Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Dat snap ik (om er maar even op terug te komen :+). Maar ik ging er automatisch van uit dat een pc die (fatsoenlijk) COD4 kan draaien verder geen problemen zal geven als internet op de achtergrond draait :).
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Volgens mij kan je met die 4350 (je eerste systeem) ook wel prima GTA: SA spelen. Ik heb GTA: SA nog gespeeld op een ATI x700 8)
     
  3. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    ik denk dat hij dat meer zie ivm latere lichte vorm van video bewerking.
    Alhoewel ik niet weet of er wel lichte of zware bewerking is8)
     
  4. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Zit ne even te kijken bij Tweakers voor het samenstellen van een nieuwe game PC. Laatste samenstelling: http://tweakers.net/reviews/1656/3/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-mei-2010-gamesysteem.html

    Mijn 'voorwaarden'
    - Prijs rond de €1000
    - Gaat om de kast zelf en een mooi groot gamingbeeldscherm
    - Besturingssystemen (Zelf in het bezit van o.a. Windows 7 Utlimate), randapparatuur & geluid niet nodig.
    - Games welke ik graag meer dan prima wil kunnen spelen: civilization 5, Portal 2, crisis 2, eigenlijk alle nieuwe games het komende jaar met alle toeters en bellen aangezet...

    Mijn vragen:
    - Is dat beeldscherm niet aan de kleine kant? M.a.w, is een 24" scherm niet veel gaver voor high end gaming? Iemand ervaring hiermee?
    - De sapphire grafische kaart klinkt me totaal onbekend. Moet ik niet gewoon een Ati of Nvidia grafische kaart hebben? Weinig verstan hiervan, dus is dit een goede keuze geien mijn wensen.

    Wat vinden jullie verder van deze overall samenstelling? Is dit snel genoeg voor deze games en kan het 'high end' worden genoemd? Of dien je daarvoor toch echt meer geld mee te nemen?
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    De Sapphire is een AIT/AMD kaart, is gewoon een merk dat die kaarten ook verkoopt.

    Scherm is zeker niet klein, maar groter is altijd fijner. Puur een persoonlijke/budgettaire afweging.

    Qua overall samenstelling ben ik niet helemaal zeker, vooral de CPU doet me niet zo veel..
     
  6. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Volgens mij is die best buy van Tweakers ook vaak gewoon een copy paste van de maand(en) ervoor. Ik zou persoonlijk voor een i5 750 gaan.

    En voor een scherm zou ik ook voor minimaal 24" (16;9) gaan. Deze zijn absoluut niet duurder dan 22" schermen, maar het verschil merk je aanzienlijk :)
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2010
  7. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    En als we naar het totale plaatje kijken:

    Is dit snel genoeg voor deze games en kan het 'high end' worden genoemd? Of dien je daarvoor toch echt meer geld mee te nemen?

    Ik zag namelijk nog een 'high end' opstelling eventueel met 3 schermen (WTF is dit tegnwoordig normaal? :) ): http://tweakers.net/reviews/1656/4/...igh-end-gamesysteem-en-eyefinity-upgrade.html.

    Heb je dit nodig voor mijn wensen, of is dit overkill?
     
  8. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet voor 3 schermen gaan, 24 inch is groot genoeg!
     
  9. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    En qua prestaties, GPU, CPU etc?
     
  10. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik er zo even over heen kijk zit dat allemaal goed in elkaar, jij kan met deze opstelling wel weer even vooruit!
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je even 2 dagen geduld heb dan staat er weer een nieuwe BBG op tweakers.
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Met gamen gaat dan je CPU op den duur een bottleneck worden.
    Je videokaarten, zeker als je voor de 2x HD5850 gaat, is het allemaal prima in orde.
    De I5 750 valt alleen net tussen mid- en highrange in.
    Wil je echt een optimale game pc, dan zul je naar de I7 moeten gaan.
     
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    De bbg van tweakers heeft nu alleen nog maar een 1750,- systeem en een budgetsysteem jammergenoeg.
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben wel benieuwd waarom ze steeds een AMD Phenom nemen tov de I. series van Intel.
    En zo'n six core heeft toch helemaal geen nut nog bij gamen gezien de meeste games daar nog niet eens gebruik van maken.
     
  16. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nou, je krijgt 6 cores voor relatief gezien (vergeleken met de i serie van Intel) weinig geld. Ik snap wel waarom ze dat kiezen boven Intel. Bovendien is het wel 'futureproof' aangezien de meeste engines nu wel multi-core support hebben.
     
  18. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Maken spellen als Civilization 5, Portal 2 & Crysis daar toevallig ook gebruik van dat je weet? Deze spellen staan bovenaan mn lijstje om eens op te pakken als ik die PC heb samengesteld..

    Weet nog dat ik ooit voor de Nvidia 6800GT ben gegaan omdat deze prima runde met games als Half Life 2 en dat de doorslag was t.o.v. een ATI kaart toendertijd.
     
  19. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een goede 5.1 headset voor mijn PC om tijdens het gamen te gebruiken, graag niet al te duur (max 50 euro?) is dat te doen met mijn budget? (wil het gaan gebruiken met CSS)
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina