Apple iOS - iPhone, iPad, iPod Touch [deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ben er vandaag in geslaagd om iOS4 te installeren. Ben nog niet erg enthousiast. Mede doordat een heel aantal Cydia Apps nog niet werken, waardoor ik alles niet zo makkelijk werkte als in 3.1.3. Maargoed, komen hopelijk nog updates voor. :)

2. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Zozo, nice hoor. :9 Welke iPhone model heb je en welke bootrom versie dan? :) MC?

3. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Ben van Spirit 3.1.3 naar OS4 gegaan. Volgens vele is dat niet mogelijk, maar heb alsnog een manier op internet gevonden.

***INSTRUCTIONS FOR THE LAYMEN***

It worked for me on my 3Gs (Jailbroken with Spirit, 3.1.3, old bootrom) and I'm a total noob.

NOTE: When flashing using the iphone app: mobile terminal, you must first go into the root directory by typing: su root

So here are the STEP by STEP instructions for someone slow like myself.

1.) Download a custom firmware for 3.1.3 3Gs (you can get it here: Download iPhone Custom Firmware 3.1.3 (IPSW) | iPhoneHeat

must download all the files and then join them using something like "Split and Concat" software.

2a.) Download a custom firmware for 4.0 3Gs (you can get it here:
    Download Custom iOS 4.0 Firmware (IPSW) iPhone 3GS, 3G, iPod Touch 2G | iPhoneHeat

must download all the files and then join them using something like "Split and Concat" software

OR

2b.) Download both Pwnage Tool 4.01 and the official apple version of 4.0 called iPhone2,1_4.0_8A293_Restore.ipsw

Then make your own custom 4.0 which will be named: iPhone2,1_4.0_8A293_Custom_Restore.ipsw

3.) Download spirit2pwn_r2
    from here:
    spirit2pwn_r2.zip - iphone-img3-flasher - Package rev 2 - Project Hosting on Google Code

4.) Download Cyberduck on your Mac OS X

5.) Download MobileTerminal on your iPhone

6.) Download OpenSSH on your iPhone

NOW YOU HAVE ALL THE FILES YOU NEED!

7.) Open up Cyberduck and connect your Mac to your
    iPhone. To use this you need:
    a.) IP address of iPhone
    b.) username which is: root
    c.) password which is alpine (unless you changed it)
    d.) Connect Cyberduck to your iPhone
    d.) Navigate to the /tmp folder

8.) Go to your files in STEP 1.) (custom firmware for 3.1.3 3Gs that you downloaded) and navigate to the subfolder called: all_flash.n88ap.production folder.
    Take all the files in that folder and copy into the /tmp folder using Cyberduck. Should be 14 files total.

9.) Go to your files in STEP 3.) (spirit2pwn_r2 you downloaded). Take all the files in that folder and copy into the /tmp folder using Cyberduck. Should be 2 files total.

NOW YOUR SET TO FLASH!!!

10.) Now go to your iPhone and open up MobileTerminal.

a.) TYPE: su root
    (may ask for password)
    HIT RETURN

b.) TYPE: cd /tmp
    HIT RETURN

c.) TYPE: chmod 755 pwn_old_boot_r2.sh
    HIT RETURN

d.) TYPE: ./pwn_old_boot_r2.sh
    HIT RETURN

It will start flashing the files on your iPhone. It will pause a few times. WAIT! don't do anything. WAIT until it's completely done and says [SUCCESS] as the bottom.

11.) REBOOT your iPhone.

12.) plug your iPhone into iTunes. press the OPTION key as you click on RESTORE in iTunes. Make sure you are connected to the internet.

13.) Navigate to the file: iPhone2,1_4.0_8A293_Custom_Restore.ipsw
    You created in STEP 2a.) or STEP 2b.)

14.) iTunes will RESTORE your iPhone using iPhone2,1_4.0_8A293_Custom_Restore.ipsw
    (Does not take that long)

15.) iPhone will REBOOT and then iTunes will prompt you to RESTORE your files from a BACKUP or as a NEW Phone.

There you go! Whew!

4. Steel Dogg

Leuk Bevonden:
    0
    Jamaar dat is de oude bootrom he. Daar is het niet zo moeilijk voor. :) De nieuwe bootrom (MC) is beter beveiligd tegen jailbreak etc. :)

5. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik ben ook maar weer snel terug gegaan naar 3.1.3 op mijn 3G, IOS4 werkt tergend sloom en ik ben er echt klaar mee. Er komt geen 4.0 op zolang Apple deze niet weet aan te passen. Dus zolang ik nog geen simlock vrije iPhone 4 heb wordt het geen 4.0

6. Steel Dogg

Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf ook teruggegaan naar 3.1.2 op mijn iPod Touch 3G ja. IOS4 werkt idd sloom op alle modellen (op de iPhone 4 na natuurlijk).

7. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Oude bootrom is alsnog lastig als je momenteel met een Spirit JB zit zonder 3.1.2 file, hoor. Daar is die hele uitleg voor. :)

Maar nieuwe bootrom is nu ook mogelijk! Check iPhoneclub maar. :)

8. Timo12

Timo12 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een 2G iPod Touch van 16GB (geen MC model) en gejailbreakte 4.0 erop. Heb absoluut geen last van traagheid, dit komt denk ik omdat ik programmma's totaal afsluit na ze gebruikt te hebben,

Dubbelklik op de homebutton > hou programma ingedrukt > verwijderen

9. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    €999 voor een 16GB :eek: wtf

10. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Is €1000 een normale prijs voor de iPhone 4 bij een dergelijke site?

11. bart110

bart110 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ik heb mijn vakantiegeld ontvangen en ga toch niet met vakantie =(
    En als ik mijn 3GS verkoop dan valt het onder aan de streep wel weer wat mee.
    Je moet jezelf zo af en toe eens verwennen met een leuk speeltje :thumbs:

12. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie reclame.

13. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol nee, ik heb 849 voor 32gb betaald
    via nl site. 16 gb kost daar 749. dus die prijzen vallen meer mee. wel duurder dan zelf importeren maar heb nu bon van nl bedrijf.
    zijn ook uk imports

Laatst bewerkt: 5 jul 2010
  14. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een goede prijs om een 16GB iPhone 3G te verkopen, zitten wat gebruikerssporen op maar ding doet het voor de rest nog perfect. (kleine krasjes op de achterkant en op het scherm)

15. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb die van mij voor 300 kunnen verkopen.
    maar die was wel hagel nieuw. reparatie en kreeg nieuwe terug.

als hij netjes is en simlock vrij dan denk ik 250 euri.
    vooral simlock vrij heeft meerwaarde.

16. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik denk nog geeneens 250 euro. Denk dat jij net op het juiste moment hebt verkocht. Nu weet ook iedere leek dat de nieuwe iPhone eraan komt en die oudere dus meer en meer 2de hands worden aangeboden. Denk niet dat je hem nog zo makkelijk kwijt zal kunnen.

17. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat denk ik ook. ik had gewoon mazzel dat mijn 16gb 3g hagel nieuw was en iemand 300 wou betalen via tweakers.net

18. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net nog ff met m'n iPhone 4 een testje gedaan van het bereik op een plek waar ik volledige T-Mobile 3G dekking heb.

Ongeveer 1 minuut klem gehad in mijn linkerhand: hij ging na 20 seconden naar 4 streepjes, 10 seconden later naar 3 streepjes en vervolgens weer naar 4 streepjes..

Ik heb dus gelukkig nergens last van :)

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zo, m'n iPhone 3G heeft weer 3.1.3 i.p.v. iOS4. Damn, wat was dat frusterend. Wacht mooi op de iPhone 4 zodat ik tenminste fatsoenlijk van iOS4 kan 'genieten'.

20. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Heb de mijne 2 weken terug verkocht, 1 jaar gebruikt, geen garantie meer, grote scheur bij oplaad, €260,- 8)..

En ik had BTW binnen 10 minuten mijn eerste reactie, die begon met 180, einde van de dag 260. Was wel zeker 10 man die hadden gereageerd dus is zeker nog wel in trek!

Laatst bewerkt: 6 jul 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina