Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    1. Start > Uitvoeren > msconfig.exe.
    2. De tweede tab aanklikken "computer opstarten" heet het bij mijn Win7 NL.
    3. Je ziet nu 3x Windows 7 staan als het goed is, waarvan één je huidige is.
    4. Andere twee verwijderen die je weg wil hebben.

Volgens mij hebben DVD drives van laptops en PC's niet zoiets als regio en moet je inderdaad gewoon de goede programma's hebben om het af te spelen.

2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb sinds vandaag nieuw internet, wat precies 10x zo snel is als mijn vorige internet (van 8 naar 80)

Dus ben gelijk gaan downloaden om te kijken hoe snel het ging. Maar liep gelijk tegen iets op. Als ik aan het downloaden ben via wireless gaan om de zoveel minuten de openstaande programma's op "Reageert niet" en dan na enkele seconden gaat het weer verder.
    Als ik het via een kabel doe is het minder maar dan is het er ook. Ik kan nu geen game spelen terwijl ik download.

Ik heb zo'n vermoeden dat het aan de laptop ligt, en dan voornamelijk de HDD. Mijn processorgebruik zit onder de 5% en het geheugen onder de 40%. Maar ik denk dat mijn HDD de snelheid niet aankan en dat daarom om de zoveel minuten alles even vastloopt.

Het is een 5400 RPM HDD. Router is een Netgear WDNR3700 en Modem een UBEE van Ziggo.

Wellicht dat iemand andere ideeën heeft? Of is de schrijfsnelheid van mijn HDD toch de bottleneck.

3. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal goed kunnen dat het je hardeschijf is die op zijn limiet zit,
    Zeker met het wegschrijven van veel data (Je downloads.) en het tegelijk moeten lezen van een hoop data (Je game of andere zaken.) Kan het zo zijn dat er teveel in de wachtrij komt en dat je laptop dan even niet meer reageerd.

PS, Van 8 naar 80 bij Ziggo? Hoe zit dat?

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat eerst bij KPN, wat 8 was. Ben nu overgestapt naar Ziggo wat nu 80 is.

5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn eigen pc kan geen verbinding met het internet meer maken.

Bij MSN "probleem oplossen" waar ik het 1e keek liep het al vast op het 1e punt. Het IP-adres.

Verder als ik de actie "deze verbinding herstellen" doe krijg ik het volgende bericht;

"Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: De TCP/IP instellingen van de verbinding kunnen niet worden opgevraagd. De bewerking wordt stopgezet. Neem contact bla bla..."

Mijn IP/DNS staat op automatisch.

Gisteren had ik dit probleem niet en nu ik vandaag opstart wel.

Router uiteraard al uit/aan gezet. Kabels gechecked en de pc staat nu op een andere plek (was al de bedoeling).
    Waar ligt het probleem? Iemand die me kan helpen? Me technische kennis die ik had is wel erg verwaterd. :p

Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Thanks Lenny, het is gelukt top!:thumbs:

7. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1

Een dvd speler heeft een regio. Dit zal gewoon de EU regio zijn.
    Dit kun je meestal 5 keer wijzigen dan blijft het permanent op de laatste staan.
    Daar blijf je natuurlijk van af.

Ik heb eens een proggie gebruikt om amerikaanse dvd's af te spelen maar ik zou gewoon VLC player gebruiken.
    Dat programma is echt geweldig, het speelt zowat alles af en zelfs mijn Amerikaanse regio 1 dvd's zonder enige verdere wijzigingen.

8. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Iemand? :'-(

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.009
    Wtf is dit..
    2 dingen:
    Sinds gister als ik Youtube filmpjes bekijk, dan laad ie helemaal vol, en speelt ie tegelijkertijd af..(is bij iedereen zo), bij mij speelt ie 4 seconden af, dan kapt ie gewoon helemaal. Laadbalk weg, boem. Play drukken kan niet meer. Moet je de pagina refreshen, dan doet ie weer hetzelfde.
    Ook als ik ergens op een fragment klik, speelt ie 5 seconden af, bam, kapt ie weer.
    WTF is dit? Connectie? Heb er nooit last van gehad, nu opeens wel??
    Heb het bij Youtube, Geenstijl, Dumpert, eig alle flash shit.

Ook heb ik een hele tijd als ik m'n mp3 connect dat opeens internet uitvalt. Heb internet via een draadloze ontvanger geconnect aan mn pc via usb.
    Dus sluit ik mn mp3 aan (poort aan de voorkant van mn pc), valt opeens internet uit, herkent windows de ontvanger niet meer. (verbonden aan de poort aan de achterkant van de pc). Hoe kan dit en hoe moet ik dit oplossen?

Verder is mn C schijf gewoon vol.
    Nog 53 MB over ofzo. Is dit waarom die filmpjes t allemaal niet meer doen? Snap er geen bout van, kan niks verwijderen van die C schijf, niks nuttigs.
    Pompt die C schijf zichzelf vol door internet ofzo??
    edit: heb windows schijfopruiming gedaan en er is 122MB vrijgemaakt en filmpjes laden weer...
    hoe krijg ik nog meer ruimte?

Laatst bewerkt: 1 jul 2010
  10. Chorus

Chorus youtube.com/CH0RUS

Leuk Bevonden:
    2
    Heb nu een probleempje, mijn laptop herkend geen cd/dvd drives meer. Bij apparaatbeheer staan er bij de 2 drives allebei een uitroepteken. Ze staan ook niet bij Deze Computer. Iemand tips?

Edit: systeemherstel FTW

Laatst bewerkt: 2 jul 2010
  11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Verdomme! Heb een virus. Kan erg moeilijk op internet komen, ik hoop zo een virusscanner te installeren, maar die hebben ook internet nodig :'-( Wat heb ik hier een hekel aan zeg. :mad:

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Veilige modus opstarten.

13. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Jup, ga er nu mee bezig. Het virus heet trouwens AV security. Zielige mensen die dat soort dingen uitvindt :mad:

14. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Internet doet het weer, nu kijken of ik van die andere rotzooi af kan komen :mad:

15. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Zo'n virus heb ik ook gehad, blokkeerde ook de installaties op de één of andere manier dus maar mijn PC geformatteerd.

16. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Ik heb handmatig al aardig wat programma's verwijdert (voorzichtig programma's verwijderen in de system32 map 8)), heb nu ook niet echt heel veel last van het virus maar ik wil alles weghebben.

17. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn computer start tegenwoordig heel vaak opnieuw op.... Zomaar van uit het niets..
    Meestal gebeurt het als ik bijv een filmpje op youtube kijk.. Echt heel vaag..
    Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Zal als het zo nog een keer gebeurt even kijken wat voor foutmelding hij precies geeft als die weer is opnieuw opstart..

18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Met een bluescreen? Dan even de code opschrijven die er komt te staan.

19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ook een hitte probleem zijn. Had ik vroeger ook altijd, vooral als het zulk warm weer is zoals de laatste tijd. Dus wellicht moet je even je computer stofvrij maken.

20. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.009
    iemand? bweheheheheheee.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina