Afgelopen weken alle Harry Potter films gekeken, in volgorde natuurlijk! Over de eerste vijf kan ik kort zijn, die geef ik allemaal een 7.
De laatste film, The Half Blood Prince heb ik in de bioscoop gezien en toen was ik er niet enthousiast over. Het boek stond me nog vers in het geheugen en daardoor viel de film me wat tegen. Daarnaast vond ik het zoetsappige soms heel moeilijk te kijken.
Nu ik de film weer gekeken heb, geef ik hem een 8,5! Het is de meeste donkere en treurigste film uit de serie. De donkere kleuren, de treurige muziek. De gebeurtenissen en de transformaties die de personages ondergaan, eindelijk gebeurt er écht wat met ze, zowel qua verhaal als qua persoon.
En over het verhaal zelf:
De eerste scène met Snape thuis vind ik ijzersterk. Hoe die man acteert, fantastisch. De vele scènes met Draco zijn super goed, als kijker maak je de zwakte van Draco mee. Dan op school, hoe Harry met Slughorn omgaat. Brr! Spannend. De liefdesverhalen vind ik nu erg sterk, een goed contrast met het donkere en het laat zo goed zien waardoor Harry sterker is dan Voldemort; liefde! Het einde vind ik ook goed, Dumbledore valt heel snel naar beneden, alsof het niet echt gebeurd is. Niet echt kán zijn. Later volgt de slow-mo pas. Vind het echt de mooiste en de beste van de serie.