Apple / Mac [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    64-bit maakt haast (zeg maar gewoon totaal) geen verschil als je maar 4GB RAM hebt.

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wel even wennen dat OSX zeg...8)

3. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Lol, dat wel idd ;)! Maar ben zeker meer dan tevreden met mn Mac :)!

Edit:

Heb nog een vraag (zullen er vast nog meerdere volgens :+). Ik heb UnRarX gedownload voor .zip .rar enz, maar hoe kan ik als je zo heel veel kleine bestandjes hebt (altijd bij scene release torrents), die in dezelfde map uitpakken zodat het uiteindelijke bestand in die map komt? In Windows deed ik dan altijd rechtermuisknop op het eerste bestandje en dan extract here...?!

Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Exactly !

Rechtermuisknop , kies voor openen met -> unrarx

Klaar.

Het bestand moet wel de .rar bestand zijn en niet de .r01 enz.

5. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    O...dat deed ik dus verkeerd, klikte dus telkens de .r01 aan omdat dat in windows moest ;)! Dalijk ff proberen of t met de .rar wel lukt!

EDIT: Gelukt :)! Bedankt!

Andere vraag nog, CandyBar...kopen of...? :+

Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  6. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ben benieuwd, vorige lijst zaten wel leuke en handige dingen tussen!

Heb nou nou al de volgende programma's:

Firefox
    uTorrent
    VLC
    CandyBar
    Bowtie
    UnRarX
    Toast 10 Titanium
    1Password 3
    CS5 Master Suite
    MS Office 2011 Beta 4
    AppCleaner

Verder nog wat icons en docks, maar daar ben ik erg kieskeurig in, dus heb nog niet veel mooie gevonden (wel een toffe finder :))! Daar iemand ook nog tips voor? Liefst dat ik ze als iContainer kan downloaden, want dat CandyBar is toch wel heel handig ;)! Maybe toch maar gewoon kopen, of "kopen" :+!

EDIT: Nog een vraag. Hoe het beste om te gaan met de batterij van mn MacBook? Moet die telkens helemaal leeg zijn voordat je m weer oplaad, en moet je m dan ook helemaal opladen? Of maakt dat niks uit en kun je m ook gewoon aan de adapter hangen als ie op 40% is, opladen tot 70% ofzo en dan weer loskoppelen?

EDIT2: Ik merkte net dat als ik mn MacBook dicht klap omdat ik ff weg ga, uTorrent dan ook stopt met downloaden. Kan je instellen dat uTorrent gewoon blijft downloaden als je je MacBook dichtklapt, of is dit niet mogelijk?

Laatst bewerkt: 26 jun 2010
  7. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    ik kwam net thuis en werd behoorlijk enthousiast begroet door mijn hondje. Normaal gaat het altijd goed maar dit keer kwam hij tegen mijn MBP aan die met scherm opengeklapt zo direct op de laminaten vloer viel. Ik schrok me rot, ik ben zo voorzichtig ermee en dan toch gebeurd me dit :mad:

Nou hij is zo robuust als wat want er is helemaal niets mis mee, behalve dat hij dus een beetje scheef zit. Het scherm is van het toetsenbord wat verschoven zeg maar. Als de MBP dichtgeklapt is kan je dit zien.

Nu heb ik gelukkig AppleCare maar ja ik wil hem niet voor iets kleins als dit weken kwijt zijn. Nou zit er hier in Groningen een MacMe, zouden die hem mss voor mij recht kunnen zetten? Ik ga er zelf niet aanzitten maar het lijkt een kleinigheid...

wat zouden jullie doen?

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Nee kan niet. Je macbook gaat in sluimerstand als je het scherm dicht klapt.

9. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik dacht dat er ook een programmaatje te downloaden viel dat dit tegenging?

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dat kan je ergens instellen toch? Volgens mij kan je sowieso netwerk activiteit aan laten staan. Weet alleen niet meer waar.. ;)

@Sjacco, nooit de batterij helemaal leeg laten lopen!

11. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    O ok, zal er rekening mee houden als ik voortaan aan t downloaden ben! Of idd zoals Gerjan zegt ff zoeken of dat in te stellen is ;)!

En hoezo nooit de batterij helemaal leef laten lopen :eek:? Want dat heb ik gister wel gedaan, was meer omdat ik t niet echt in de gaten had, want was ook nog half voetbal aan t kijken! Maar zal vanaf nu iig zorgen dat ie niet meer uitvalt omdat de batterij helemaal leeg is!

Heb Office 2011 nou geïnstalleerd, dat was een makkie, ziet er stukken beter en vooral uitgebreider uit dan 2008 die mn vriendin heeft! Nou nog CS5...stuk ingewikkelder :{! Heb al niet zo heel veel verstand van computers en dus al helemaal niet van OS X, dus moet er maar een keer goed voor gaan zitten om uit te zoeken hoe ik dat moet installeren!

12. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Mac OS X is zo hufterproof. Waarschijnlijk moet je gewoon de DVD van CS5 in je Mac stoppen, en spreekt de rest gewoon voor zich. Installaties zijn niet heel anders dan in Windows... voornamelijk next, next, next en finish klikken :+

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je batterij helemaal leeg is kan je hem niet meer opladen :+.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    fixed your post :+

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Accu helemaal leeg laten lopen is gewoon niet zo goed voor een accu. Maar het is niet zo dat hij na 1x kapot gaat daardoor hoor, ook niet na 100x maar het is gewoon beter om hem tussentijds op te laden.

En applicaties installeren op OSX is echt te makkelijk, vaak is het niet meer dan binnen een schermpje het programma icoon slepen naar een vakje wat applications heet. En af en toe moet je aanvinken wat je wilt installeren (ook bij cs5). Niks om je zorgen te maken.

16. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Gewone applicaties installeren is idd geweldig makkelijk, gewoon naar de map programma's slepen en klaar! Fantastisch, zo veel fijner dan Windows :)!
    Verder is het installeren van CS5 ook niet moeilijk, het mounten van de ISO bestanden is al gelukt, dus ze staan nou als dvd's op mn bureaublad. Alleen wat ik daarna nog moet doen zag er ingewikkeld uit, een bestand "run as root" vanuit terminal ofzo....:{?! Maja, morgen ofzo maar eens proberen!
    Overigens net ook nog AppleCare gekocht, toch wel zo fijn vind ik! Voor slechts 75 euro op eBay, ipv die belachelijke 250 euro :9!

17. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zo OSX begint aardig te wennen. Werk er nu vaker mee dan Windows. Wat me vooral opvalt is de consistentie van alle vensters. Alles zit op dezelfde plek. Heel intuïtief in gebruik. Ook is het aantal instellingen beperkt, maar dat biedt verder geen beperkingen. Het is eerder versimpeld. Verder is de manier van installeren wel even wennen.:+

Verder draaien games erg goed onder Windows. Ik ben verbaasd over de prestaties van de videokaart. (maarja heb al eeuwen niet meer op de PC gegamed.:p)

18. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik ben ook nog altijd verbaasd over mijn early 2008 iMac. Hij draait GTA4 en MW2 als een zonnetje in Bootcamp :)

19. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Even een korte vraag, Ik overweeg momenteel om een iMac te gaan kopen en zag dat de huidige iMac's nog Late 2009 modellen zijn terwijl de MacBook Pro's al zijn geupdate naar Early 2010.

Dus... Zit er een update van de iMac's aan te komen?

20. HEMAw0rst NL

HEMAw0rst NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meestal weten deze gasten wel ongeveer wanneer er een update van alle apple producten komt: http://buyersguide.macrumors.com/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina