Effe een paar vraagjes over de MacBook Pro 15 Inch model. Ik ben momenteel aan het sparen voor deze laptop en wilde en paar dingen vragen.
- Als ik naar een Desktop / Laptop kijk en dan een Dual Core CPU zie van 2.26Ghz dan word ik niet zo vrolijk. Mijn PC heeft momenteel ook een 2.26Ghz CPU en echt verbazingwekkend snel is hij niet. de CPU chip in een Apple, is die van Intel of van Apple zelf netzoals bij de iPhone en iPad ? Het zelfde verhaal bij de GPU ?
Processoren zijn van Intel. Als je de processor te langzaam vind, dan neem je toch een i5 of i7? Zijn wel duurder, maar ook sneller.
- Volgens mij had Furies een paar websites gevonden waar de MacBook's een heel stuk goedkoper zijn. Weet iemand deze websites nog te vinden? En waarom zijn ze op die site's goedkoper ? Herinner me nog dat hij dezelfde lay-out had als de Apple site. Is dit een omweg of gewoon via de Retail shop?
Dat zijn de Education Stores van Apple. Is de normale Online Apple Store maar dan te benaderen via je eigen school op www.surfspot.nl
Anders sites zijn Mail-A-Mac etc. dat zijn Apple Premium Resellers die vaak modellen in de aanbieding hebben. Dit zijn meestal EOL modellen.
- Het OS is uiteraard anders dan die van Windows. Zijn er grootte verschillen qua snelheid ? Loopt hij wel eens vast e.d ?
Mac OS X loopt vele malen sneller dan Windows en loopt vele malen minder vast. Windows wordt na verloop van tijd stroperig door een ophopend register. Mac OS X is gebaseerd op Unix en heeft geen register. Ik heb mijn iMac één keer opnieuw geïnstalleerd en dat was toen er een nieuw OS uitkwam.
- Games, wat kan de laptop allemaal aan qua games en wat voor settings dan? Het 15 inch model ( Kan zo niet echt de specs vertellen want ik weet nog niet precies welke het is, dus gewoon in het algemeen en mensen die hier op het forum erop gamen ).
Gamen gaat goed, mits je er één pakt met goede specs. De dubbele videokaart helpt, maar het is en blijft een notebook. Wil je echt gaan gamen moet je toch voor een iMac/Mac Pro gaan
Ik kom vast wel nog op iets! Alvast bedankt
Klik om te vergroten...