Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krinion

Krinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die!
    Enig idee waar ik die kabel kan halen?

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens bij een onderdelenhuis , bouwmarkt , elektronicawinkel (MM).

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb vaag het idee dat ik dit eerder heb gevraagd. Maar ik weet het antwoord niet meer :p, dus:

Wat is het verschil tussen deze en deze?

Het hele tijd wisselen van kabeltjes begint me mijn keel uit te hangen. :+ Dus welke kan ik het beste kopen (zonder dat er kwaliteitsverlies optreedt). Misschien is er ook een nog betere optie dan die van hierboven?

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Niet veel verschil behalve dat de eerste n splitter is en de tweede een schwitch.

De laatste zal je waarschijnlijk handmatig op de goede input moeten zetten. Ik zou die laatste nemen want ik hoor daar nooit slechte dingen over.

5. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik heb zelf die switch ook, met splitters heb je vaak het probleem dat 2 apparaten niet gelijk aan kunnen staan... (het kan natuurlijk wel, maar of er ook geluid uitkomt? :+) Dus als je het niet erg vind om afentoe aan een knop te draaien, go for the switch!

6. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Plus en de min :+

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ach, een knop omzetten is nog altijd beter dan iedere keer weer achter het kastje te kruipen om kabels om te zetten. Gisteren in een onhandige bui zowat mijn arm gebroken. :+
    Ik neem aan dat er bij die switch dus geen kwaliteitsverlies optreedt? Daar ben ik altijd bang voor als ik iets ga 'splitten'.

qua kabeltjes. Is het net zoals bij HDMI dat het op een korte afstand niet veel uitmaakt?
    Dus (bv) deze vs. deze zou qua kwaliteit niks uitmaken?

8. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maak er ook maar gelijk een Hi-Fi topic van :thumbs:
    Aangezien het Hi-Fi topic een slotje had gekregen, gaan we hier weer verder.

Beste mensen,

Tegenwoordig heeft men vaak 5.1 geluidssystemen.
    Ik vroeg me eigenlijk al enige tijd af of er nog mensen zijn die nog altijd gebruik maken van gewoon stereo met games/tv en vooral natuurlijk muziek.
    Een tijd terug heb ik ook een uitstapje gemaakt naar 5.1 maar na enkele maanden toch weer terug naar stereo.
    Ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn die nog steeds gebruik maken van ''Stereo / Hi-Fi''.

@ AnubisNefer
    Ook Denon overwogen qua AV Receivers ??

Da-Ruub

Ook weer een hele gave set zeg.
    Ik heb de 840 Azur set (als ik me niet vergis) ook beluisterd
    Kun je eens wat meer vertellen over die externe DAC ?
    Het lijkt me voor me PS3/TV wel een vette upgrade namelijk.

hier een foto van mn setup (dat was nog met oude amp en cd speler)

En PIC van recent aangeschafte densen componenten.

Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  9. raymond.de.ruiter

raymond.de.ruiter Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb mijn Xbox 360 via hmdi aangesloten op mijn philips hd tv, en heb op deze manier prima geluid.

Tot vorige week had ik ook geluid via mijn Pioneer (RCS-606H) Home Cinema systeem (via een optische kabel) (Audio input op digital ingesteld)
    Instellingen van de Xbox staan juist ingesteld zoals ik deze in eerdere post heb gelezen (het heeft ook gewerkt).
    Gebruik de Xbox hdmi - analog/digital converter.

Nu heb ik dus geen geluid meer via de optische kabel (toslink).
    Alle instellingen en aansluitingen nagelopen, krijg het met niet meer aan de praat.

Iemand enig idee wat hier het probleem is??
    HELP!!!

Alvast bedankt,
    Raymond

10. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Waarschijnlijk is de optische kabel losgeschoten of gewoon stuk.

Ze mogen niet geknikt/sterk gebogen worden

11. raymond.de.ruiter

raymond.de.ruiter Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ferry,

Is er een mogelijkheid om te testen of de optische kabel kapot is?
    (heb niet zo 1,2,3 een andere kabel bij de hand om te testen)
    Kabel is 2 meter en er zitten een aantala buigingen in, maar is dat niet in elke kabel?

Thanks!

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    In een optische-kabel mogen nooit geen buigingen of scherpe bochten zitten !!!

13. raymond.de.ruiter

raymond.de.ruiter Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb inmiddels de kabel eruit gehaald, en opnieuw bevestigd, helaas zonder resultaat.
    Er zitten geen scherpe bochten of buigingen in. (kabel is denk ik 2 mnd oud, de buigingen zoals deze in de verpakking zat, zitten er nog wel in).

En het heeft altijd gewerkt?

Kan ik testen of de kabel werkt?

Aan 1 uiteinde van de kabel brand een rood lampje aan de andere kant brand een lampje in de hdmi converter!

Alle suggesties zijn welkom

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De bottleneck van een optische kabel is de aansluiting tussen de glasvezelkabel en stekker.
    Een rood lampje betekend niet automatisch dat het signaal ook 100% is.

15. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Jazeker, echter speelt voor mij ook de design van het component ook zwaar en qua design vind ik denon niet ''mooi'' Ik neig vooral naar Rotel op het moment.

De densen's van jou zijn een typische voorbeeld van beide kanten. Geluid/design in balans.

Dat is datgene wat me tegenhoudt bij Onkyo. Ik vind ze spuug en spuug lelijk. Net speelgoed, dat heb ik ook bij mijn Harman Kardon.Vandaar dat ik zoekende ben.

Als ik er een heb gevonden dan verdwijnt de HK wel naar me slaapkamer.

16. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    De externe DAC is gezien zn prijs een instapmodel, maar volgens verschillende tests mag ie zich wel tussen DAC's die soms tot wel 4 keer zo duur zijn scharen. Omdat ik mn muziek afspeel via de pc (allemaal flac's) is het geluid hier zeker fors op vooruit gegaan. Ik hoor meer details en het klinkt allemaal wat strakker. Of dat voor de ps3 ook geldt als je 'm erop aansluit zou ik niet durven zeggen, dat heb ik zelf nog niet geprobeerd...

hier kun je er meer info over vinden: http://www.vi-fi.nl/downloads/200940cambridgeaudiodacmagic.pdf

http://www.hifi.nl/recensies_pagina3/3628/Cambridge-Audio-DacMagic-Conclusie.html

info over de zgn. "upsampeling" http://www.cambridgeaudio.com/assets/documents/upsampling-dac.pdf

en hier nog een leuk promo filmpje

17. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    om ff terug te komen op het andere draadje waar we niet meer mogen posten...

de buren hebben hier al enkele keren aan de deur gestaan (ondanks dat het pandje waar ik nu in zit vrijstaand is) desalniettemin een zeer fijn subje, die me al veel details in het laag heeft laten horen...

Over de combi van onkyo en jamo, voor films, gamen en tv kijken is het prima, muziek luister ik er eigenlijk nooit op. Al met al heb je keus uit wat leuke merken, icm. met jamo kan ik er alleen niet veel nuttigs over vertellen.
    Ik moet wel zeggen dat ik zeer tevreden ben met de onkyo receiver, alles was makkelijk in te stellen en ik vind het gebruiksgemak dan ook hoog.

Al denk ik niet dat bij de andere merken die je noemt tegen zal vallen. Als je design belangrijk vind dan zou je misschien ook nog eens een 2e hands classe kunnen overwegen (of ff doorsparen) hiervan vind ik het design zeer geslaagd, al is dit natuurlijk subjectief...

anyway, leuk dat er ook wat aandacht aan hifi wordt besteed, en natuurlijk alle mooie foto's van setups om bij te watertanden :9

18. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Classe , tsja . . . . . . . 2e hands is wel te doen maar dat heb ik nu nog niet over voor een stereo set.

Ik wil the best of 3 worlds. Surround/Stereo/Design. Dan zit ik met Rotel wel goed.

Aan de andere kant heb je wel veel ''bang'' for your buck met Onkyo en kan ik evt nieuwe vloerstaanders kopen. . . . . . Moeilijk zulke keuze's . . . . :D

19. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    @ annubisnefer

Het klinkt wellicht cliche, maar het beste advies dat ik je kan geven is: ga luisteren!

Voor mijn stereosetje heb ik dit ook gedaan, hoewel veel mensen rotel aanprijzen icm. B&W vond ik zelf de combinatie van B&W en cambridge audio toch iets mooier klinken, smaken verschillen nu eenmaal.

20. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Het is '' Oren verschillen nu eenmaal '' :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina