gebouwd voor de fun, zoals tag online etc(allen RWD)
    - Bentley Continental GT
    - Impreza WRX STI 2006
    - Impreza WRX STI 2008

    dus dit is het wel zo'n beetje.
     
  17. jbbos

    jbbos Forza 3 speler

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil graag kunnen driften maar ik krijg nooit een goede setup ervoor. En weet geen goede begin auto. kan iemand mij alsjeblieft helpen.
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    @ Kimi NL

    Zo, nice verslag. :thumbs: Ik ben ook nog niet klaar met de Supra. Ik moet nog steeds de remmen fine tunen en de gears zijn ook wel wat te verbeteren.

    @ jbbos

    Je moet gewoon een auto nemen die lekker rijd, al vanaf dat hij standaart is. Bij quick race kun je ze allemaal gewoon checken. Als je er een vind, moet je geld gaan verdienen en koop je upgrades. Online kun je setups kopen. Soms zijn ze zelfs gratis, dus kost het je geen credits.

    Je kunt ook kijken wat de anderen rijden. Stap de leaderbords of een lobby binnen en voila.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2010
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Beste kun je een auto nemen die standaard al RWD is(achter wiel aangedreven, aan je subtitel onder je naam kan ik zien dat je niet heel oud bent dus wss ook niet erg bekend met termen)

    Ik geef mensen altijd het advies om een Toyoto Trueno GT Apex te kopen. zijn goedkoop en bieden een uitstekende basis. hier gewoon wat upgrades voor kopen voor iets meer pk's. dus niet direct motor wisselen etc. gewoon rustig aan beginnen. meeste mensen die willen driften beginnen te snel. (ook geen turbo monteren op je auto, maak het veelste moeilijk voor beginners.

    begin gewoon met beetje slippen op maple valley(eerste bocht) druk de handrem in en probeer de auto op te vangen door te remmen/gas geven. niet direct naar je punten kijken. dit komt allemaal wel.

    heb je de auto goed in de slip, en kun je hem gecontroleerd in de slip gooien en houd je hem. begin dan met verder upgraden. vergeet niet dat als je meer pk's neemt en niets aan de wielen/banden doet het niets helpt en het je alleen maar moeilijker maakt. geen brede banden achter maar een sportiever compound mag best(niet racetires). voorkant mag je wel breed maken en racetires. dit zijn namelijk de banden waar je je auto op het asfalt houdt.

    Verdere uitleg daarover:
    De achterkant breekt uit, dus de achterbanden hebben geen tot weinig grip meer. om niet als een papegaai met z'n staart in de brand van de baan te schieten moet je dus vooraan grip hebben. op hoge snelheden kun je een FM voorspoiler nemen maar die gebruik ik zelf bijna nooit. achtervleugel ook niet. bij lage snelheden komt het voornamelijk neer op de bandenspanning, breedte en de temperatuur(Hoog = minder grip)

    Verder stuur je natuurlijk met de voorwielen, maar als je drift luisterd de auto bijna niet naar je sturen. je stuurt uiteraard wel mee maar je moet dan met het gas als het ware de auto sturen. STEL: je drift door een rechterbocht(Bijv: eerste bocht Suzuka East) om de auto klaar te zetten voor de volgende bocht drift je eerst met zoveel mogelijk snelheid door de bocht, de snelheid kun je beter bij het insturen van de bocht wat lager hebben en dan de bocht uitkomen met veel snelheid. om je auto weer te zetten voor de volgende bocht(linksom) kun je de volgende dingen doen.
    1: De andere kant opsturen en gas houden. en dan wachten tot hij zichzelf omgooit.
    2: Gas los, Sturen, Gas.
    3: Handrem tikken, sturen, gas

    Bij 2 en 3 gaat het omschakelen het kortst, 1 kan prima bij deze bocht omdat de afstand ertussen best groot is(vaak moet je 2x nummer 2 of 3 toepassen)



    als je tot zover bent met FM3, dan moet je maar weer even een pb of bericht plaatsen, dan help ik je verder.
     
  20. jbbos

    jbbos Forza 3 speler

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal eerst beginnen met een Toyoto Trueno GT Apex te kopen en daarna de volgende stappen proberen te volgen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina